Gå til innhold

Jeg vil skilles fra datamaskinen!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ahhhhhhhhh!!!! Nå er jeg luta lei! Hver gang min mann får to sekunder ledig tid løper han til pc'en. Og det ble ikke noe bedre da han i går fortalt meg at han kjøpt ny pc. Ikke for å skifte ut den andre(som bare er ett år gammel) men for å ha to...

Er det noen som lider samme skjebne som meg?

Tips til hva jeg kan gjøre for å få han til å tilbringe mere tid sammen med vår datter og meg?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja - jeg har prøvd å snakke med han om det.

Jeg har tatt det opp på en fin måte - med utgangspunkt i at han bør prioritere tiden sammen med oss før leggeid (da for minsten) og evt. benytte tiden etter det på pc.

Det var han helt enig i... Men likevel dras han mot pc rommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe typisk mannfolk da - de tenker jo ikke på samme måte som oss. Hva om dere avtaler et tidspunkt han kan bruke pc'n da. Eller et par timer hver kveld som alltid skal brukes til familien.

Kanskje det fungerer bedre hvis dere har fast avtale på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min samboer også. Han har forbedret seg den siste uken(jeg sa i fra på en forsiktig måte.. igjen).

Kanskje fordi han fikk seg nytt PS2-spill, og nå er opptatt med å spille? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss er det omvendt.

PC-en min er både hobby og jobb (en del av jobben i alle fall). Jeg blir ofte oppslukt i spill, grafikk, bilder osv.

Det er ikke særlig morsomt når jeg føler at jeg MÅ sitte forran TV-en og se på repriser sammen med sambo, når jeg har et eller annent prosjekt på gang (sortere alle bindene på nytt f.eks).

Jeg kan skjønne at det er litt frustrerende når den man bor sammen med bruker så mye tid forran PC-en.

Kanskje du kunne finne på noe morsomt, slik at du får ham med ut av hjemmet en gang i blant?

Dette hjelper i alle fall her i huset. Men så lenge han ligger på sofaen og ser på fotballkamper eller noe annet kjedelig, så sitter jeg gjerne ved PC-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde aldri orket å ha en mann som var "avhengig" av PC`en. Det er mer enn nok at ungene mine er alldeles hektet på SC-spilling. Har nesten vurdert om jeg skal innføre en PC-fri jul, men tipper at det hadde blitt gedigne protester. Men julaften skal PC`en garantert få hvile i vårt hjem, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten vurdert om jeg skal innføre en PC-fri jul.

Om jeg hadde klinket til med en slik 'Hitler-holdning-forslag' så hadde jeg ikke fått respekt og gehør....og det hadde ikke blitt PC fri jul.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen min er hekta på pc-spill,i perioder kan han sitte flere timer hver dag.tror rett og slett vi må finne egne interesser.

når det gjelder barna så bør de prioritere tid med de før de legger seg,mannen min er forsåvidt flink til det,men jeg har sagt ifra noen ganger.han har kjøpt ett pc-spill for barn,lek og lær het det vel,så da spilte han med datteren,det er jo kjempepositivt synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere timer spilling? Jeg la meg i 22 tiden, da hadde min mann spilt earth and beyond i to timer, jeg våkna i 4 tiden. tror du ikke han spilte enda? Og han skulle vært på skolen i dag men sov. Er så lei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både mannen och jag är Internet junkies... lösningen för oss har varit att ha två datorer. Då kan vi sitta brevid varandra, prata lite, röra vid varandra och den ena slipper vänta på "sin tur". Fungerar fint för oss.

Emellanåt fastnar vi i datorspel också men det är rätt så sällan.

Om spelandet tar hela nätter och den mesta lediga tiden då tycker jag att något är fel. Då ser man inget behov av att umgås utan är verkligen beroende. Nästan att jämföra med drogberoende, för så yttrar sig beteendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også 25 og kan spille sikkert flere døgn i strekk hvis jeg ikke hadde avbrutt ham.

Jeg kan forøvrig gjøre det samme dersom jeg hadde tid til det - når man blir skikkelig hekte merker man ikke at tiden flyr.

Hos oss er vi enige om at vi må ha litt Real Life tid sammen også - man må jo snakke sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Men blir dere ikke litt sure og irriterte av å bruke så mye av fritiden på PC`en - det må jo gå på bekostning av andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel like ille begge to.. :oops:

Men så fikk vi nett først nylig så jeg håper det avtar...

Men har snakka litt om to maskiner. Egentlig trist så fort folk blir sugd opp i skjermen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller ikke noe løsning. Sånn er det bare. Og i grunn kan jeg være like ille, faktisk. Kan godt bruker godt del av dagen på netta. Men jeg må inrømmer at jeg gjør narr av mannen når han spiller dataspill. Synes det er så utrolig teit, men men...han synes det er teit nå jeg ser på enkelt programmer og...Jeg har funnet ut at det er bedre å akseptere at sånn er det, og ikke lager mer problemer ut av det. Sikkert ikke alle som kommer til å ble enig med meg her, men ingen er perfekt og derfor jeg, for det meste, bare la det være. Han må bruker data i forhold til jobb og, så til slutt kan det være opptil 10-12 timer på data hver dag. Synd at man bruker så mye tid foran dataen men jeg kunne selv bruker 10-12 timer gjemt i en bok, så..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...