AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #21 Skrevet 21. september 2011 Israel er vel ikke bedre eller verre enn andre som opplever angrep fra en fremmed makt. Hvordan tror dere Norge hadde reagert om det satt en gruppe sosialdemokrater i Strømstad og sendte raketter mot Halden med den svenske stats velsignelse? Det var da et usedvanlig dårlig eksempel.
Brunhilde Skrevet 21. september 2011 #22 Skrevet 21. september 2011 ... Jeg kjenner at jeg ikke ser noen hensikt å delta i en debatt der det bare er gjester og anonyme brukere som bidrar. Bortsett fra det, gjest, så kan man skjule mye faenskap bak å være hellig!
Kosemose Skrevet 21. september 2011 #23 Skrevet 21. september 2011 Tråden er ryddet for snikksnakk Kosemose, mod
hulaboer Skrevet 21. september 2011 #24 Skrevet 21. september 2011 http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7799710 Når skal denne faenskapen slutte? Det ser ut som terroriseringen øker etter hva som nå skal skje i FN. Det er ganske løgnaktig av deg å bruke en slik tabloid overskrift, når det viser seg at det er snakk om en av de mest ytterliggående gruppene, samt at israelske medier gir dem kritikk. Sitat 1: "En bosetning som regnes som et av de mest fanatiske av alle bosettermiljøer i Israel." Sitat 2: "Men det er ikke bare palestinerene som begynner å se seg lei på hvordan de ultrareligiøse bosetterne turer frem. Nå høster de også i stadig større grad kritikk i israelske medier også, spesielt etter at det i forrige uke kom til nye sammenstøt mellom dem og den israelske hæren."
hulaboer Skrevet 21. september 2011 #25 Skrevet 21. september 2011 Det var da et usedvanlig dårlig eksempel. Hvorfor? 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #26 Skrevet 21. september 2011 Det er ganske løgnaktig av deg å bruke en slik tabloid overskrift, når det viser seg at det er snakk om en av de mest ytterliggående gruppene, samt at israelske medier gir dem kritikk. Sitat 1: "En bosetning som regnes som et av de mest fanatiske av alle bosettermiljøer i Israel." Sitat 2: "Men det er ikke bare palestinerene som begynner å se seg lei på hvordan de ultrareligiøse bosetterne turer frem. Nå høster de også i stadig større grad kritikk i israelske medier også, spesielt etter at det i forrige uke kom til nye sammenstøt mellom dem og den israelske hæren." Helt feil. Det er fortsatt israelere som terroriserer palestinere. Dermed er det en ypperlig overskrift.
Gjest Doh Skrevet 21. september 2011 #27 Skrevet 21. september 2011 Hvor står det at journalisten har sett med egne øyne at jødiske bosettere har kastet bleier og døde rotter på palestinere? Hvorfor mener du at de jødiske bosetterne er ulovlige? Jødiske bosettinger ER ulovlige. Palestina(Vestbredden og Gaza) er okkuperte områder, og ingen land har lov å lage bosettinger på okkupert land. Det er bestemt av FN(husker ikke akkurat hvor det står, men kan finne det ut hvis du ikke tror på det) Vet du ikke at jøder bodde i Hebron lenge før staten Israel ble opprettet i 1948? Vet du ikke at Hebron er en av jødenes hellige byer? Vel, det bodde en haug med palestinere der også. Hvorfor skal ikke de få ha de samme rettighetene som israelerne? For det har de faktisk ikke. De få som har israelsk statsborgerskap kan bli fratatt dette når som helst(har skjedd flere ganger). Anbefaler alle som ønsker å lære om emnet i stedet for å bare synse å lese "Fallen pillars" av Donald Neff, "The iron wall - Israel and the Arab world" av Avi Shlaim og "Palestinakonflikten" av Sune Person. De har åpnet mine øyne hvertfall
Flanør Skrevet 21. september 2011 #28 Skrevet 21. september 2011 Jødiske bosettinger ER ulovlige. Palestina(Vestbredden og Gaza) er okkuperte områder, og ingen land har lov å lage bosettinger på okkupert land. Det er bestemt av FN(husker ikke akkurat hvor det står, men kan finne det ut hvis du ikke tror på det) Vel, det bodde en haug med palestinere der også. Hvorfor skal ikke de få ha de samme rettighetene som israelerne? For det har de faktisk ikke. De få som har israelsk statsborgerskap kan bli fratatt dette når som helst(har skjedd flere ganger). Anbefaler alle som ønsker å lære om emnet i stedet for å bare synse å lese "Fallen pillars" av Donald Neff, "The iron wall - Israel and the Arab world" av Avi Shlaim og "Palestinakonflikten" av Sune Person. De har åpnet mine øyne hvertfall Har disse et balansert syn på konflikten, eller er de som jeg mistenker pro-palestinske, evt. israel-kritiske. Kanskje du mener pro-palestinske standpunkter er balanserte, pr. definisjon? 2
Gjest Doh Skrevet 21. september 2011 #29 Skrevet 21. september 2011 Har disse et balansert syn på konflikten, eller er de som jeg mistenker pro-palestinske, evt. israel-kritiske. Kanskje du mener pro-palestinske standpunkter er balanserte, pr. definisjon? Fallen Pillars beskriver USAs politikk mot Israel siden staten ble opprettet, og går egentlig ikke på Israel i det hele tatt. The Iron Wall beskriver forholdet mellom Israel og nabolandene. Palestinakonflikten er en mer generell beskrivelse av det som har skjedd innad i Israel/Palestina. Er begrenset hvor lite balanserte bøkene kan være siden de blir brukt som pensumbøker på universitetet. Og nei, jeg kunne ikke mye om konflikten før jeg hadde det på universitet. Trodde det bare var palestinerne som var onde, men har nå fått et mer balansert syn på saken. At jeg kommer med fakta(som at israelske bosettinger er ulovlige) betyr ikke at jeg ikke kan ha et balansert syn på saken. 1
Flanør Skrevet 21. september 2011 #30 Skrevet 21. september 2011 Fallen Pillars beskriver USAs politikk mot Israel siden staten ble opprettet, og går egentlig ikke på Israel i det hele tatt. The Iron Wall beskriver forholdet mellom Israel og nabolandene. Palestinakonflikten er en mer generell beskrivelse av det som har skjedd innad i Israel/Palestina. Er begrenset hvor lite balanserte bøkene kan være siden de blir brukt som pensumbøker på universitetet. Og nei, jeg kunne ikke mye om konflikten før jeg hadde det på universitet. Trodde det bare var palestinerne som var onde, men har nå fått et mer balansert syn på saken. At jeg kommer med fakta(som at israelske bosettinger er ulovlige) betyr ikke at jeg ikke kan ha et balansert syn på saken. Ok, takker.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2011 #31 Skrevet 22. september 2011 Trodde det bare var palestinerne som var onde, men har nå fått et mer balansert syn på saken. Kan du forklare hvorfor du mener de er onde?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #32 Skrevet 22. september 2011 Fallen Pillars beskriver USAs politikk mot Israel siden staten ble opprettet, og går egentlig ikke på Israel i det hele tatt. The Iron Wall beskriver forholdet mellom Israel og nabolandene. Palestinakonflikten er en mer generell beskrivelse av det som har skjedd innad i Israel/Palestina. Er begrenset hvor lite balanserte bøkene kan være siden de blir brukt som pensumbøker på universitetet. Og nei, jeg kunne ikke mye om konflikten før jeg hadde det på universitet. Trodde det bare var palestinerne som var onde, men har nå fått et mer balansert syn på saken. At jeg kommer med fakta(som at israelske bosettinger er ulovlige) betyr ikke at jeg ikke kan ha et balansert syn på saken. Norske universiteter er ikke balanserte i sitt syn på denne konflikten.
hulaboer Skrevet 22. september 2011 #33 Skrevet 22. september 2011 Helt feil. Det er fortsatt israelere som terroriserer palestinere. Dermed er det en ypperlig overskrift. Nei, det er løgnaktig av deg. Det er en særdeles liten og ytterliggående gruppe det er snakk om. De er ikke i nærheten av å representere resten av Israel engang.
hulaboer Skrevet 22. september 2011 #34 Skrevet 22. september 2011 Jødiske bosettinger ER ulovlige. Palestina(Vestbredden og Gaza) er okkuperte områder, og ingen land har lov å lage bosettinger på okkupert land. Det er bestemt av FN(husker ikke akkurat hvor det står, men kan finne det ut hvis du ikke tror på det) Gaza er ikke okkupert. Kanskje på tide at disse fantastiske bøkene dine blir litt oppdatert?
Gjest Doh Skrevet 22. september 2011 #35 Skrevet 22. september 2011 Kan du forklare hvorfor du mener de er onde? det står TRODDE. Som i fortid. Jeg hadde ikke peiling og hørte bare om terrorisering av israelere. Så lærte jeg mer og så at det var to sider av den saken.
Gjest Doh Skrevet 22. september 2011 #36 Skrevet 22. september 2011 Norske universiteter er ikke balanserte i sitt syn på denne konflikten. Har du tatt et emne om det på UiO? Hvis ikke kan du nesten ikke si noe om det. Gaza er ikke okkupert. Kanskje på tide at disse fantastiske bøkene dine blir litt oppdatert? Ok, beklager at jeg skrev feil. Men les bøkene før du sier noe om de. Herregud, er så lei av at folk slenger dritt om noe de ikke har peiling på(altså: bøkene, vet ikke hva du kan om konflikten i det hele tatt). Lurer på om folk hadde reagert så mye hvis bøkene var pro-israelske? Avi Shlaim har skrevet sin bok på grunnlag av offisielle israelske dokumenter forresten. Selv om den ikke stemmer med den ofisielle israelske versjonen av historien.
kræsjbang Skrevet 22. september 2011 #37 Skrevet 22. september 2011 Jeg hater Israel. Ikke hele befolkningen da. Det er jo kjempe mange Israelere som kjemper for Palestina og tar avstand til hva de gjør, men det hjelper ikke stort når staten er så fucka. Jeg er så dritt lei av at Israel kan gjøre hva de vil, uten at FN gjør en dritt. Full Israel boikott sier jeg. Hvis du vil fullstendig boikotte Israel, så vær så god. Du har en PC, ikke sant ? Som det står Intel Inside på ? Det er israelsk. Faktisk er veldig mye av teknologien du omgir deg med, Israelske patenter. Du må gjerne boikotte Israel, men da må du også belage deg på å leve slik vi gjorde i 1980!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #38 Skrevet 22. september 2011 Har du tatt et emne om det på UiO? Hvis ikke kan du nesten ikke si noe om det. Ansatte ved UIO ønsket akademisk boikott av Israel. http://foreninger.uio.no/ntl/nyheter/2010/2010_06_01_uttalelse_boikott.pdf
kræsjbang Skrevet 22. september 2011 #39 Skrevet 22. september 2011 Ansatte ved UIO ønsket akademisk boikott av Israel. http://foreninger.uio.no/ntl/nyheter/2010/2010_06_01_uttalelse_boikott.pdf Husker den saken der, håper de har funnet noen gamle skrivemaskiner og muligens Commodore 64 maskiner på diverse loft og kjellerboder rundt omkring, for SVÆRT mye av teknologien de omgir seg med er Israelske patenter, selv om de kan være laget i USA, Japan, eller Asia forøvrig. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Israeli_inventions_and_discoveries http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1600302/posts http://realisrael.wordpress.com/category/inventions/ http://www.ehow.com/info_8040522_israeli-technology-inventions.html http://wiki.answers.com/Q/What_inventions_were_made_in_israel Boikott gjerne Israel, men da må du boikotte ALT, dvs IKKE BENYTTE NOE SOM HELST ISRAELSK !!! What inventions were made in israel? In: Inventions, Internet [Edit categories] Gain a European patent www.pv.no/eupatent Do you need professional help on gaining a European patent? Slaget om Storbritannia ark.no/Slaget+om+Storbritannia James Hollands storverk på norsk. Fri frakt! Ads Answers.com > Wiki Answers > Categories > Technology > Inventions > What inventions were made in israel? Answer: Improve Agriculture: Drip irrigation systems Computer Technology: Intel Pentium Chips, Core components of MS Windows, XP and Vista, Firewall software (by the IDF); Google's search algorhtym (sp?), the first instant messaging platform Humanatarian: Tsunami detection systems Medical: Clear Light Acne treatment, Copayone treatments, Mirabel breast cancer detection, GiVen Pill Cam for GI imaging, Computerized Prescription systems Military applications: UZI machine Gun, Desert Eagle Pistol, pilotless drones, Conner Shot Rifle, Tavor (TAR-21) Assault Rifle, MARS optical laser sight Telecommunications; Cell phone, camera phone chip technology, voicemail Read more: http://wiki.answers.com/Q/What_inventions_were_made_in_israel#ixzz1YfcRTZzQ
Gjest Doh Skrevet 22. september 2011 #40 Skrevet 22. september 2011 Ansatte ved UIO ønsket akademisk boikott av Israel. http://foreninger.uio.no/ntl/nyheter/2010/2010_06_01_uttalelse_boikott.pdf Men betyr dette at man ikke klarer å undervise i historie? Skal jeg bare glemme alt jeg har lært fordi anonyme brukere på KG sier at det er feil? Du svarer jo ikke engang på det jeg spurte om, bare kommer med noe du har funnet på nettet. Forresten, har et spørsmål til: Syns du det hadde vært feil av UiO å ha en akademisk boikott av Iran? Kom med en begrunnelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå