Gå til innhold

Vil ikke ha rødhårede sæddonorer


Gjest redhead

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke gutter med rødt hår.

Og jeg liker ikke gutter som er svarte, asiatiske eller arabiske. Latterlig nok er det bare jeg som vil bli kalt rasist, selv om du i så fall er like mye rasist siden du ikke liker rødhårede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg tykkjer rauddt er den finaste hårfargen, i alle fall viss det er skikkeleg raudt. Skulle gjerne bytta bort mitt eiga musebrune hår med ein kobberfarga manke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste denne artikkelen der det står at kvinner ikke vil ha menn med rødt hår som donorer, hvorfor vil de ikke det. Liker ikke kvinner menn med rødt hår?

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10038688

Hva slags donor kunne dere tenkt dere mtp

Etnisitet: Nordisk,latinsk,Afrikansk,asiatisk?

Øyefarge:Blå,grønn,brun

Hårfarge:Lys,brun,svart,rød

Høyde:

Vekt:

Utdannelse/yrke:

Her er et utvalg donorer, ingen med rødt hår: Liker ikke jenter gutter med rødt hår?

http://www.europeanspermbank.com/spermdonor/sperm_donor.php

Dette er rasistisk! Men ingen sier noe på det. Om de hadde prøvd å nekte svarte menn å donere sæd imidlertid....helvete ville vært løs da. Sier noe om hvilken syk verden vi lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg liker ikke gutter som er svarte, asiatiske eller arabiske. Latterlig nok er det bare jeg som vil bli kalt rasist, selv om du i så fall er like mye rasist siden du ikke liker rødhårede.

Rødhårede er da ikke en egen rase!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2011/09/21/nyheter/innenriks/terrorangrep/terror/utoya/18225419/

Han her er rødhåret, ville dere valgt bort ham også som sæddonor?

Mange nordiske menn har rødt skjegg uten at de er ekte rødtopper. Kjenner flere som er mørk blond med rødlig skjegg, men uten røskjær i håret. (ihvertfall ikke mer enn de fleste nordmenn har).

Polisen på bildet er ikke rødhåra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødhårede er da ikke en egen rase!

Nei, men du ser poenget? Å velge bort rødhårede er visstnok legitimt, mens det å velge bort afrikanere, arabere osv. basert på utseendet ikke er greit. Da står den politisk korrekte fascistoide militsen på venstresiden og vifter med rasismekortet i trynet på deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nordiske menn har rødt skjegg uten at de er ekte rødtopper. Kjenner flere som er mørk blond med rødlig skjegg, men uten røskjær i håret. (ihvertfall ikke mer enn de fleste nordmenn har).

Polisen på bildet er ikke rødhåra.

Nå har jo denne mannen rødt hår også, da, ikke bare skjegg, men det teller kanskje ikke dersom man ikke er stygg? Er det graden av stygghet som avgjør om man er ekte rødtopp eller ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo denne mannen rødt hår også, da, ikke bare skjegg, men det teller kanskje ikke dersom man ikke er stygg? Er det graden av stygghet som avgjør om man er ekte rødtopp eller ikke?

Ja. Har man rødt hår, gjerne tynt, og er stygg er man ekte rødtopp. Er man ikke stygg er man ikke en ekte rødtopp. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjerne ha hatt rødt hår.

kunne gjerne ha hatt hår.

Er nok flere som ikke liker oss "skalla" manfolk enn det er de som ikke liker rødtoppene. Synes de har lite å klage over.

Personlig (før jeg begynte å miste håret) var jeg mørkeblond med rødskjær i det mørke skjegget.

Kjenner også et par jenter som synes at rødt hår er det beste på en mann, men kjenner ingen som foretrekker uten hår. Så slutt å syte, rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mange rødhårede i familien, og kjenenr en del rødhårede og. ingen av de er stygge o.O

Greit, han ene er ikke så pen. Men jeg kjenner mange andre med blondt, svart, brunt hår som ikke er pene og.

Det er da like stor sjangse for å få en stygg unge uansett hva slags hårfarge den får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo denne mannen rødt hår også, da, ikke bare skjegg, men det teller kanskje ikke dersom man ikke er stygg? Er det graden av stygghet som avgjør om man er ekte rødtopp eller ikke?

I såfall er 30% av norges befolkning rødhåra. Dette håret er typisk nordisk blondt med ørlite rødskjær, dem går det 13 av på dusinet her i gamlelandet.

Forøvrig var utseendet hans helt ordinært. Og jeg tviler også sterkt på at fenotype når det gjelder hår har sammenheng med proporsjoner i ansiktet. ;)

En pen mann er en pen mann uansett hårfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I såfall er 30% av norges befolkning rødhåra. Dette håret er typisk nordisk blondt med ørlite rødskjær, dem går det 13 av på dusinet her i gamlelandet.

Forøvrig var utseendet hans helt ordinært. Og jeg tviler også sterkt på at fenotype når det gjelder hår har sammenheng med proporsjoner i ansiktet. ;)

En pen mann er en pen mann uansett hårfarge.

Jeg synes politimannen var kjekk :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Dersom vi måtte hatt sæddonor, hadde det for meg vært naturligst å finne en donor som er mest mulig lik på mannen min. I dette tilfellle betyr det brunt hår og blå øyne. Jeg velger ikke etter "design som hadde vært fint" men etter hva som vil gjøre dette barnet mest mulig lik mannen min.

Ja, jeg syns rødt hår er kjempefint, men han har det ikke i sin familie. Vi har det i min, så det kan hende det dukker opp naturlig av den grunn, men siden han ikke har rødt hår blir det ikke naturlig å velge dette.

Jeg vil tro at majoriteten av norske menn har enten brunt eller blondt hår, og dersom flere tenker som meg når de skal velge en donor, så blir da ikke rødhårede donorer like populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke veldig rart at færrest ønsker en sæddonor med rødt hår. Det sto også i artikkelen at blonde og blåøyde var lite ønsket. Hvorfor det ikke er rart? Se rundt dere, litt lengre enn Norges grenser, og Skandinavia, samt deler av Nord-Europa (selvfølgelig Australia, Sør-Afrika og Nord-Amerika, men likevel). Flesteparten av verdens befolkning har mørkt hår og brune øyne.

Skal man ha donor, så ønsker man kanskje at avkommet skal ligne både på seg selv, og om mulig en mann som ikke har mulighet til å lage avkom. Det står ingenting i avisartikkelen hvor mange som ønsker rødhårede sæddonorer, de finnes de også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få barnet som ligner på meg og som ikke fører til en haug med spørsmål måtte det blitt:

Etnisitet: nordisk

Øyefarge: grønn/blå

Hårfarge: rød, lys

Høyde: over snittet

Vekt: normal

Hele familien er høye og lyse, jeg er rødhåret. Og ja, jeg er dødspen.

Det ville blitt litt rart om jeg poppet ut noen små mørke unger. Samtidig så drømmer jeg om å faktisk få barn med en med mørkere røtter slik at vi kan røske litt opp i familiens system, det er litt freaky med familiebilder der alle ser ut som Hitlers glansbilder. Så om jeg ender opp med barn som er lavere og mørkere blir det egentlig bare koselig. Prøver å finne ut hvem jeg må parre meg med for å ende opp med ei datter som ligner på Freida Pinto. :)

LOL! Patetisk selvhat. Hva om noen mente at "jo, familien min er litt for mørk. Litt ekkelt å se på familiebilder,får nesten assosiasjoner til svarteste Afrika. Må få noe lyst og pent inn i familien så vi ser litt bedre ut." Ikke så godt mottatt det siste tenker jeg. Latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud...syns det er like mange vakre rødhårede som blonde/mørke. Rødt hår har da ingenting å si for ansiktstrekk?!!? Synes noen rødhårede kvinner har en nydelig litt "alveaktig" fremtoning, det finner man sjelden hos blondiner.

De har ofte masse fregner og er bleike. Har aldri sett en pen mann eller dame med rødt hår,med mindre det er farget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...