AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #1 Del Skrevet 23. september 2011 Nå har jeg fått prøvesvarene fra siste blodprøve, men har ikke fått snakket med legen. Jeg lurer veldig på hvorfor Fritt T4 plutselig er oppe på 24,5? Det lå på 16,7 for to måneder siden. TSH er på 1,4, var 1,9 for to måneder siden. Jeg følte meg i veldig fin form i vår, da lå fritt T4 på 19 og TSH på 0,45. Jeg trodde nå at jeg skulle øke dosen med Levaxin for jeg har ikke følte meg bra i det siste. Jeg begynte å ta østrogentilskudd i juni og det kan påvirke thyroxinen, men hvorfor er Fritt T4 plutselig over normalverdien? Skjønner ikke noe av dette er litt sur for at legen ikke har ringt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 23. september 2011 #2 Del Skrevet 23. september 2011 http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/ de kan himla mye om slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 23. september 2011 #3 Del Skrevet 23. september 2011 Hvor mye er T3 på? TSH burde vært lavere enn 1,4 når T4 er 24,5! Hva er referanseverdiene på lab'en som målte prøvene dine? T4 mellom 9 - 22? Det varierer nemlig litt hva de forskjellige bruker. At T4 er så høy betyr jo egentlig at du tar for mye levaxin (eller tar du erfa?). Men da burde TSH'en din vært lavere. Derfor lurer jeg veldig på om de også målte T3! Kanskje du egentlig trenger liothyronin i tillegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #4 Del Skrevet 23. september 2011 Hvor mye er T3 på? TSH burde vært lavere enn 1,4 når T4 er 24,5! Hva er referanseverdiene på lab'en som målte prøvene dine? T4 mellom 9 - 22? Det varierer nemlig litt hva de forskjellige bruker. At T4 er så høy betyr jo egentlig at du tar for mye levaxin (eller tar du erfa?). Men da burde TSH'en din vært lavere. Derfor lurer jeg veldig på om de også målte T3! Kanskje du egentlig trenger liothyronin i tillegg? T3 ble ikke målt, men det var 3,5 for to måneder siden. Referanseverdiene på T4 er 11-23. Jeg tar levaxin og føler ikke at jeg tar for mye. Føler at jeg burde økt dosen. Følte meg som sagt helt fin da TSH var 0,45, men da var T4 på 19. Veldig merkelig, dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 24. september 2011 #5 Del Skrevet 24. september 2011 Så T3 er lavt. TSH høyt. T4 høyt. For å føle deg bedre må TSH ned og T3 opp. Jeg er absolutt ingen lege, men da virker det som om du trenger liothyronin for å få opp T3, som kommer til å få ned TSH. Men har du fått sjekka hypofysen og binyrene? Du burde virkelig snakke med legen din om dette, det er ikke bra å gå med verdier som ikke er gode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #6 Del Skrevet 24. september 2011 Så T3 er lavt. TSH høyt. T4 høyt. For å føle deg bedre må TSH ned og T3 opp. Jeg er absolutt ingen lege, men da virker det som om du trenger liothyronin for å få opp T3, som kommer til å få ned TSH. Men har du fått sjekka hypofysen og binyrene? Du burde virkelig snakke med legen din om dette, det er ikke bra å gå med verdier som ikke er gode! Takk for at du svarer! Nei, har ikke sjekket noen ting. Jeg regner med at grunnen til at legen ikke ringte meg var at hun ikke vet hvordan hun skal tolke disse prøvene. Hun er vikar for fastlegen min. Jeg tror jeg får troppe opp på legekotoret mandag morgen og spørre henne hva hun tenker at jeg skal gjøre videre. Det er jo tydeligvis noe som er galt her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 24. september 2011 #7 Del Skrevet 24. september 2011 Ja, det er det! Så det er nok en god plan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå