Gå til innhold

Tannlegebesøk med kjevedysfunksjon, nakke og ryggplager


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Huff.. skulle engentlig vært hos tannlegen.

Vet jeg har et lite hull og en liten brist i en amalganfylling som helst skulle blidt fikset på.

MEN.. vet jeg blir ødelagt i uker og mnd etterpå så vegrer meg sån får å gå. Utsetter og utsetter timen.

Saken er at jeg plages veldig med kjevedysfunksjon. Kjeven går delvis ut av ledd så snart jeg forsøker gape. Når jeg får bedøvelse kjenner jeg ikke om kjeven er i vrangstilling før etterpå, da er det gjerne hovent og ekstra vondt.

I tillegg har jeg en nakkeskade og ryggen som gir mye smerter. Å sitte med hodet bakover i en hard tannlegestol i 1/2 til 1 time å gape vet jeg ikke går så greit for disse plagene heller.

Kan ha en god periode før timen, men etter et slikt besøk kan jeg fort slite med mye smerter i flere mnd. Hoven, øm, nummen og sår kjeve og halve ansiktet, nakke og ryggsmerter i tilleg til migrene etter et tannlegebesøk. Det er så slitsomt.

Hva i all verden skal jeg gjøre ?

Burde jo absolutt vært gjevnlig hos tannlegen men frister ikke når jeg vet jeg blir så ille etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å ta et worstcase-scenario først som sist: Hvis du drøyer dette for lenge så vil du før eller seinere måtte rotfylle tanna, og DET tar lang tid.

Dine problemer med kjeven og nakken er ting du bør forklare tannlegen. Så avhenger det av hvor erfaren tannlegen er mht til hvilke løsninger tannlegen foreslår. Jeg er hverken tannlege, kiropraktor eller fysioterapeut, men det høres ut som du burde hatt et team bestående av tannlegen og minst en av de to andre mens du er hos tannlegen. Du kan jo også kontakte kiropraktor først og høre om h*n har noen forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...