Gå til innhold

Fått herpes type1 på kjønnsorganet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært skikkelig uheldig, og sannsynligvis blitt smittet av typen min gjennom oralsex. Har fått herpes simplex virus type 1, og det er den typen som man oftest finner i munnen (og som skaper munn-/forkjølelsessår hos noen.

Har mitt første utbrudd nå, og det er et helvete! Fikk valtrex da jeg var hos legen, så startet behandling allerede før vi var 100% sikre på at det var herpes (altså fikk tilbake prøveresultatene)

Noen som også har det samme, og kan si noe om fremtidige utbrudd?

Hvor ofte? Hvor sterke? Vet dette avhenger av enkeltmenneskets immunforsvar osv, men..ja. Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd det samme! Det var det samme som skjedde hos meg, oralsex mens kjæresten hadde munnsår.

Fikk en krem av legen, men den hjalp ikke stort, måtte nesten bare vente til det gikk over av seg selv.

Når prøveresultatene kom tilbake så hadde jeg kun type 1 (munnsår-typen), heldigvis.

Dette er 3 år siden og det er det eneste utbruddet jeg har hatt! Heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme situasjon her, vi trodde vi var veldig forsiktige når samboeren min hadde utbrudd på leppa, men det smitter jo så lett, og kan smitte før utbrudd av symptomer. Hadde mitt første utbrudd for noen uker siden, og det var som du sier et helvete...

Positive ting:

- Første utbrudd er stort sett alltid verst

- Type 1 responderer bedre på medisin enn type 2

- Type 1 har sjeldnere utbrudd hos de fleste enn type 2

Zovirax tabletter fungerte veldig bra på meg, jeg fikk en resept som jeg kan hente ut på flere ganger, slik at jeg kan begynne med en gang ved evnt nytt utbrudd. Jeg var på mitt verste med masse sår og ganske store smerter når jeg dro til lege, men med tabletter var jeg nesten symptomfri etter 2-3 dager.

Herpesdriten smitter så lett at dersom du har tenkt å være sammen med typen din en stund, var det nok veldig sannsynlig at du kom til å bli smittet en eller annen gang uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...