Gå til innhold

Hva skal man gi og hvor går grensen?


camiz2

Anbefalte innlegg

Ser det er mange som har startet å diskutere jul/julegaver/forberedelser til jul osv.. på en måte er det litt tidlig men samtidig er det greit å starte såpass så man slipper å stresse.

Og når jeg ser andre tenker på julen, så starter jo jeg å tenke på hva jeg skal gi i gaver også.. og jeg har ingen anelse :fnise:

Hva skal du gi til kjæresten/samboer/mann i år? og hvor går grensen på hvor mye gaven koster?

Hva gir du til familien din?

Venner - bestevenn(er) - svigerfamilie?

Og hvor går grensen for hvor mye du koster på gaven her? :)

Hadde blit veldig glad for svar og kanskje tips til hva jeg skal kjøpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har innsett at jeg er nødt til å starte tidlig i år, og første steg er nå å lete etter passende strikkeoppskrifter. I fjor satt jeg til midnatt på julaften for å bli ferdig med kjærestens gave så han skulle få den på riktig dag :gjeipe:

For at økonomien ikke skal gå helt på trynet kommer jeg til å prøve å bruke opp restegarnet jeg har liggende. Det skal bli fine votter, strømper, luer og babyklær til de som jeg gjerne vil gi noe til, men som ikke er av de nærmeste. Synes det er finere å gi noe ordentlig brukbart som jeg har laget selv, enn å bruke en femtilapp på noe "dritt" som vedkommende ikke ønsker seg.

Til foreldrene kommer nok søskenflokken til å spleise, men jeg aner ikke hva de skal få.

Kjæresten er jeg også fullstendig blank på. Jeg håper vi kan ta oss en ferie sammen i stedet for å kjøpe dyre materielle ting.

Kjærestens datter skal få noe skikkelig bra, men jeg merker at jeg sliter litt mtp at hun har bursdag i november. Da blir det plutselig to gaver på kort tid. Men jeg regner med at hun får gaver som er fra både meg og kjæresten. Hun er fotointeressert, så kanskje noe i den gata.

Uff, ser at jeg ikke er til spesielt mye hjelp, det blir bare tankespinn her :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun over har jeg også begynt tidlig. Har utrolig mange å kjøpe inn til i år.

Har allerede kjøpt en fleece pysj til min søster, kjøpte den på ebay og betalte 120kr og i tillegg får hun et armbånd av hvite ferskvann perler, kjøpte det på ebay også, men husker ikke hva det kostet. Ikke så ille dyrt.

Samboeren til søsteren min får en collage genser og t-skjorte. ca. 300kr.

Mamma ønsker seg bunad øredobber så skal kjøpe det. De koster rundt 400. Også ønsker hun seg en kjøkken pensel, da får hun det også. Usikker på pris, sikkert ikke dyrt!

Stefar skal jeg kjøpe bomullspysj ca. 200kr, t-skjorter og hvit vin. Mellom 400-500kr tenker jeg.

Samboeren sier jeg ikke fordi han er her inne :) mellom 1000-1500kr.

Foreldrene hans får 2 vinglass og rødvin. Svigermor får noen hudprodukter i tillegg.

Søsteren til samboeren min ønsker seg lysestaker i alle former og fasonger. Så tenke å kjøpe ett eller annet til kubbelys og kubbelys, et lite sølvarmbånd.

Min niese aner jeg ikke enda.

Bestemor skal få en kurv med hjemmelaget såpe, tror jeg skal prøve meg på brente mandler og noen hudprodukter + hjemmelaget konfekt. Vet ikke helt pris.

Bestefar får en rødvin, hjemmelaget konfekt. Vet ikke pris.

Pappa får en rødvin og hjemmelaget konfekt. --- // ---

Farfar aner jeg ikke enda.

Kjøper bare til 3 venner i år.

Bestevenninne får to kubbelys med hundeprint. Hun har 2 hunder og lavendel olje med sticks - romduft. 400kr.

Kamerat1 får sølvarmbånd. Vet ikke helt pris.

Kamerat2 får en morsom t-skjorte. rundt 200kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben vet jeg ikke enda, men jeg pleier å bruke ca 500,-

Jeg har to venninner som får gave, hvorav en er kombinert jul/bursdag. Jeg pleier å lage noe, strikke/hekle. Sum, fra 50-200 på matriale.

Resten av venninnene mine får hjemmelaget julekort med velvalgte ord.

På foreldre/svigerforeldre bruker vi ca 400,- pr. par.

Nieser, ca 200,- pr. jente

Niesers foreldre, en liten oppmerksomhet.

Tanter og onkler får også julekort.

Vi deler likt på utgiftene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...