Gjest Gjest Skrevet 21. september 2011 #1 Del Skrevet 21. september 2011 Hei. Jeg er snart 27 år, og har bestemt meg for å ikke få barn, typen er enig i denne avgjørelsen. Når folk spør oss, sier vi at vi ikke vil ha barn, og vi får mange slengbemerkninger fra venner og familie. Det er ikke det at vi ikke liker barn, vi vil bare ikke ha våre egne. Vi har mange interesser og en karriere som vi brenner for, og velger å prioritere disse. De aller fleste sier at vi vil angre, og at vi ikke vet hva vi velger bort, men skal ikke et barn være ønsket når det kommer til verden? Det er jo ikke slik at vi har en rett til å få et barn. Hvorfor skal det å velge bort barn være så tabubelagt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nissejenta Skrevet 21. september 2011 #2 Del Skrevet 21. september 2011 De er trangsynte og klarer ikke å sette seg inn i deres situasjon...? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regza Skrevet 21. september 2011 #3 Del Skrevet 21. september 2011 FORDI DU VET IKKE HVA DU GÅR GLIPP AV!!! AAAAAAAAA! Livet er verdiløst uten barn, såpass burde du vite. Jeg og mannen har sluttet å forsvare oss. "Vi ønsker ikke barn, ferdig med den saken." så bytter man emne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #4 Del Skrevet 21. september 2011 å få barn er super egoistisk uansett. det har ingenting med barnet å gjøre og kun med de som vil ha barn. fylle et sykt behov for et eller anna. skal man ha barn i dagens verden så skal man adoptere. er mann og skal selv aldri ha barn via sexy time, men jeg adopterer gjerne om jeg noen gang finner en med likt syn på det som meg. en som virkelig kan gjennomføre en familie med adoptiv barn uten å stikke som en pingle etter X antall år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hugo Ugle Skrevet 21. september 2011 #5 Del Skrevet 21. september 2011 Jadda, her var det mye gromt å lese. Egoistisk er man visst enten man vil ha barn eller ikke (helgardering). Sjøl er jeg imidlertid ikke i tvil, karrièremennesker som setter seg selv og sine såkalte interesser foran å sørge for at vi også i fremtiden er befolket i dette landet kan bare brenne et visst sted. DET er egoistisk, ikke å være såpass medmenneske at man tar utfordringen å oppdra nye gode borgere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest norah Skrevet 21. september 2011 #6 Del Skrevet 21. september 2011 Fordi folk har en påtrengde mening om alle andres liv og valg. Min erfaring er at det er best å ikke gå inn på argumentasjon overhodet. Alle må forsvare alt; antallet barn, år mellom dem, barneoppdragelsen, karrierevalg, hvordan man kan ha samvittighet til å jobbe fulltid samtidig med barn, hvorfor man velger kun ett barn, hvorfor/hvorfor ikke man gifter seg - lista er lang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 21. september 2011 #7 Del Skrevet 21. september 2011 Jadda, her var det mye gromt å lese. Egoistisk er man visst enten man vil ha barn eller ikke (helgardering). Sjøl er jeg imidlertid ikke i tvil, karrièremennesker som setter seg selv og sine såkalte interesser foran å sørge for at vi også i fremtiden er befolket i dette landet kan bare brenne et visst sted. DET er egoistisk, ikke å være såpass medmenneske at man tar utfordringen å oppdra nye gode borgere. Mye bedre å la være, enn å få barn fordi alle andre mener man burde og dermed gi noen stakkars uskyldige mennesker en oppvekst der mor og far ikke bryr seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 21. september 2011 #8 Del Skrevet 21. september 2011 Jadda, her var det mye gromt å lese. Egoistisk er man visst enten man vil ha barn eller ikke (helgardering). Sjøl er jeg imidlertid ikke i tvil, karrièremennesker som setter seg selv og sine såkalte interesser foran å sørge for at vi også i fremtiden er befolket i dette landet kan bare brenne et visst sted. DET er egoistisk, ikke å være såpass medmenneske at man tar utfordringen å oppdra nye gode borgere. Du er klar over at også Vesten har et overbefolkningsproblem? Om du er blant alle disse rottene som ukritisk slummer til genpoolen med det forpestede arveanlegget ditt og som driter i overbefolkningsproblemet så er det du som skal ha den moralske pekefingeren rettet mot deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 21. september 2011 #9 Del Skrevet 21. september 2011 Fordi folk har en påtrengde mening om alle andres liv og valg. Min erfaring er at det er best å ikke gå inn på argumentasjon overhodet. Alle må forsvare alt; antallet barn, år mellom dem, barneoppdragelsen, karrierevalg, hvordan man kan ha samvittighet til å jobbe fulltid samtidig med barn, hvorfor man velger kun ett barn, hvorfor/hvorfor ikke man gifter seg - lista er lang. Du har et poeng. Men jeg vil nå si at om man har en svær barneflokk på slep så har man et forklaringsproblem. Dette utøyet vil legge nye egg og bli til nytt utøy senere, som igjen vil klekke nytt utøy osv. Disse rottene vil legge beslag på mye ressurser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #10 Del Skrevet 21. september 2011 Jadda, her var det mye gromt å lese. Egoistisk er man visst enten man vil ha barn eller ikke (helgardering). Sjøl er jeg imidlertid ikke i tvil, karrièremennesker som setter seg selv og sine såkalte interesser foran å sørge for at vi også i fremtiden er befolket i dette landet kan bare brenne et visst sted. DET er egoistisk, ikke å være såpass medmenneske at man tar utfordringen å oppdra nye gode borgere. Nå tror jeg du troller, men i tilfelle du ikke gjør det: Mener du virkelig at det å sørge for et barn eller to til verdensbefolkningen er en god nok grunn til å få barn? En bedre grunn enn at man f.eks. ØNSKER et barn (som jeg mener er den eneste grunnen folk burde basere reproduksjon på)? Blir ikke lykkelige barn av folk som ikke vil ha dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalkunkrøll Skrevet 21. september 2011 #11 Del Skrevet 21. september 2011 Fordi for mange er det å ikke få barn uforståelig. Og mange ender jo faktisk opp med å angre på at de aldri fikk barn. Og nå er det altså slik at vi er avhengig av barn for å overleve som art, og da er det natrulig at slike tema skaper debatt. Det er rett og slett menneskelig. Utover det så skjønner jeg at det er slitsomt å måtte forsvare det å være barnløs. Folk brudte respektert at noen ikke ønsker barn, men samtidig må også dere forstå hvorfor folk har vankeligheter med og akseptere det. Det er rett og slett bare menneskelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 21. september 2011 #12 Del Skrevet 21. september 2011 Fordi for mange er det å ikke få barn uforståelig. Og mange ender jo faktisk opp med å angre på at de aldri fikk barn. Og nå er det altså slik at vi er avhengig av barn for å overleve som art, og da er det natrulig at slike tema skaper debatt. Det er rett og slett menneskelig. Utover det så skjønner jeg at det er slitsomt å måtte forsvare det å være barnløs. Folk brudte respektert at noen ikke ønsker barn, men samtidig må også dere forstå hvorfor folk har vankeligheter med og akseptere det. Det er rett og slett bare menneskelig. Nei, jeg forstår det ikke og aksepterer det heller ikke. Folk som ikke respekterer valget til dem som vil forbli barnløse fortjener å få en knyttneve i trynet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalkunkrøll Skrevet 21. september 2011 #13 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Nei, jeg forstår det ikke og aksepterer det heller ikke. Folk som ikke respekterer valget til dem som vil forbli barnløse fortjener å få en knyttneve i trynet. Jeg snakket på et rent emosjonelt grunnlag. Du er klar over at mennesker også er emosjonelle og ikke alltid rasjonelle? Akkurat som når du ønsker å slå en knyttneve i trynet til de som ikke klarer å reagere totalt nøytralt på andres livssyn Endret 21. september 2011 av Kalkunkrøll 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flanør Skrevet 21. september 2011 #14 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg snakket på et rent emosjonelt grunnlag. Du er klar over at mennesker også er emosjonelle og ikke alltid rasjonelle? Akkurat som når du ønsker å slå en knyttneve i trynet til de som ikke klarer å reagere totalt nøytralt på andres livssyn At de fortjener en knyttneve betyr ikke nødvendigvis at jeg kommer til å gi dem en da, vet du :gjeiper: Men greit det. Hvis de tillater seg å være emosjonelle ved å legge seg oppi mine saker så kan vel knyttneven min være emosjonell og legge seg oppi deres saker, nemlig trynet deres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 21. september 2011 #15 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg har venner med barn som angrer på at de ikke fikk reist eller tatt utdanning også.. Så det virker som det er litt menneskelig å angre uansett hva man gjør eller ikke gjør? Jeg er eldre enn deg, og har fortsatt ikke fått lyst på barn. Føler jeg har det perfekt som jeg har det, og det pleier jeg å si til de som maser. Jeg er fornøyd med livet og ønsker meg ikke noe mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 21. september 2011 #16 Del Skrevet 21. september 2011 Utrolig at folk orker å legge seg borti hvorvidt man ønsker seg barn eller ei. Det kunne ikke falt meg inn å bry meg med andres valg på det området. Dette er noe som ikke angår andre enn deg og partneren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #17 Del Skrevet 21. september 2011 Fordi for mange er det å ikke få barn uforståelig. Og mange ender jo faktisk opp med å angre på at de aldri fikk barn. Og nå er det altså slik at vi er avhengig av barn for å overleve som art, og da er det natrulig at slike tema skaper debatt. Det er rett og slett menneskelig. Utover det så skjønner jeg at det er slitsomt å måtte forsvare det å være barnløs. Folk brudte respektert at noen ikke ønsker barn, men samtidig må også dere forstå hvorfor folk har vankeligheter med og akseptere det. Det er rett og slett bare menneskelig. Det er helt greit at noen har vanskeligheter med et slikt valg så lenge de ikke gir uttrykk for det. Men det er ganske meningsløst at man skal har rett til å rakke ned på noen bare fordi motparten liksom har problemer med valget vedkommende har tatt. I dag er det ganske mange som får barn av ulike grunner, ca 25% av menn og 12,5 % av kvinner. Det er en stor gruppe i befolkningen, og jeg syntes ikke det er greit å rakke ned på en så stor gruppe mennesker. Jeg tror dere heller bør sette litt pris på de som ikke har barn. De med barn har tilgang til "sykt barn" dager, går gjerne tidlig og jobber mye oftere mindre enn de som ikke har barn. Aksepten for fravær er ofte mye større, noe mange av dere med barn tar for gitt. Jeg husker en gang jeg riktignok kom en time for sent (som singel og barnløs), da var det haraball med sjef og det hele, til tross for at jeg hadde jobbet til kl. 2200 kvelden før. De med barn på avdelingen kom og gikk, og gikk ofte hjem kl. 1500. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hugo Ugle Skrevet 21. september 2011 #18 Del Skrevet 21. september 2011 Du er klar over at også Vesten har et overbefolkningsproblem? Om du er blant alle disse rottene som ukritisk slummer til genpoolen med det forpestede arveanlegget ditt og som driter i overbefolkningsproblemet så er det du som skal ha den moralske pekefingeren rettet mot deg. Så dette er altså ditt forsvar for et egoistisk "først meg selv, så meg selv, og til slutt meg selv" levesett, at vi er overbefolket? Haha, ja noe må dere jo finne på, klart det. Men akk så ynkelig og fullstendig gjennomskuelig. Tøff i trynet er du attpåtil, og kaller gode borgere for "rotter"... Mens du sjøl turer ivei i hva vet jeg som gir livet ditt innhold, men helt sikkert noe som både er miljøfiendtlig og søppel sett fra et samfunnsmessig ståsted. Er det noen som skulle hatt en knyttneve i trynet, må det vel være dobbeltmoralske hyklere som deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 21. september 2011 #19 Del Skrevet 21. september 2011 Om noen skulle angre på at de ikke fikk barn, blir jo deres problem. Andre trenger ikke angre på vegne av de barnløse, for å si det slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 21. september 2011 #20 Del Skrevet 21. september 2011 Når folk spør oss om vi ikke skal få oss barn snart og andre lignende utsagn, så sier jeg bare nei, vi skal ikke ha barn. Når slengbemerkningene kommer, ja for det gjør dem som regel alltid, så lukker jeg bare ørene og begynner å prate om noe annet, går å gjør noe annet e.l. Syns det er utrolig irriterende at det liksom SKAL være slik at ALLE skal få barn, og om noen ikke får barn så MÅ man mase på dem til de ombestemmer seg, for DE vil at vi skal ha barn så det er grunn nok til å få det. (satt bittelitt på spissen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå