Gå til innhold

Utvidelse av aap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legg igjen beskjed om at du ønsker å bli kontaktet, da er saksbehandler forpliktet å ta kontakt innen 48 timer.

Det spiller ingen rolle hva de er forpliktet til, så lenge de ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, du mener den aktivitetsplanen folk ikke får fordi NAV ikke har tid til å lage den?

Kunne ikke sakt det bedre selv!

Var så uheldig og havne i "systemet" da jeg fikk invilga aap(eller yrkesrettet attføring som det før het) juni 2009, da det var Nav selv som anbefalte det og planen var at jeg skulle begynne på sonans og ta opp noen fag og en ekstrastilling, men det late mongo saksbehandleren min gjorde ikke en dritt selv om jeg mailet, ringte, la igjen beskjed, satt nede på Nav fra 10 - 15 for å få hjelp, men neeeeei... Søkte masse jobber selv, men har ikke en så innholdsrik cv så jeg var ikke den første de valgte, men har heldigvis gode tilbakemeldinger/attest fra tidligere arbeid men alikevel...

Nå har det snart gått 3 år og jeg har aldri hørt en dritt! Jeg flyttet til en annen by dette året, for jeg var drittlei hjembyen min og her har jeg skaffet meg jobb selv osv, men har stressa med å få avtale med min saksbehandler(som jeg aldri heller noen gang har hørt fra) og håper på at jeg får en avtale før jul evnt:)

Nav, huff av meg.. dem kunne gjort en sååååååå mye bedre jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle hva de er forpliktet til, så lenge de ikke gjør det.

Da er du uheldig. Ville ringt til kontaktsenteret og gitt tilbakemelding. Beskjedene om å bli oppringt blir loggført, og dersom det fremgår at du ikke hatår blitt kontaktet innen fristen, vil det medføre at det blr gitt melding til sakabehandlers overordnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke gidder å ta din del av ansvaret ser jeg jo at det kan bli vanskelig å fremdrift.

Jeg har stått på å gått til behandling samt skaffet meg praksisplass og forsøkt å gå tilbake i jobb samt forsøkt tilrettelagt arbeid.

Begynner å bli trett og motløs av dette systemet, kan ikke samarbeide med noen det ikke går ann å få tak i... Siden helsa begynner å bli bedre skal jeg snart søke jobb på egenhånd så jeg blir fri!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått på å gått til behandling samt skaffet meg praksisplass og forsøkt å gå tilbake i jobb samt forsøkt tilrettelagt arbeid.

Begynner å bli trett og motløs av dette systemet, kan ikke samarbeide med noen det ikke går ann å få tak i... Siden helsa begynner å bli bedre skal jeg snart søke jobb på egenhånd så jeg blir fri!!!!!!!!!

[/quote

Skjønner det er håpløst dersom du prøver, og ikke får tak i rett person. Men hurra for deg og jobbsøkere, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i møte med saksbehandleren min i juni, og skal i møte igjen i november (da aap går ut).

Saksbehandleren min nevnte ikke eventuell utvidelse engang.

Blir til at jeg søker igjen i november! Kommer det til å ta lang tid før jeg får svar på søknaden?

Vil ikke gå uten penger i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i møte med saksbehandleren min i juni, og skal i møte igjen i november (da aap går ut).

Saksbehandleren min nevnte ikke eventuell utvidelse engang.

Blir til at jeg søker igjen i november! Kommer det til å ta lang tid før jeg får svar på søknaden?

Vil ikke gå uten penger i desember.

Du trenger ikke søke igjen, det er kun dersom du mottarvet avslag, og det skal du vite om på forhånd. :)

Vanlig å ha samtale rett i forkant av at vedtaket går ut, for å legge planer for veien videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du uheldig. Ville ringt til kontaktsenteret og gitt tilbakemelding. Beskjedene om å bli oppringt blir loggført, og dersom det fremgår at du ikke hatår blitt kontaktet innen fristen, vil det medføre at det blr gitt melding til sakabehandlers overordnede.

Uheldig? Jeg kjenner mange titalls mennesker som opplever akkurat det samme. De svarer ikke på telefon og de ringer ikke opp igjen, de svarer ikke på mail, svarer ikke på brev og møter man opp personlig blir man avvist. Formelle klager "forsvinner" og det er rett og slett ikke sjans til å nå fram. Jeg aner ikke engang hvem saksbehandleren min er, for det påstår kontaktsenteret at de ikke vet eller kan finne ut. Jeg får ingen aktivitetsplan, blir ikke innkalt på møter... Jeg har rett og slett ikke flere ideer, så jeg går nå her og tråkker og håper at jeg i det minste får beskjed dersom de skulle finne på å stoppe utbetalingene mine eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...