Gå til innhold

Sorggrupper for narkomanes pårørende

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Pappa har nettopp dødd av en overdose. Føler at jeg trenger å snakke med mennesker som er i samme situasjon som meg, enten at de selv har mistet noen i en overdose eller noen som fortsatt kjemper kampen for å få en person de er glad i ut av rusens klør. Er det noen som vet om det finnes en type sorggruppe/terapigruppe for narkomanes pårørende? Helst et gratis tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære deg! :klemmer:

Jeg vet i alle fall om disse, selv om jeg ikke har vært der selv.

http://www.narkoman.no/news.php

Vet de har møter i Oslo.

Har han vært innom noe psykiatrisk helsetilbud eller lignende? Min familie fikk tilbud om samtalegruppe ved Lovisenberg, selv om min far (narkoman) er utskrevet.

Sender deg mange varme klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg! :klemmer:

Jeg vet i alle fall om disse, selv om jeg ikke har vært der selv.

http://www.narkoman.no/news.php

Vet de har møter i Oslo.

Har han vært innom noe psykiatrisk helsetilbud eller lignende? Min familie fikk tilbud om samtalegruppe ved Lovisenberg, selv om min far (narkoman) er utskrevet.

Sender deg mange varme klemmer!

Hei, og takk for svar!

Han har utallige ganger vært innlagt på avrusning og rehabiliteringer. Han har også vært innlagt på en DPS klinikk. Har ikke fått tilbud om noe som helst fra noen av plassene. Mamma vil gjerne at jeg skal gå til psykolog, men jeg føler at det jeg trenger mest akkurat nå er å prate med noen i samme situasjon som meg. Skal se på linken du sendte meg nå. Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei,

Jeg mistet selv min bror for snart 1.5 år siden.

Prøvde da å komme i kontakt med andre som var i samme situasjon, men det viste seg å være vanskelig. Det er en del grupper for pårårende, men ikke for de som allerede har mistet noen.

Jeg endte med å gå til psykologen broren min gikk til, og det hjalp masse. Det er ingen skam å gå til psykolog, det er utrolig hvor mye det hjelper. En venninne kan høre, og gi råd, men en som kjenner til fagfeltet gir noen helt andre spørsmål og tanker til oss som er igjen.

Tanker på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Sjekk ut www.motstoff.no og www.narkoman.org. De første arrangerer pårørendekurs mens de siste har et godt forum med mye støtte fra folk som har gått gjennom det samme som deg.

Klem fra en lillesøster :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. sjekk ut alanon. det er pårørende gruppe for folk med hovedsakelig alkoholproblemer, men tror det er vanlig at man ikke skiller så mye på alkohol og narkotika. Jeg føler virkelif med deg, og kondolerer. Stay strong:) http://www.al-anon.org/norway/grupper.html

Dette praktiseres ulikt fra by til by.

I den ene byen hadde de åpent for begge deler, mens i Bergen fikk jeg ikke lov å delta, fordi jeg hadde vokst opp med narkomane foreldre - ikke alkoholiserte(dvs; de drev vel med det meste, men....)

Jeg hadde ikke oppsøkt disse til å bearbeide sorg, nei. Men for å snakke om rusrelaterte problemer i familien, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...