Gå til innhold

forelska

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det er ikke normalt å bli forelska i en tegneseriefigur, tror jeg.. Jeg har ikke vært det noen gang ihvertfall.. men folk er forskjellige ;)

• Liker 2
Skrevet

På barneskolen (og kanskje litt ungdomsskolen) var en venninne av meg skikkelig forelska i han ene figuren i Gorillaz. (ikke som han var på ekte, men selve tegneseriefiguren liksom)... Hun snakket om han hele tiden osv. Vet ikke hvor normalt det er, men du er ihvertfall ikke alene.

Tror det var på VGTV jeg så en mann som giftet seg med en figur på Nintendo DS...

Skrevet

hahaha:);)søtt:)

Skrevet

Det er jo en egen LANG tråd her om folk som er betatt/småkåte på anime, tegneserie, animerte figurer osv, noen som kan lete den frem? :) :)

Skrevet

Det er nok ikke unormalt i det hele tatt!

Det er absolutt lov å bli betatt av fiksjon, uansett om dette ikke er "virkelige mennesker". Mange har jo blitt begeistret for fiktive karakterer i både film og bøker så lenge jeg kan huske. Du kan jo for eksempel tenke over hvor mange ungjenter som er oppover ørene forelsket i Edward fra Twilightserien. Han er jo tross alt ikke noe mindre fiktiv enn en tegneseriefigur!

Skrevet

Det er nok ikke unormalt i det hele tatt!

Det er absolutt lov å bli betatt av fiksjon, uansett om dette ikke er "virkelige mennesker". Mange har jo blitt begeistret for fiktive karakterer i både film og bøker så lenge jeg kan huske. Du kan jo for eksempel tenke over hvor mange ungjenter som er oppover ørene forelsket i Edward fra Twilightserien. Han er jo tross alt ikke noe mindre fiktiv enn en tegneseriefigur!

ts her Har sagt det noen venner og de syns det er kjempe rart og at jeg må finne en ekte fyr men ikke jeg som styrer følelsene mine..

Skrevet

Er det seriøst normalt??

Ja, når man er 12.

• Liker 1
Skrevet

Ja, når man er 12.

Så hyggelig du er..

Skrevet

nei, det er vel ikke.. er like normalt det som folk som forelsker seg i folk på tv.

Ingen som er forelska i brad pit, men mange er forelska i de forskjellige figurene han spiller, ser på det med tegneserie figurer på samme måte.

Nyt det du, det går over. :) jeg var forelska i sonic som liten :goodbye:

Skrevet

En tegneseriefigur er en illusjon av et menneske - et på funnet vesen som en kunstner har tegnet. Det er selvfølgelig ikke vanlig å bli forelska i selve karakteren, men du kan jo forelske deg i personen du tenker og innbiller deg at fins bak selve tegneseriefiguren. Alle mennesker forbinder jo personer og ting med noe. Det er veldig vanlig for ungjenter å bli forelska i kjendiser f.eks., hvis kjendisen har vært med i en film hvor han var pen å se på eller hadde kul personlighet eller vakker utstråling. Man kjenner ikke personen på et personlig plan, men man kan vel på et sett og vis føle at man gjør det likevel. Fordi man selv innbiller seg ting inni hodet sitt om hvordan personen er eller kunne vært. Sånn sett bør jo det også være mulig i forhold til en tegneseriefigur.

Så helt normalt er det vel ikke, men du er jo i en alder hvor litt absurde ting i forhold til samliv og seksualitet er greit. Du er i en utviklingsfase og du vil vokse av deg denne forelskelsen med tiden.

Skrevet

Husker jeg ble faktisk betatt av Tali i Mass Effect 2. Jeg ble oppriktig glad da "vi ble sammen". Men dette var absolutt ikke like sterkt som når jeg forelsker meg i personer IRL og den var mer eller mindre kortvarig.

Skrevet

En tegneseriefigur er en illusjon av et menneske - et på funnet vesen som en kunstner har tegnet. Det er selvfølgelig ikke vanlig å bli forelska i selve karakteren, men du kan jo forelske deg i personen du tenker og innbiller deg at fins bak selve tegneseriefiguren. Alle mennesker forbinder jo personer og ting med noe. Det er veldig vanlig for ungjenter å bli forelska i kjendiser f.eks., hvis kjendisen har vært med i en film hvor han var pen å se på eller hadde kul personlighet eller vakker utstråling. Man kjenner ikke personen på et personlig plan, men man kan vel på et sett og vis føle at man gjør det likevel. Fordi man selv innbiller seg ting inni hodet sitt om hvordan personen er eller kunne vært. Sånn sett bør jo det også være mulig i forhold til en tegneseriefigur.

Så helt normalt er det vel ikke, men du er jo i en alder hvor litt absurde ting i forhold til samliv og seksualitet er greit. Du er i en utviklingsfase og du vil vokse av deg denne forelskelsen med tiden.

innlegget ditt fikk meg til å tenke. jeg kunne ikkke tenke meg å være sammen med han som tegneseriefigur men som et ekte menneske. han er den perfekte gutt, både utseendemessig og personlighet. så kanskje jeg er forelska i han for han er den ekte gutt jeg drømmer om

Skrevet

Jeg var forelsket i Peter Pan når jeg var liten. Godt å høre at det ikke bare var meg :)

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Det finnes jo en dame som er gift med Berlinmuren, gjør det ikke? Jeg tror jeg har sett et program om det på TV.

Skrevet

Jeg vil anta det er mer et crush enn en forelskelse? Jeg var nok forelska både i Lucky Luke og hesten hans da jeg var 9-10 år.

Når jeg var 16 var det Kevin Costner og hesten hans.

Ja ja, hest og western henger i fortsatt i hvertfall :)

• Liker 1
Gjest Applecore
Skrevet

Da jeg var 16-17 hadde jeg en skikkelig crush på Tolkiens Túrin. :sjenert:

Skrevet

Da jeg var 16-17 hadde jeg en skikkelig crush på Tolkiens Túrin. :sjenert:

Hvem var det? Ringenes Herre eller i annen bok?

Gjest Applecore
Skrevet

Silmarillion og Unfinished Tales (samme historien, men i den ene boken er det detaljer som den andre ikke har, og omvent).

Alt ble til slutt samlet i Children of Húrin som kom ut for ikke så lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...