fridr Skrevet 23. september 2011 #1 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg fikk satt inn en ny p-stav (bytta ut den gamle) den 12.august. Jeg har menstruasjon siden, og holder på å bli klin gæren. Jeg har leita litt rundt på nett, og ser at det er noe som heter "Provera" som kan brukes ved blødningsforstyrrelser. Tydeligvis en kort hormonkur som ordner ting... Ikke at jeg har så lyst til å putte MERE hormoner i kroppen min Er det noen som har vært i en lignende situasjon som meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #2 Del Skrevet 23. september 2011 Mest sannsynlig så må du bare vente. Det er ikke unormalt å ha blødningsforstyrrelse opptil tre mnd etter man har begynt på ny hormonprevensjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 23. september 2011 #3 Del Skrevet 23. september 2011 Hvis det er snakk om ordentlig blødning hele tiden, og ikke bare rosa/brun utflod, så ville jeg tatt en tur til legen og diskutert muligheten for en hormonkur. Finnes flere alternativer enn provera,så vidt jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 23. september 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 23. september 2011 Ja, det er "skikkelig" menstruasjon. Men jeg har aldri blødd mye, så jeg tror ikke jeg blir syk av det... Men slitsomt, ja! Så du mener at hvis blødningsforstyrrelsen ikke gir seg etter 3 mnd, da kan jeg kontakte lege? Har bestilt meg time på onsdag, bare for å prate omså... Er møkka lei av å ikke kunne være sammen med kjæresten min når jeg vil. Får høre hva legen har å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nuppa_ Skrevet 24. september 2011 #5 Del Skrevet 24. september 2011 Ja, det er "skikkelig" menstruasjon. Men jeg har aldri blødd mye, så jeg tror ikke jeg blir syk av det... Men slitsomt, ja! Så du mener at hvis blødningsforstyrrelsen ikke gir seg etter 3 mnd, da kan jeg kontakte lege? Har bestilt meg time på onsdag, bare for å prate omså... Er møkka lei av å ikke kunne være sammen med kjæresten min når jeg vil. Får høre hva legen har å si. "Oppstartsproblemene" skal normalt gi seg etter 3 mnd. Og min erfaring er at om ikke det gir seg da, gir det seg aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #6 Del Skrevet 24. september 2011 Har prøvd Provera ja, og det gjorde det hele bare verre. Fikk blødningsforstyrrelser (spotting) etter Cerazette, hadde det i flere år, prøvde å gå uten prevansjon et år, ingenting hjalp før jeg begynte med p-ringen. Da var alt bra igjen. Måtte dessverre slutte på p-ringen pga. stadig tilbakevendende soppinfeksjon, og nå er blødningene tilbake igjen... Morsomt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå