Gjest Gjest Skrevet 21. september 2011 #41 Del Skrevet 21. september 2011 Man kjenner nok noen i samme by. Jeg har bodd i byen i 7 år, og nei, jeg kjenner ingen her. I teorien "kjenner" jeg folk fra jobb, men det er ikke realiteten. Flere jeg kjenner er i samme situasjon. De eneste de kjenner bor timers kjøring borte, og har ingen mulighet til å få hjelp om noe skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 21. september 2011 #42 Del Skrevet 21. september 2011 Å herregud, da? Veldig mye hvis her! Hadde jeg mistet nøklene mine hadde jeg 1. ringt rundt og funnet noen jeg kunne dra til, 2. tatt inn på hotell, 3. ringt politiet. Det er fakta jo. Du antar at alle kjenner noen i byen man flytter til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #43 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg har bodd i byen i 7 år, og nei, jeg kjenner ingen her. I teorien "kjenner" jeg folk fra jobb, men det er ikke realiteten. Flere jeg kjenner er i samme situasjon. De eneste de kjenner bor timers kjøring borte, og har ingen mulighet til å få hjelp om noe skjer. Du er ute til fire på natta, men kjenner ingen? Du har vært ute på byen til kl fire helt alene? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #44 Del Skrevet 21. september 2011 Kjenner man ingen så ring politi eller ta inn på hotell! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2011 #45 Del Skrevet 21. september 2011 Du er ute til fire på natta, men kjenner ingen? Du har vært ute på byen til kl fire helt alene? Ja, er det så vanskelig å tro at det er folk som er totalt isolert? Og ja, jeg har hatt vakter som har sluttet rundt 2, og dermed vært hjemme ca 03. Regn en halvtime på å lete etter nøkler, ringe til politi og bli avvist, og en halvtime til å bli såpass desperat at jeg hadde gjodt noe slikt, og klokken er 4. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #46 Del Skrevet 21. september 2011 Ja, er det så vanskelig å tro at det er folk som er totalt isolert? Og ja, jeg har hatt vakter som har sluttet rundt 2, og dermed vært hjemme ca 03. Regn en halvtime på å lete etter nøkler, ringe til politi og bli avvist, og en halvtime til å bli såpass desperat at jeg hadde gjodt noe slikt, og klokken er 4. Edru folk med en minimum av sosial intellignes står ikke og ringer på til ukjente naboer i ti minutter kl fire på natta. Hun visste jo også at det er regler mot å åpne for ukjente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2011 #47 Del Skrevet 21. september 2011 Edru folk med en minimum av sosial intellignes står ikke og ringer på til ukjente naboer i ti minutter kl fire på natta. Hun visste jo også at det er regler mot å åpne for ukjente. Og folk med et minimum av empati klarer å ofte en tanke eller to på at jenta kan ha vært vettskremt og enten ikke hatt andre muligheter, eller ikke klart å komme på annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 21. september 2011 #48 Del Skrevet 21. september 2011 Er ikke rart hvorfor folk mener normenn er kalde? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2011 #49 Del Skrevet 21. september 2011 Ser flere hver nevner politi. Tar de slike saker? Den tanken hadde aldri slått meg faktisk. Hva hadde de gjordt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 21. september 2011 #50 Del Skrevet 21. september 2011 Ser flere hver nevner politi. Tar de slike saker? Den tanken hadde aldri slått meg faktisk. Hva hadde de gjordt? De rykker så vidt ut til voldsaker. Tviler sterkt de bryr seg om slik sak da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #51 Del Skrevet 21. september 2011 Er ikke rart hvorfor folk mener normenn er kalde? Jeg har bodd flere steder i Europa, bl a i Spania og England, og der har det vært helt utelukket å slippe inn folk, så dette har ikke noe med kalde nordmenn å gjøre, nei. Det er fakisk på den måten uvedkommende kommer inn i blokker, ikke ved å bryte opp døra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #52 Del Skrevet 21. september 2011 Ser flere hver nevner politi. Tar de slike saker? Den tanken hadde aldri slått meg faktisk. Hva hadde de gjordt? De hadde kjørt deg til et sted du kunne overnatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 21. september 2011 #53 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Jeg har bodd i byen i mange år og ville åpnet døren dersom en nabo ringte på kl 4 om natta. Jeg hadde heller ikke ventet til det hadde ringt i 10 min. PS I byen (Oslo) hjelper ikke politiet folk som har mistet nøklene. Innlegget er endret da jeg hadde misforstått ts. Endret 21. september 2011 av gurimalla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #54 Del Skrevet 21. september 2011 Ville dere sluppet inn en ukjent mann også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2011 #55 Del Skrevet 21. september 2011 Ville dere sluppet inn en ukjent mann også? Ca samme sikkherhetsregler som jeg følger med haikere. Jenter plukker jeg stort sett opp uansett, mens menn er jeg mer forsiktig med. Helt ærlig? Sannsynligvis ikke. Jeg anser en mann for å være i mindre fare for tilfeldig vold, og for å være en større risiko. Så jeg hadde neppe sluppet han inn med mindre jeg hadde hatt mulighet til å tilby han overnatting. Men, det er noe jeg fort hadde gjordt om jeg hadde hatt venner på besøk fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #56 Del Skrevet 21. september 2011 Ca samme sikkherhetsregler som jeg følger med haikere. Jenter plukker jeg stort sett opp uansett, mens menn er jeg mer forsiktig med. Helt ærlig? Sannsynligvis ikke. Jeg anser en mann for å være i mindre fare for tilfeldig vold, og for å være en større risiko. Så jeg hadde neppe sluppet han inn med mindre jeg hadde hatt mulighet til å tilby han overnatting. Men, det er noe jeg fort hadde gjordt om jeg hadde hatt venner på besøk fra før. Det er menn som er utsatt for vold, det er de som blir slått ned. Tenk om mammen var kjempelei seg og redd? Du mener seriøst at du hadde latt en ukjent mann som ringte på hos deg kl fire på natta overnatte i leiligheten din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #57 Del Skrevet 21. september 2011 PS I byen (Oslo) hjelper ikke politiet folk som har mistet nøklene. En venninne av meg fikk hjelp av politiet for ikke så lenge siden da hun hadde mistet nøklene sine på byen. Hun ble kjørt hjem til kjente. I Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2011 #58 Del Skrevet 21. september 2011 Det er menn som er utsatt for vold, det er de som blir slått ned. Tenk om mammen var kjempelei seg og redd? Du mener seriøst at du hadde latt en ukjent mann som ringte på hos deg kl fire på natta overnatte i leiligheten din? Vold er lettere å unngå enn voldtekt. Og ja? Hadde jeg hatt andre på besøk så hadde jeg redd opp på sofaen til han/henne. Ser ikke bort fra at jeg hadde gjordt det om jeg var alene også, men med mer forsiktighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reaper Skrevet 21. september 2011 #59 Del Skrevet 21. september 2011 Mange teite kommentarer her. Aldersnivået er sånn ~20 med bimbo-hjerneceller? Geeez... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #60 Del Skrevet 21. september 2011 Vold er lettere å unngå enn voldtekt. Og ja? Hadde jeg hatt andre på besøk så hadde jeg redd opp på sofaen til han/henne. Ser ikke bort fra at jeg hadde gjordt det om jeg var alene også, men med mer forsiktighet. Det må jeg fraråde deg på det sterkeste å gjøre. Du kan da ikke slippe inn ukjente på overnatting til deg midt på natta! Er du helt blåst??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå