Gå til innhold

Å jogge...

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

.. Det er så utrolig deilig. Hadde ikke jogget på flere uker, men i dag tok jeg meg en kveldsjoggetur. Gikk først i et kvarter før jeg startet å jogge. Da jogget jeg hele veien hjem igjen - følelsen da jeg kom hjem var ubeskrivelig. Det var som om kroppen ble vekket i live igjen, pulsen var høy, svetten rant og varmen spredde seg over hele kroppen. Så utrolig oppfriskende. Nå skal jeg begynne å jogge hver kveld. Det er så deilig å presse seg selv til å gi mer og mer - kroppen vil bare gi opp, men du presser bare og gir enda mer. Skjønner ikke hvorfor noen mennesker ikke liker å jogge - den følelsen når du kommer hjem er verdt turen :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje jeg tar meg en tur ikveld, siden det hørtes så fint ut. Jeg hater å jogge, men jeg fikk lyst nå. Haha. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker er jo skapt for å løpe, så selvfølgelig føles det herlig : D Med mindre man har vondt noen plasser. Da er sofaen så mye bedre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lungene insisterer på å utvikle bronkitt om jeg puster dypt i kulden? Pga at kneet mitt er såpass vondt at det svikter fra tid til annen? Pga at jeg har såpass dårlig balanse at jeg faller om på et flatt gulv fra tid til annen? Pga at jeg er blind på det ene øyet, og dermed mister mesteparten av trafikkbildet?

Godt du har funnet noe du trives med, men vi er skrudd sammen forskjellig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For lungene insisterer på å utvikle bronkitt om jeg puster dypt i kulden? Pga at kneet mitt er såpass vondt at det svikter fra tid til annen? Pga at jeg har såpass dårlig balanse at jeg faller om på et flatt gulv fra tid til annen? Pga at jeg er blind på det ene øyet, og dermed mister mesteparten av trafikkbildet?

Godt du har funnet noe du trives med, men vi er skrudd sammen forskjellig ;)

Skjønner at noen ikke jogger pga. helsemessige årsaker, men det er flere som ikke jogger fordi det er tungt - men det skal jo være det. Kondisen min er blitt mye bedre, får mye mer energi til å gjøre andre ting og jeg blir i godt humør. Moren min slet med dårlig knær og hadde åreknuter i leggene - hun var to uker på rehabiliteringssenter og måtte trene 4 dager i uka og fikk beskjed om å fortsette treningen da hun kom hjem. Og hun er blitt mye bedre allerede.

Og det fins flere andre treningmetoder enn jogging - som en her nevnte, kroppen er skapt for å bevege seg. Det fins flere treningsformer som er tilpasset ulike mennesker ;)

Så herlig at andre blir inspirert til å jogge! De føste gangene kan det være tungt og man har lyst til å gi opp, men etter noen runder med jogging og selvdisiplin blir det bedre. Jeg var den som ga opp først og ikke klarte å gjennomfør lange intervaller - men nå får jeg masse adrenalin og gir bare mer og mer. Det går seg til etterhvert, bare ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...