Gå til innhold

dere som kan dette om trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke feit , egentlig ganske tynn og høy (mellom 1.70 - 80)

men så har jeg den her "fettputen" som folk så fint kaller det .

Det fettet jeg har, har lagt seg på midten av magen å bare der:O.

Skjønner meg virkelig ikke på kroppen min . Samtidig så er jeg skikkelig tynn på sia under puppene . kan jo ta rundt å kjenne ribbeina skikkelig godt. Rart spørsmål , men mulig å legge på seg akkurat rundt her ? . Å tro meg jeg spiser ikke lite .

Men noe annet jeg da lurte på var om det kan funke å bare ta 50-100 situps morgenen så 50-100 situps kveld . Har begynt med dette i 3-4 dager nå å blir hvertfall lemster i magen . Men kan dette holde ? Eller er det for lite ? Vil bare trene vekk akkurat det her *midtpåmagenfettet* hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det som mange sier er at man må løpe mye og trene mye kondisjon for å få vekk magefett, ikke at jeg er en ekspert da :)

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

det hjelper ikke stort å ta 200 sit ups om du ikke trener cardiotrening også ;) du sier ingenting om hva du spiser da....

foresten- sånn punktslanking funker ikke!

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Skrevet

Sit-ups forbrenner ikke fett (det er vel dette som er målet ditt)

de bare trener magemusklene..

Jogging og/eller spinning ad nauseum derimot.....og bli bevisst på kosthold....

• Liker 1
Skrevet

det hjelper ikke stort å ta 200 sit ups om du ikke trener cardiotrening også ;) du sier ingenting om hva du spiser da....

foresten- sånn punktslanking funker ikke!

spiser egentlig helt vanlig føler jeg . Brød 2-3 ganger om dagen å middag av og til . er veldig glad i å spise go morgen yoghurt åsså .

Men cardiotrening? Hva går egentlig det ut på?

Å punktslanking er jeg heller ikke helt kjent med hva betyr? :)

Skrevet

ååårh da var ikke den lette veien så lett likevel :fnise:

Men å trene magemusklene? Er det ikke det som forbrenner fettet da?

Så å ta situps å planken å slike ting har da egentlig ingen nytte for flatere mage?

Skrevet

Cardio = kondistrening. Løping, jogging, sykling. Begynn med det. At punktslanking ikke funker betyr at du ikke kan si til fettet på magen at det er DET som skal bli borte. Du blir litt tynnere overalt, det funker ikke å slanke ett sted. Når du trener magemusklene blir de sterkere, mer definerte og større. Fettet trener du vekk med kondisjonstrening.

Du bør spise middag hver dag, ikke bare av og til.

• Liker 1
Skrevet

Men å trene magemusklene? Er det ikke det som forbrenner fettet da?

Nix,kun cardio som hjelper og riktig kosthold ikke minst,men du

kan selvfølgelig supplere med sit-ups,slik at du får mer definisjon

på magemusklene.

(om de noensinne kommer frem da,time will tell....)

Skrevet

Som flere andre her har sagt, du kan ikke punktslanke deg, og heller ikke legge på deg punktvis. Du kan ikke bli slankere på magen og få mer fett lenger opp på kroppen.

Situps er en forferdelig øvelse som ingen bør gjøre. Det blir en forferdelig belastning på musklene og knoklene i korsryggen. Det er bedre med den såkalte planke-øvelsen eller enda bedre, å bruke en terapimaster der du har knærne eller føttene i slynga, albuene og underarmene på gulvet og drar knærne fram mot albuene og så slipper deg tilbake igjen. Se www.redcord.no.

Som andre her også har sagt: Styrketrening bygger muskler, utholdenhetstrening forbrenner fett. Det er noen som har vrangforestillinger om at fettceller blir omdannet til muskler ved styrketrening, det er helt feil. Fetteceller er fettceller, og vil aldri kunne bli noe annet. Når kvinnekroppen forbrenner fett mister den vanligvis mest på overkroppen og minst på magen og hoftene.

En annen vrangforestilling er at det skal være naturlig å ha helt flat mage. Det er vanligvis ikke det selv for jenter som ligger i nedre del av normalområdet for vekt.

Det er én ting du kan gjøre. Stresshormonet kortisol, som produseres i binyrene, gjør at fett i større grad lagres på magen. Så stress ned og sørg for å få nok søvn, så vil kroppen din produsere mindre kortisol. Mht søvn vil det i særlig grad si å ikke rangle i helgene. Selv om du sover til langt på dag blir ikke søvnkvaliteten den samme hvis du har vært oppe og festet til langt på natt.

Skrevet

Som flere andre her har sagt, du kan ikke punktslanke deg, og heller ikke legge på deg punktvis. Du kan ikke bli slankere på magen og få mer fett lenger opp på kroppen.

Situps er en forferdelig øvelse som ingen bør gjøre. Det blir en forferdelig belastning på musklene og knoklene i korsryggen. Det er bedre med den såkalte planke-øvelsen eller enda bedre, å bruke en terapimaster der du har knærne eller føttene i slynga, albuene og underarmene på gulvet og drar knærne fram mot albuene og så slipper deg tilbake igjen. Se www.redcord.no.

Som andre her også har sagt: Styrketrening bygger muskler, utholdenhetstrening forbrenner fett. Det er noen som har vrangforestillinger om at fettceller blir omdannet til muskler ved styrketrening, det er helt feil. Fetteceller er fettceller, og vil aldri kunne bli noe annet. Når kvinnekroppen forbrenner fett mister den vanligvis mest på overkroppen og minst på magen og hoftene.

En annen vrangforestilling er at det skal være naturlig å ha helt flat mage. Det er vanligvis ikke det selv for jenter som ligger i nedre del av normalområdet for vekt.

