Gjest gjest Skrevet 22. september 2011 #1 Del Skrevet 22. september 2011 Hei! Trenger noen som kan dele litt erfaringer. Nå har tiåringen fått små kuler i brystene, og det er jo helt som forventet- et tegn på at puberteten er i gang. MEN dette humøret! Hun er opprørsk, og det er også forventet. Men plutselig virker hun også veldig deppa. Virker som hun ikke eier selvtillit til tider. Hun kan fyre seg max opp over småting, og da eskalerer det som oftest og ender med at hun bare gråter og gråter. Hun får denne "ingen liker meg"- holdningen. Andre ganger er hun helt on top of the world. Er dette puberteten? Jøye meg. Noen som har et tips til en uerfaren mamma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 22. september 2011 #2 Del Skrevet 22. september 2011 Gjorde ikke du slikt da du kom i puberteten? Det høres ut som du beskriver meg da jeg var tretten XD I min verden er det ihvertfall helt normalt, og dessverre kommer det til å fortsette noen år fremover. Det beste du kan gjøre er vel å la henne forstå at du støtter henne og er der for henne selv om hun "hater" deg til tider. Det går nok over etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #3 Del Skrevet 22. september 2011 Kan godt være at du skal ta henne med en tur til legen. Jeg var også amper til tider, men jeg satt aldri og hylgråt etterpå. Derimot slet jeg mye med jernmangel som gjorde meg slapp og DRITSUR. Så kan være verdt å sjekke B12 og jernstatus. Det finnes jo de som får p-piller fordi hormonene løper løpsk. Kanskje litt ille å gi det til en tiåring, men jeg tenker at det kan iallfall være greit at en lege vurderer henne slik at om det ikke bedrer seg etter en viss tid så kan man vurdere feks p-piller eller en liten dose antidepressiva (hjelper på pms). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå