Gå til innhold

Problemer med tissing

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har siden barneskolen hatt problemer med å holde meg. Jeg vet ikke om dere skjønner hva jeg mener når jeg sier at, Du vet du snart er hjemme, Du må bare finne nøkkelen, springe innfor døra, og deise ned på doskåla. Det kom nesten urin på gulvet, men du rakk det akkurat.

Slik har jeg hatt det omtrent hver gang jeg kom hjem fra skolen. Mange ganger måtte jeg springe bak i hagen å dra ned buksa å tisse, fordi jeg rakk ikke å komme meg inn.

Hva er dette?

I eldre alder sliter jeg fremdeles med dette. Jeg "rekker det" nesten ikke hele tiden. Og noen ganger kommer det faktisk urin på dosskålen, litt i trusa eller på gulvet. Jeg klarer rett og slett ikke å holde meg bestandig. Må som regel alltid springe på do. Med en gang jeg kjenner jeg må tisse, må jeg holde meg for med hendene samt krysse beina. Så fort hjernen har fått fatt på at jeg skal prøve å rekke det, virker det som om den instiller seg på at "dette skal du ikke klare" ?

jeg merker også at jeg må tisse ofte. Nesten så alt går rett gjennom meg. På fest er jeg alltid plaga ekstra, da jeg flyr på do hele tiden....

Jeg har perioder som er bedre, og noen verre.

Både med å klare å holde meg og å tisse ofte...

Hva er dette?

Noen lignenede erfaringer??

MVH fortvilt "væter" :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest HunterLady

Beklager første svarer. ser nå at det ikke stemmer med symptomene dine. Det høres ut som du har overaktiv blære eller urgeinkontinens. Gå til lege!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gå til lege? Det finnes ingen god behandling mot urgeinkontinens. Førstevalget vil som regel være å forsøke å trene opp blære- og bekkenbunnsmuskulaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til legen, kanskje den kan skrive ut en medisin og eventuelt kan fortelle deg hva du skal gjøre for å bli bedre. :)

Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Hvorfor gå til lege? Det finnes ingen god behandling mot urgeinkontinens. Førstevalget vil som regel være å forsøke å trene opp blære- og bekkenbunnsmuskulaturen.

Det er ikke alle som vet hvordan man skal trene opp blære-og bekkenbunnsmuskulaturen. Det kan være greit å gå til lege for å få råd og veiledning. Dessuten kan de gi gode råd om bleier eller innlegg for de som har behov for det.

Mye bedre enn å spørre om tips på forum fra amatører iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...