Det er én ting du kan gjøre. Stresshormonet kortisol, som produseres i binyrene, gjør at fett i større grad lagres på magen. Så stress ned og sørg for å få nok søvn, så vil kroppen din produsere mindre kortisol. Mht søvn vil det i særlig grad si å ikke rangle i helgene. Selv om du sover til langt på dag blir ikke søvnkvaliteten den samme hvis du har vært oppe og festet til langt på natt.

Daddy-Coool:P

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke riktig, sit-ups forbrenner da fett.

Skrevet

Det er ikke riktig, sit-ups forbrenner da fett.

Det forbrenner litt fett, men det er ikke store greiene. Man trener ikke styrke for å forbrenne fett, nettopp fordi styrkeøvelser skjer langt over syreterskel og man orker ikke så mange gjentagelser.

Skal man forbrenne fett i signifikante mengder må det utholdenhetstrening til.

Skrevet

Denne skal jeg vise til søsteren min som tror hun får flat mage ved å ta ørten sit ups.

Selv har jeg flat mage som et resultat av tung styrketrening av hele kroppen (mer muskler øker hvileforbrenningen) og kondisjonstrening. Gjør aldri sit ups...

• Liker 1
Skrevet

Det forbrenner litt fett, men det er ikke store greiene. Man trener ikke styrke for å forbrenne fett, nettopp fordi styrkeøvelser skjer langt over syreterskel og man orker ikke så mange gjentagelser.

Joda, man trener så absolutt styrke for å gå ned i fettprosent. Etterforbrenning er viktig, og dessuten beholder man relativt mer muskelmasse hvis man trener styrke mens man går ned i vekt.

Skal man trene enten bare styrke eller bare utholdenhet som strategi for å kvitte seg med fett, er styrketrening overlegen. (Dog, den aller beste strategien er en kombinasjon.) I alle tilfeller er det forøvrig KOSTHOLDET som er viktigst, man kan ikke løpe fra gaffelen sin, og hvis man bare øker treningsmengden uten å tenke over hva man putter i seg er det fort gjort å kompensere eller overkompensere siden man gjerne blir mer sulten av å trene.

Gjest NozMonster
Skrevet

spiser egentlig helt vanlig føler jeg . Brød 2-3 ganger om dagen å middag av og til . er veldig glad i å spise go morgen yoghurt åsså .

Men cardiotrening? Hva går egentlig det ut på?

Å punktslanking er jeg heller ikke helt kjent med hva betyr? :)

cardiotrening er trening som gjør deg anpusten eller trening som trener utholdenheten din.

punktforbrenning betyr at du ikke kan slanke venstrearmen din like slank som høyearmen din, om den ene er tykkere enn den andre ;)

Skrevet

Spot reduction er en myte, du brenner ikke bort kosemagen ved å ta situps.

Situps vil selvfølgelig hjelpe til å definere magen din.

Ønsker du å bli kvitt overflødig fett, så må du deffe, da mister du kroppsfett jevnt over hele kroppen, så mister du magen, så minsker garantert også puppene og rompa, du blir tynnere i ansiktet osv.

Skrevet

Skal man forbrenne fett i signifikante mengder må det utholdenhetstrening til.

Er enig i mye av det du sier og det er ingen tvil om at kortintervaller forbrenner mest i form av kondisjonstrening da man stivner raskere med styrke, men en annen opplysning som er viktig å få med seg er at man får en etterforbrenningen etter endt styrkeøkt fordi musklene bruker tid på å repareres, dette gjelder spesielt de store muskelgruppene.

Derfor vil jeg helt klart anbefale styrketrening, der man går igjennom de viktigste muskelgruppene. Kroppen forbrenner kontinuerlig og tenk da den fantastiske forbrenningen du får når du kombinerer styrke/vekter med Cardio.

Tilbake til sit-ups, og du har helt rett..det er en stor belastning for korsryggen når man ligger på hardt underlag. Derfor vil jeg anbefale å heller sitte på en ball som gir støtte for korsryggen og da skal man passe på å ikke lene seg langt tilbake, mykheten i ballen gjør at du må jobbe med magemusklene for å finne den rette balansen og personlig synes jeg det er en fantastisk øvelse for magen, ved siden av de andre øvelsene som du nevner.

Skrevet

Tilbake til sit-ups, og du har helt rett..det er en stor belastning for korsryggen når man ligger på hardt underlag.

Underlag er mindre relevant. Enhver øvelse hvor man krummer ryggen under belastning er skadelig og bør unngås.

Skrevet (endret)

Underlag er mindre relevant. Enhver øvelse hvor man krummer ryggen under belastning er skadelig og bør unngås.

Jeg hadde vond rygg når jeg lå på flatt underlag. Gikk over til ball og det har fungert veldig bra i et par år nå.

Endret av baltazar
Skrevet

Hehe huff må si jeg er en av de da som alltid har trodd situps hjelper for flatere mage . Har ikke så veldig mye peil på trening . Eneste jeg gikk i karate for 6-7 år siden . Men etter det slutta jeg nesten helt opp med alt av trening .

Men jeg føler ikke jeg kan bli tynnere :sjokkert: Trenger liksom bare dette ekstra fettet på magen vekk . uurh hater kroppsfasongen min . lang og tynn med en fettklump på magen :fnise:

Men kanskje jeg heller må få motet til å komme meg til treningsstudio å få begynt , høre med en time med personlig trener kanskje ?

Men hvis jogging og sykling er ting som er BRA trening for dette ,begynner jeg gjerne med det tenker jeg :D

Men ingenting av slike øvelser som egentlig er bra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...