Gå til innhold

yasmin og mellomblødninger

Draga

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått på yasmin i snart ett år. Har ikke hatt noen problemer i det hele tatt før nå. Jeg hadde igjen litt over en rekke med gule piller før de hvite pillene starter, og jeg begynte å blø litt. Sjekka litt rundt på nettet og fant ut at dette var en såkalt mellomblødning. Har ikke hatt det før..

Jeg har hoppet over menstruasjonperioden 3-4 ganger nå, og tenkte at det kanskje er derfor denne mellomblødningen kommer. Og jeg tenkte at kanskje jeg skulle droppe å hoppe over denne nå. dvs starte med den første hvite pillen i morgen, slik at jeg da får den normale mensen om 3-4 dager. Nå begynner mellomblødningen å avta etter å ha vart i nesten en uke. Og jeg vurderer nå å hoppe rett over på neste brett istedet for å ta de hvite pillene. grunnen til det er at jeg får utrolig sterke smerter under perioden min, og jeg liker ikke å ta så mange smertestillende...

kanskje litt rotete innlegg, men det jeg egentlig lurer på er om jeg burde begynne på de hvite pillene , for så å ha en ny "bløder uker", eller er det greit at jeg begynner på neste brett og hopper over uka igjen...

noen her med erfaringer ang. yasmin, mellomblødninger og "hopping over uker"...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spotter fordi du har hoppet over mange pillefrie uker på rad. Selv klarte jeg maks tre sammenhengende brett på Yasmin, begynte jeg på brett fire begynte jeg å spotte. Dette er individuelt, enkelte klarer seg med to-tre pillefire uker i året uten mellomblødninger. Andre begynner å spotte bare de hopper over en uke.

Så snart du begynner å spotte er det bare å ta pausen og la kroppen blø ferdig. Hopper du rett på neste brett nå er sannsynligheten stor for at du begynner å spotte igjen om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spotter fordi du har hoppet over mange pillefrie uker på rad. Selv klarte jeg maks tre sammenhengende brett på Yasmin, begynte jeg på brett fire begynte jeg å spotte. Dette er individuelt, enkelte klarer seg med to-tre pillefire uker i året uten mellomblødninger. Andre begynner å spotte bare de hopper over en uke.

Så snart du begynner å spotte er det bare å ta pausen og la kroppen blø ferdig. Hopper du rett på neste brett nå er sannsynligheten stor for at du begynner å spotte igjen om noen dager.

takk for svar :) da får jeg bare bite tenna sammen og starte med de hvite pillene i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...