Gå til innhold

Er jeg for streng mot han?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg er for streng med kjæresten min. Vi er nylig blitt sammen.

F.eks: I dag så var han meget stresset, pga mye tull på jobben. Plutselig når vi står å laget mat, så tar han ut martinien fra kjøleskapet og skal til å helle oppi glasset sitt. Jeg så overraskende på han, og han sa han kunne jo "ta en drink" med et spørrende uttrykk. Jeg ble helt satt ut og sa at det ville jeg ikke han skulle gjøre. (I og med at det er mandag) Det endte til slutt med at han gav seg, så det ble med brus.

Jeg satt igjen med en følelse av at jeg "nektet han" noe. At jeg ble litt "mor" for han. Hva synes dere?

Husker han sa tidlig i dating fasen at han trenger en litt streng jente, som kan ha litt "kontroll" på han. Kanskje det er det som forsterker at jeg blir litt streng.

Dette var bare et eksempel av flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok ikke reagert på det, å ta seg en drink etter en lang dag kunne jeg godt gjort selv. Men hvis han vil ha en litt "streng" jente, som passer på, funker det jo sikkert for dere.

Hvorfor ville du ikke at han skulle ta den drinken?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han ikke har problemer med alkohol eller drikker for ofte, og ei heller hadde noe han skulle så måtte han vel få ta seg en drink? Jeg og kjæresten koser oss av og til med et glass kokke-vin.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det var mandag? Men det samme hadde vært greit om det hadde vært fredag?

Har det ikke mer å si hvor ofte han tar den drinken enn hvilken ukedag det er?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg leste litt for fort.. :)

Jeg ser ikke helt problemet med én drink på en mandag/ukedag. Så lenge han ikke har et usunt forhold til alkohol - men da hadde vel TS nevnt det i innlegget.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Huff! jeg var nok for streng med han. Dårlig samvittighet her! :sjenert:

Kanskje det er fordi jeg vet moren hans har sviktet han. Dermed prøver jeg på en måte å få litt kontroll på han for hans eget beste.

Kanskje det er morsinstinkt :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Jeg hadde ikke brydd meg om samboeren hadde tatt seg en drink i ukedagen. Han har ikke et usunt forhold til alkohol.

Han får nesten bestemme hva han vil drikke/spise selv ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Hehe. Jeg hadde ikke brydd meg om samboeren hadde tatt seg en drink i ukedagen. Han har ikke et usunt forhold til alkohol.

Han får nesten bestemme hva han vil drikke/spise selv ;)

signerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Æsj.. desto mer dere skriver, desto mer dårligere blir jeg av meg selv.

Dette må gjøres godt igjen! :sengekos:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Æsj.. desto mer dere skriver, desto mer dårligere blir jeg av meg selv.

Dette må gjøres godt igjen! :sengekos:

Du blir nok tilgitt ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: :skratte: :skratte:

Jenter har det for lett noen ganger...

Det kan man muligens si.

Men menn er vel kanskje vel enkle å gjøre til lags hvis det er nok å få tilgang til sex om man har problemer, eller hva Spee?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville reagert det samme som deg, TS. Jeg skjønner ikke vitsen med å drikke midt i ukedagene når man skal tidlig på jobb og skole dagen etter. Hadde dere skulle kost dere med en bedre middag eller dere skulle feire noe spesielt, hadde det vært annerledes. Eller dere skulle på fest!

Det har sikkert med at jeg er redd for at folk skal komme inn i en dårlig vane...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan man muligens si.

Men menn er vel kanskje vel enkle å gjøre til lags hvis det er nok å få tilgang til sex om man har problemer, eller hva Spee?

Selvfølgelig, går begge veier.

Dette er jo også en sånn filleting at sex er en grei måte å si unnskyld på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til godtgjøring;

Du lager middagen ferdig før han kommer hjem fra jobb, skifter til en fin liten kjole (eller annet antrekk som du vet han liker), og når du ser han i oppkjørselen så stiller du deg klar i døren med et glass whiskey på isbiter (eller annen drikke du vet han liker) til han. Ønsker han velkommen hjem fra jobb med et smil, et kyss, yndlingsdrikken hans og matlukt fra kjøkkenet! Han kommer til å føle seg som en ordentlig hverdagshelt!! Gjorde det med min kjæreste en gang, braksuksess :D

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forslag til godtgjøring;

Du lager middagen ferdig før han kommer hjem fra jobb, skifter til en fin liten kjole (eller annet antrekk som du vet han liker), og når du ser han i oppkjørselen så stiller du deg klar i døren med et glass whiskey på isbiter (eller annen drikke du vet han liker) til han. Ønsker han velkommen hjem fra jobb med et smil, et kyss, yndlingsdrikken hans og matlukt fra kjøkkenet! Han kommer til å føle seg som en ordentlig hverdagshelt!! Gjorde det med min kjæreste en gang, braksuksess :D

50-tallet hilser og sier at dette er et tilbakesteg for kvinnefrigjøringen.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke helt problemet. samboer tar seg gjerne en øl ol til maten, enten det er mandag, onsdag eller lørdag. forstår heller ikke hvorfor det er verre å ta en drink på mandag enn det er på en fredag. en drink betyr jo ikke fylla

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke helt problemet. samboer tar seg gjerne en øl ol til maten, enten det er mandag, onsdag eller lørdag. forstår heller ikke hvorfor det er verre å ta en drink på mandag enn det er på en fredag. en drink betyr jo ikke fylla

For meg er det forskjell på en øl eller et gals vin til maten, og det at man skal ta seg en drink etter jobben mens man lager mat, fordi jobben var slitsom og kjip.

Jeg hadde vært redd for at det skulle skli ut i dårlige alkoholvaner...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...