Gå til innhold

La han komme?

Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har den siste uken sendt flere brev frem og tilbake med en 27 år gammel kar fra USA. Jeg er selv 19 år (jente). Det var jeg som begynte å skrive til han, og det var ikke noe flørting eller noe i den duren. Jeg fant han på en nettside hvor man kan finne folk fra over hele verden med samme intresser som deg. Han hadde det på profilen sin at han ikke var intressert i flørting eller å kommentere bilder osv - han ville kun snakke og dele intresser med likesinnde. Det som er, er at vi begge er glad i å reise, naturen og føler ikke at samfunnet vi lever i, er et bra samfunn. Uansett, etterhvert ble det til at vi begge spurte hverandre hva syntes om diverse ting, som feks. ekteskap, utroskap, hvordan det perfekte liv ville være om penger, samfunn og politikk. Altså, alt mulig. Det endte med at vi fikk skikkelig god kjemi og tok det videre til MSN, siden den nettsiden der var mer "brev".

Etter vi begynte å chatte på MSN så chatta vi opp til 7-8 timer, og dette gjorde vi i 3 dager før han måtte på en reise på to dager. Uansett, den siste kvelden diskuterte vi å møtes, og det var faktisk jeg som tok det også opp. Men da var planen at jeg skulle reise til USA om en del måneder. Samtalen gikk over til noe mer personlige emner, og kanskje veldig veldig veldig tam flørting "in between the lines". Vi har da begge bekreftet at vi er den vi er ved å skrive hverandres navn i panna og se hverandre på webcamera (haha). Etterhvert ble det til at han ønsker å komme hit til Norge for å bli bedre kjent med meg. Jeg sa at Norge ikke er et fint land å besøke på denne tiden av året, spesielt ikke her hvor jeg bor. Han sa at han skjønte dette var en get-to-know reise, og ikke en omvisnings-reise. Saken er jo den at jeg sa jeg bodde hos mamma for tiden (sparer opp penger, billigst å bo hjemme da), han sa at han ikke ikke noe imot det, han ville bare bli bedre kjent med meg.

Så da er det sånn at han kanskje kommer om et par uker på besøk hit.. Men det jeg lurer på er hva er deres syn på dette? ..

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Raggsokk

Kan han ikke bo på hotell (ok, kanskje litt dyrt...) eller lignende da? Så han ikke kommer busende på deg med en gang liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er ufattelig dyrt å måtte bo på hotell, og når han kommer for å bli kjent med meg - åsså har han reist så langt. Det er bare at jeg tror ikke jeg hadde hatt hjerte til å be han om det.

- Trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Hva med å foreslå at han bor på hotell/hostel/Bed&Breakfast de første dagene? Ikke kult hvis det er helt feil kjemi og dere "må" bo sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hørtes veldig hyggelig ut jeg! Men vær forberedt og tenk godt gjennom alle mulige utfall av møtet. Du vet jo faktisk ikke hva slags person han egentlig er enda. Hva om han er en voldtektsmann eller VERRE? Men det kan en jo ikke tenke hver gang en møter en ny mann. Så jeg synes du ska hoppe i det! Den som intet våger, intet vinner... :)

Masse masse lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med han han kommer, men at dere snakker om at han kanskje må ha en backup plan, om det viser seg at det ikek fungerer som det skal. Ville kanskje ikke sendt han på hotell med en gang, men heller redd opp til han på et gjesterom. Men fungerer det ikke, må han kanskje belage seg på å måtte finne et annet sted å bo. Men snakk sammen om det, for det kan gå gale uansett hvor god kemi man har på web kamera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trådstarter

Han skal ikke være her lengre enn 10 dager, og om kjemien kræsjer fullstendig, så kan han vell ta inn på hotell etterhvert, eller eventuelt dra hjem. Han fant billige billetter, rundt 900 dollar tur-retur (ca 5000 norske) så han taper jo ikke allverdens, dessuten er han ikke akkurat fattig :)

Vi har forsåvidt snakket om at det kan gå skeis, og da tar han ganske enkelt inn på hotell.. Det er ganske lite her, så noe gjesterom har vi ikke. Han må nok sove inne med meg! Er han en voldtektsmann så banker mamma han, haha neida. Men altså, jeg tror faktisk ikke at han reiser så langt bare for å få seg et knull - isåfall er jeg litt smigra. Ganske langt å reise for kun det! Og hadde han bare vært ute etter det, eller var en psyko som planla noe skummelt å gjøre mot meg. Så hadde han vell venta til jeg reiste til USA alene til han?

- Trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som en god idè, nettopp fordi du bor hjemme hos moren din. Man vet aldri hvem som pakker med seg kjøttøks og lateksmaske i bagasjen (litt satt på spissen, da :fnise:), så det er positivt at du ikke er alene med ham helt i starten. Ditt eget hjem er også en tryggere og mer naturlig setting, og kanskje er det lettere for deg å bli kjent med ham i vante omgivelser enn å skulle møtes på cafè, for så å bli med opp på hotellrommet. En liten bonus er jo at du får høre hva moren din mener om vedkommende også. Det kan være kjekt dersom man selv har tatt på seg de rosa brillene, og automatisk synes alt er helt topp.

Om kjemien stemmer online, så vil den som regel stemme irl også. Dere har jo felles interesser, og dermed mye dere kan snakke om. Det er derimot ikke like sikkert at dere er en god match med tanke på den mer kompliserte og subtile tiltrekningen (at du tiltrekkes av hans naturlige duft osv.), derfor er det viktig å snakke om dette på forhånd. Begge må være obs på at det muligens ikke utvikler seg utover rent vennskap, og det må være lov å signalisere dette uten at den andre parten tar det som en personlig fornærmelse.

Så lenge begge har denne innstillingen, vil det nok gå helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har et poeng i at han reiser nok ikke så langt for noe annet enn bare et knull. Hvis han isåfall hadde gjort det må du være et skikkelig deilig kvinnemenneske ;) hehe.

Jeg ville sagt: go for it! Du lever bare en gang. Jeg har selv møtt en amerikansk kompis som jeg hadde kontakt med over nett. Men han kom ikke til Norge bare for å besøke meg, men for å oppleve, jobbe på fjellheim osv. Så jeg viste han bare litt rundt i byen min. Det gikk helt fint, så om du føler at dere kommer godt overens over nett, så går det nok fint i virkeligheten også.

Det eneste er vel bare det at dere må sove på samme rom, noe som virker litt drastisk, iallefall for første natten å være, så jeg håper dere klarer å bli mest mulig kjent før mørket siger på!

Lykke til! Kom gjerne tilbake med å si hvordan det gikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter

Takk for svarene så langt! :)

Ja, det jeg er litt beskymret for er hvis han skulle bli forelska og er helt rar og merkelig - eller noe i den duren.. Eller at han stakkars skal begynne å kjede seg her, eller ikke like meg. Så det er jo en sjangse å ta - men han er jo en voksen mann, han skjønner vell at en sånn situasjon kan oppstå, og i og med at det er han som reiser - regner jeg med at han har en backup plan!

Det med at vi skal sove på samme rom skjønner jeg virker delvis drastisk. Men jeg er ganske åpen der, jeg synes det er greit så lenge han holder hendene sine for seg selv, og utifra sånn som jeg kjenner han - så gjør han nok det. Med mindre jeg tar iniativ først, så håper ikke han kommer hit kun mtp å ligge med meg. Det kan bli en bomtur for hannes del!

Jeg ønsker virkelig å bli bedre kjent med han, siden vi deler så mange tanker og drømmer. Og det med at mamma bor her hjemme er jo på en måte trygt, pluss at dette er mitt "territorium" så det er tryggest for meg..

- Trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it girl! Jeg og kjæresten min ble sammen på den måten. Jeg reiste nedover til landet hans og det var kjærlighet ved første "real-life-blikk", haha! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...