Gjest julie Skrevet 20. september 2011 #1 Del Skrevet 20. september 2011 Har hørt at narkose skader alle mennesker. Hvor ofte eller hvor mange måneder/ pauser mellom narkosene er det beste for oss alle? Hva i hjernen blir negativ påvirket av narkosen? Spiller ingen rolle om narkosen ble gitt i store elle små doser. Noen ganger må vi fra en eller annen grunn ta narkose, ellers en kan ikke bli operert. Men narkosen brukes også på noen pasienter også ved å ta CT eller MR. Disse pasientene klarer ikke å være i ro. Kan hende at disse må utføres etter hverandre med 2 mnd. pause. Her er det ikke snakk i hvilke rekkefølge. Om det er CT eller MR først. Det kan dreie seg om MR av hode og etterpå MR av rygg. Her er det snakk om narkosen. Og det er denne biten ville jeg gjerne vite noe mer om. Har noen kunnskap til dette temaet? Er ikke sykepleier og det er nå sent å ta studiene i den retning, men kan noen mer enn jeg, så sier jeg takk for hjelpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 20. september 2011 #2 Del Skrevet 20. september 2011 "Har hørt"? Har du ei meir konkret referanse? Dessutan er vel narkose som regel det minste av to onde? Som i at viss du ikkje får narkose kan du ikkje gjennomgå eit inngrep som gjer deg frisk, eller iallfall betre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest julie Skrevet 20. september 2011 #3 Del Skrevet 20. september 2011 "Har hørt"? Har du ei meir konkret referanse? Dessutan er vel narkose som regel det minste av to onde? Som i at viss du ikkje får narkose kan du ikkje gjennomgå eit inngrep som gjer deg frisk, eller iallfall betre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2011 #4 Del Skrevet 20. september 2011 Helt enig! Det var lignende svar jeg ga til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 20. september 2011 #5 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Jeg ville ikke brukt MER narkose enn det som absolutt er nødvendig. Men jeg har fått det 4 (?) ganger, får min 5. snart og siden jeg ikke reagerer på det (blir ikke kvalm en gang) så sier legene det ikke er noe problem. Men det er jo ikke noe man tar for gøy! Det kan jo skje ting. Edit: Men når det er sagt så ville de utviklet noe annet hvis det var KJEMPEFARLIG. Endret 20. september 2011 av otrivin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå