AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #1 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg er en jente på 15 år som vil begynne på p-piller. Jeg har uren hud og jeg og kjærsten min har diskutert det og kommet fremm til at det er lurt å gå på det sånn vi er sikker på jeg ikke blir gravid også. Men får jeg kjøpt det med helsesøster uten at foreldrene mine får vete det? Foreldrene mine er veldig veldig strenge, jeg vil ikke at de skal vite at jeg går på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 21. september 2011 #2 Del Skrevet 21. september 2011 Ja, du kan gå til helsesøster, så skriver hun ut en resept til deg. Pillene må du så kjøpe selv på apotek, men foreldrene dine trenger ikke å vite noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #3 Del Skrevet 21. september 2011 Ja, du kan gå til helsesøster, så skriver hun ut en resept til deg. Pillene må du så kjøpe selv på apotek, men foreldrene dine trenger ikke å vite noe Selv om jeg er bare 15? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 21. september 2011 #4 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg vet ikke om du får nå du er 15, men du får i alle fall fra du er 16. Du kan jo uansett høre med helsesøster? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #5 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg vet ikke om du får nå du er 15, men du får i alle fall fra du er 16. Du kan jo uansett høre med helsesøster? jo, det kan jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jitrois Skrevet 21. september 2011 #6 Del Skrevet 21. september 2011 Såvidt jeg vet er det kun fastlege som kan skrive ut resept på p-piller hvis man er under 16 år. Tviler dog på at du får 100 kroner rabatt på prevensjonsmidler hver tredje måned ettersom du er under den seksuelle lavalderen, men de kan ikke av den grunn nekte deg en resept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 22. september 2011 #7 Del Skrevet 22. september 2011 Helsesøster gir ut p-piller til den under 15 hvis det er snakk om menstrasjonssmerter og den type problemer. Godt mulig at ting har forandret seg og de faktisk gir de ut uansett hvorfor du ber om de. Ellers så anbefaler jeg faktisk deg å snakke med foreldrene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå