Gå til innhold

Jeg er gift, men hvorfor er jeg fremdeles fascinert av HENNE?


Gjest Ektemann

Anbefalte innlegg

Jeg hadde noe på gang med ei jente for tre år siden og hun var fantastisk på alle måter. Jeg var sikker på at jeg skulle gifte meg med henne, selv om hun bestandig snakket om at hun ikke var sikker på om hun kunne binde seg til en person i så ung alder. Jeg tenkte ikke så mye på det, men håpet at hun ikke mente det og at hun kom til å forandre mening etterhvert. Det skjedde ikke, vi mistet litt av kontakten etterhvert og jeg prøvde å ta opp kontakten opptil flere ganger, men fikk avslag (på en vennlig måte). Hun sa at vi ikke passet sammen og at hun ønsket meg alt det beste, hun ønsket at jeg skulle finne meg ei jente jeg elsker en dag. Det såret meg sykt å høre det, men jeg fortsatte å skrive sms til henne en gang i blant og hun fortsatte å svare på en vennlig måte.

Til slutt så skjønte jeg det ikke var noen sjanse for oss, jeg hadde tross alt ikke sett henne på 7 måneder. Hadde tatt iniativ til å møtes flere ganger, men hun hadde aldri tid til det. Tiden gikk, jeg fant meg dame og giftet meg med henne. Men jeg har ikke glemt denne dama, jeg kunne selvfølgelig aldri ha vært utro mot kona mi. Men tar meg selv ofte i å tanke "Hva om..." Hun var så perfekt på alle måter og klarte å holde interessen min oppe, det var ikke mange damer som klarte det.

Hvert minutt med henne var bra og jeg ble fascinert av henne. Jeg har henne fremdeles på facebook og bruker å sjekke profilen hennes i blant. Hver gang hun skriver noe på statusen eller legger ut et nytt bilde av seg selv hopper hjertet mitt og jeg blir minnet om henne. Hun laget et lite hull i hjertet mitt som ingen klarer å fylle helt, men jeg elsker kona mi og vet at hun er den rette for meg og hun er den jeg skal leve livet mitt med.

Jeg ser at denne jenta har en del beundrere, men hun har ikke funnet seg en kjæreste. Hun er singel og lever livet. Det overrasker meg heller ikke, hun var den jenta som aldri var klar for å binde seg. Lurer litt på om hun tenkter på meg i det hele tatt?

Hver gang jeg ser henne i sosiale sammenhenger unngår jeg å se på henne, men i all hemmelighet så ser jeg på henne og når jeg vet at hun er på samme sted holder jeg øynene åpen og prøver å finne henne, bare så jeg kan få se henne...

Jeg høres sikkert håpløs ut, men det er ikke sånn jeg er til vanlig.

Spørsmålet er om det er vanlig å ha sånne følelser for en jente (som ikke er kona mi)? Hvofor blir jeg fremdeles fascinert av henne? Hvorfor er jeg fremdeles nysgjerrig på henne? Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du virkelig hadde elsket kona di så hadde du nok ikke vært forelsket i noen andre :/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å være fascinert av andre, så lenge du ikke er utro mot kona di så skader det vel ikke. Bare hold deg unna denne kvinnen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet godt hvordan du har det. Jeg tror ikke det å bare elske én person, uten å føle tiltrekning til noen andre ligger i menneskets natur.

..jeg er kronisk forelsket i flere enn kjæresten min. :sjenert:

Man lett besatt av noen som har avvist en. Man må liksom bevise for seg selv at man faktisk er attraktiv. Det er dog veldig dumt å forsøke å få denne bekreftelsen gjennom en person som har avvist en, skjønner? ;)

Mitt tips: begynne å fokuser på alle de negative sidene ved henne. Når du har gått tenkt deg litt om ser du nok at hun er et såpass dårlig parti at du ikke gidder kaste bort tid på å være besatt av henne.

Forelskelse gir dugg på brillene. Puss dem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg våre deg hadde jeg slettet henne fra facebooken min.

Ut av øye ute av sinn...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kan kalle det for en forelskelse, men hun er bare en sånn person det er vanskelig å glemme...

Jeg elsker kona mi og kommer aldri til å forlate henne. Jeg respekterer ekteskapet vårt. vi skal bli foreldre om fem måneder og det er noe jeg ser frem til.

Men jeg liker ikke hvordan denne jenta får meg til å føle meg, jeg tenker "hva om det hadde vært oss..." Hjertet gjør et lite hopp når jeg ser henne,

men det kan ha noe å gjøre med at jeg ikke ser henne så ofte og blir overrasket når jeg ser henne?

En måned etter at jeg hadde gifta meg så jeg henne i en folkemengde og da ble jeg sittende å se på henne helt til hun snudde seg mot meg, da snudde jeg på hodet fort...

Jeg ser ikke på andre damer vanligvis, det er bare når jeg ser denne jenta at jeg får en slik (irriterende) følelse.. Hvorfor kan jeg ikke bare gi faen?

Anonym 4: Skal prøve å fokusere på det negative neste gang jeg ser henne. Det negative er at hun ikke var klar til å binde seg og var usikker på forholdet vårt, hun har ikke vist mange negative sider ved seg selv akkurat... Men skal se om jeg klarer å finne flere negative sider. Takk for råd :)

Har mange ganger tenkt på å slette henne fra vennelista, men jeg har ikke klart å gjøre det.. Hun har jo ikke gjort meg noe, hun tar aldri kontakt eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du virkelig hadde elsket kona di så hadde du nok ikke vært forelsket i noen andre :/

Dette er ikkje sant. En kan være fasinert av, få følelser for og tilogmed bli forelsket i andre selv om man elsker kone, eller mann. Å elske er et valg og det går fint an å velge vekk andre en har følelser for til fordel for den en er med.

Tilsyvende å sist å handler ekteskapsløfte om handlinger, ikke følelser, en elsker ved handlinger, en viser respekt gjennom handlinger og troskap gjennom handlinger. Vi er ikkje ansvarlig for følelsene våre, men for hva vi gjør med de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er hederlig av deg å respektere ekteskapet ditt så pass mye at du holder deg unna henne. Følelser er det dessverre lite man kan gjøre med. Kanskje hun var den rette for deg, men det er lite du kan gjøre med det nå. Prøv å glemme henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikkje sant. En kan være fasinert av, få følelser for og tilogmed bli forelsket i andre selv om man elsker kone, eller mann. Å elske er et valg og det går fint an å velge vekk andre en har følelser for til fordel for den en er med.

Tilsyvende å sist å handler ekteskapsløfte om handlinger, ikke følelser, en elsker ved handlinger, en viser respekt gjennom handlinger og troskap gjennom handlinger. Vi er ikkje ansvarlig for følelsene våre, men for hva vi gjør med de.

Tja, er vel ganske individuelt. Tror ikke man kan velge å elske eller ikke. Fascinert kan man være, men om man er forelsket så er vel det strengt tatt et slags emosjonelt utroskap.

Personlig ser jeg ikke på noen andre enn partneren min med "slike øyne", og hadde nok stukket om jeg hadde vært så opptatt av noen andre. Men som du sier, du vet ikke om det er en forelskelse. Prøv å glem henne, fokuser mer på kona di. Håper du får orden på følelsene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på henne fordi hun er "den du aldri fikk" - og når du aldri fikk henne - og levde sammen med henne er det enkelt å opprettholde brusende følelser og illusjon om hvordan livet med henne ville vært. Slike "tenk om" følelser.

Det er enkelt å bruke slike personer i fantasier - fordi man aldri har blitt kjent med dem i dybden gjennom et forhold. Man former dem til å passe inn i våre fantasier - og de agerer jo akkurat slik vi ser for oss - i fantasien.

Men konen din er det jo ikke sånn, nettopp fordi det er virkelighet.

