Gå til innhold

Klamydia - hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått påvist klamydia idag, og trenger litt hjelp. Det som er saken er at jeg og kjæresten min hadde for noen måneder tilbake en pause fra forholdet. Ting fungerte ikke helt som det skulle, men vi har nå funnet tilbake til hverandre og har det fantastisk.

Men, i denne pausen vår hadde jeg sex med ei annen jente og ble som dere sikkert skjønner smittet med klamydia. Saken er, at vi ikke har snakket så mye om denne pausen vår, da vi nå har det så fint i vårt forhold. Jeg VET, at kjæresten min kommer til å bli så unødig såret og lei seg av å få vite at jeg hadde sex med en annen. Dette var en ONS som ikke betydde noe, men jeg vet at hun vil tro noe ganske annet. Det siste jeg vil er å såre henne.

Hun har jo sikkert også blitt smittet med klamydia, og jeg lurer nå på hva jeg skal gjøre. Selvfølgelig må hun få vite det, men det er vel ikke noen annen måte enn ved sex man kan få klamydia...(?) Og eneste behandlingsmåte er vel tabletter som hun må få på resept..?

Huff, føler meg slem og jævlig, sitter å gråter og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Mvh Dypt fortvilet kjæreste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normal dose fra legen er trolig nok antibiotika for begge. Det kan også være to tabletter. Du mikser den ene havparten i melken hennes, og har ikke sex med henne på ei uke. Problem solved!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Det vil nok såre mer om du ikke forteller det. Er jo kanskje ikke så gøy å ende opp steril fordi kjæresten var for feig til å si ifra at h*n hadde en ond ONS som gav han en nydelig gave; Klamydia.

Fortell det som det er, det hadde jeg satt pris på som kjæreste - nettopp fordi du viser at du er til å stole på. (når det gjelder å si ifra.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal dose fra legen er trolig nok antibiotika for begge. Det kan også være to tabletter. Du mikser den ene havparten i melken hennes, og har ikke sex med henne på ei uke. Problem solved!

NEI, NEI, NEI!

Da risikerer dere bare begge to å gå med en halvbehandlet infeksjon som vil blusse opp igjen. Chlamydia er dessuden en meldepliktig sykdom, og du plikter å informere de som kan ha blitt smittet av deg. Det hender at rutinene glipper, men i hovedregel er man pålagt smitteoppsporing. Det betyder at kjæresten din kan blive kontaktet av din behandler, hvis du ikke selv forteller henne om det. Hvis kjæresten din er smittet, SKAL hun ha skikkelig behandling. Hun bliver nok MYE sintere om du bruker" løsningen" skissert ovenfor, end om du bare legger kortene på bordet.

Du må rett og slett være voksen nok til å legge kortene på bordet.

Meldeplikt, se nederste linje her:

http://www.ferdighetssenteret.uib.no/?mode=show_page&link_id=138180&toplink_id=137100

Smittesporing, nederst på side 2:

http://www.helse-bergen.no/omoss/avdelinger/hudavdelinga/Documents/Brosjyrer/GENITAL_KLAMYDIAINFEKSJON_bokmål.pdf

Endret av Giacomo_P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...