Gå til innhold

Besvimelser hos tenåring

Fremhevede innlegg

Gjest Lille-pus
Skrevet

TS her:

får prøve å overtale henne til å ta en tur til legen. Utfordringen blir vel å overtale henne til å ta en blodprøve, hun har sprøyteskrekk og vil nok ikke frivillig komme frem med armen. For da besvimer hun :forvirret:

Da får hun snu hodet andre veien.

Jeg tipper på jern, B12 eller folsyremangel. Hadde ihvertfall den typen symptomer selv når jeg hadde kraftig folsyremangel i slutten av tenåra.

Helt enig med SmallTalk. Om hun ennå ikke har tatt en blodprøve med stikk i armen så er det nesten på tide.

Det er en "opplevelse" man før eller siden må igjennom, så det er like greit å få den første gangen overstått.

Det er bare å si at hun kan komme til å besvime, så håndterer de det på lab'en på legekontoret. Går så fint så :)

Husj avgårde til legen !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun besvimer jo uansett, det er derfor hun må ta en blodprøve. Så det at hun da også besvimer av blodprøven ser jeg ikke på som et viktig hensyn å ta. :)

Skrevet

Datteren min besvimer også i ny og ne. Og er ofte svimmel når hun reiser seg. Hun har lavt blodtrykk og har fått beskjed av legen at hun bare må være obs.

Det samme har jeg. Det er helt forjævlig men ingenting å gjøre med, "blodtrykkssystemet" mitt er bare veldig ømfintlig. Jeg begynte å bli plaget da jeg var rundt 13 og sliter fortsatt etter å ha bikket 20.

Skrevet

En kamerat av meg fra tenårene hadde en lei tendens til å besvime i de merkeligste situasjoner. Mest sannsynlig som en reaksjon på fryktelig stygg mobbing på skolen :kjefte:

Skrevet

Jeg har også sprøyteskrekk, og det var menge år i barne- /ungdomstiden jeg ikke tok en eneste blodprøve. Ble helt svimmel bare de stakk meg i fingeren.

Men er desverre en del av det å bli voksen.. Er det noe galt med henne så kan det være verre ting hun må igjennom.. Får prøve å fokusere på det. Det er på en måte et ansvar man bare må ta som person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...