Det du opplever nå er veldig normalt, og du er nok ikke forelsket i henne. Du er avstandsbetatt - og det som ofte skjer med slike avstandsbetattheter er at de har en tendens til å gå over når man blir kjent med vedkommende.

Det er ikke like berusende og gøy lengre.

Jeg hadde fjernet henne fra facebook sånn at du ikke blir minnet på henne hele tiden - og rett og slett bare unngått henne.

Prøv å dra bort blikket, og fokuser på andre ting.

Jeg garanterer deg at det virker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på henne fordi hun er "den du aldri fikk" - og når du aldri fikk henne - og levde sammen med henne er det enkelt å opprettholde brusende følelser og illusjon om hvordan livet med henne ville vært. Slike "tenk om" følelser.

Jeg hadde fjernet henne fra facebook sånn at du ikke blir minnet på henne hele tiden - og rett og slett bare unngått henne.

Prøv å dra bort blikket, og fokuser på andre ting.

Jeg garanterer deg at det virker.

Signerer! :Nikke:

Du tenker "hva om..", men hun var og er ikke interessert i deg. Og nei, hun tenker neppe på deg. :)

Slett henne fra Facebook sånn at du slipper oppdateringer om henne og kos deg med kona di. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er avstandsbetatt - og det som ofte skjer med slike avstandsbetattheter er at de har en tendens til å gå over når man blir kjent med vedkommende.

Det er ikke like berusende og gøy lengre.

TS skriver jo at de hadde noe på gang og han ville gifte seg med henne, men hun var ikke klar for det. Så denne dama er ikke bare en avstandforelskelse. Det er en jente han har kjent og vært sammen med.

Men han burde prøve å glemme henne. Slette henne fra facebook etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Selv gift

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i denne situasjonen... Faktisk som om jeg skulle fortalt historien selv!

Hater å si det, men er glad "vi er flere i samme båt"!

Jeg ville heller aldri vært utro eller noe slikt... Men alt kvernet seg innvendig når jeg så denne personen.. Eller navnet tikket opp på veggen på FB!

Jeg måtte få avslutning.... Latterlig, i know! Men sånn er det.... Jeg tok kontakt med vedkommende og "fikk pratet ut" for så å slette alt som på noe vis gjorde at vi kunne ha noe kontakt...(fb, msn, mob nr...skjønner?)

I dag... Ca 3 år etter dette går det helt fint! Selvfølgelig kjenner jeg det innimellom... Men de sekundene/minuttet jeg tenker "hva om" er helt virkelighets fjernt nå!

Håper du klarer å "komme over" denne dama og leve godt og lenge med din kjære kone og snart barn!

Men som flere sier... Slett henne fra fb! Ikke gjør deg selv så vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Koseklumpen

Kun lest starter innlegget :opplyser:

Etter hva jeg har erfart, så er det ofte slik at man glorifiserer "den man aldri fikk".

Jeg har gått på den smellen et par ganger. Jeg har trodd at den jeg aldri fikk var så fantastisk og flott. Når jeg endelig har hatt kjans på denne/disse personene så har det vist seg at jeg har laget et veldig glorifisert bilde av dem og at det har vist seg at det er en grunn til at det aldri har blitt oss to i utgangspungtet.

De har vert en fantiasi, jeg har laget meg et bilde av de gode minnene jeg har hatt om disse personene og ikke tenkt på de negative sidene, men når jeg valgte å prøve med disse menneskene(selvfølgelig ikke på samme tid, dette var i to forskjellige perioder av livet) så har det vist seg at jeg har laget perfekte bilder av dem i fantasien, men at de ikke har vert slik i virkeligheten.

Endret av Koseklumpen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J

Men jeg liker ikke hvordan denne jenta får meg til å føle meg,

Slett henne fra Facebook. Unngå å møte henne. Enkelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er den rette for deg?

Hvis jeg ikke klarer å glemme en person, er det som regel fordi jeg liker\er forelskert i denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...