Gå til innhold

Shoppestopp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er det null shopping, men sparing til julegaver som må kjøpes om ikke så altfor lenge. Jula kommer raskere enn fort, og den er hard mot lommeboka hvert år...

Står imot presset til å kjøpe nye klær, men bruker de jeg har og får også etterhvert rydda ut klær som er for slitte etc, uten å kjøpe nye = bedre skapplass og mer oversikt pluss mindre klesvask! Syns det er helt suverent jeg!

Men dilemmaene kommer når man trenger ny balsam og hårprodukter og man helst ikke skal shoppe. Gå for en billigere variant?

Jeg unngår å kjøpe alt slikt som blader, pastiller og andre "kioskvarer", det er verken mat eller nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det null shopping, men sparing til julegaver som må kjøpes om ikke så altfor lenge. Jula kommer raskere enn fort, og den er hard mot lommeboka hvert år...

Står imot presset til å kjøpe nye klær, men bruker de jeg har og får også etterhvert rydda ut klær som er for slitte etc, uten å kjøpe nye = bedre skapplass og mer oversikt pluss mindre klesvask! Syns det er helt suverent jeg!

Men dilemmaene kommer når man trenger ny balsam og hårprodukter og man helst ikke skal shoppe. Gå for en billigere variant?

Jeg unngår å kjøpe alt slikt som blader, pastiller og andre "kioskvarer", det er verken mat eller nødvendig.

Så bra :)

Jeg også kjenner presset om julegaver hengende over meg. Men skal en tur i Køben i Desember, og November er jo en fin måned å handle julegaver på, siden været ofte er litt trist.

Det er så deilig å få gått igjennom klær og oppdage ting man har glemt, og få gitt bort/kastet ting man ikke bruker :)

Ang. shampo og balsam hadde nok jeg kjøpt fra frisør, både fordi jeg syns de holder lenger, og fordi at håret og hodebunnen min ikke blir bra med butikk shampo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :)

Jeg også kjenner presset om julegaver hengende over meg. Men skal en tur i Køben i Desember, og November er jo en fin måned å handle julegaver på, siden været ofte er litt trist.

Det er så deilig å få gått igjennom klær og oppdage ting man har glemt, og få gitt bort/kastet ting man ikke bruker :)

Ang. shampo og balsam hadde nok jeg kjøpt fra frisør, både fordi jeg syns de holder lenger, og fordi at håret og hodebunnen min ikke blir bra med butikk shampo.

Ja det siste jeg trenger er å ødelegge det lange håret med butikksjampoer som vil tørke ut og forstyrre håret. Og ja, de varer mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det siste jeg trenger er å ødelegge det lange håret med butikksjampoer som vil tørke ut og forstyrre håret. Og ja, de varer mye lenger.

Ikke sant. Gå for kvalitet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Shoppestopp" er ikke enkelt, og det er lett å forklare at innkjøpet faktisk er nødvendig. I går bestilte jeg en bonus flyreise, fordi jeg hadde bonuspoeng som straks går ut på dato, og det var i tillegg rabatt på bonusreiser til akkurat denne destinasjonen. Derfor "måtte" jeg bare kjøpe de billettene....

I tillegg har jeg allerede kjøpt flere julegaver, for å unngå å kjøpe dyrt og i stress, rett før jul. Gavekjøpene jeg gjorde nå, var selvfølgelig til rabbaterte priser. Så jeg syntes det var nødvendige kjøp.....

Datteren min trengte ny regnjakke, det definerer jeg som nødvendig innkjøp.

Nye gardiner derimot? Trenger jeg det? Hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye gardiner og klær til meg selv kjøper jeg ihvertfall ikke! Nødvendigheter er jo som man ser det. Dagligvarer er nødvendigheter. Kjøpte ikke lunsj idag. Hadde med matpakke. Tenk så mye man sparer på det i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på shopping med bestevenninen min idag. Dvs. hun shoppet og jeg så på :P

Var ett par anledninge rjeg kjente jeg hadde lyst til å dra kortet, men gikk helt fint å komme tomhent hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på shopping med bestevenninen min idag. Dvs. hun shoppet og jeg så på :P

Var ett par anledninge rjeg kjente jeg hadde lyst til å dra kortet, men gikk helt fint å komme tomhent hjem :)

Flinka! Tenk så masse penger hun brukte, og så masse du sparte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye gardiner og klær til meg selv kjøper jeg ihvertfall ikke! Nødvendigheter er jo som man ser det. Dagligvarer er nødvendigheter. Kjøpte ikke lunsj idag. Hadde med matpakke. Tenk så mye man sparer på det i lengden.

Jeg unner meg lunch fra kantina på fredager, har ellers bare med matpakke (det blir gjerne middagsrestene fra i går, så slipper jeg å kaste). Fire sparte luncher til 40 kr hver gang, det er 160 kr i uka, 640 kr i måneden, 7000 kr i året. Det er en sydentur, det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner meg lunch fra kantina på fredager, har ellers bare med matpakke (det blir gjerne middagsrestene fra i går, så slipper jeg å kaste). Fire sparte luncher til 40 kr hver gang, det er 160 kr i uka, 640 kr i måneden, 7000 kr i året. Det er en sydentur, det :-)

Folk spør meg ofte hvordan jeg har råd til å reise så ofte og så langt (Asia, Australia, USA), jo bla fordi jeg ikke kjøper lunch om på jobben, heller ingen takeaway middag eller kaffe i hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida :) Her går det fint hvertfall! Hva med deg?

Så bra! :) Med en uke på sykehus så har det blitt endel brus og sjoko..det er lett å synes synd på seg sjøl. :sukk:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer dere ikke la være å shoppe i 14 dager? Hva jobber dere som? Dere må ha god råd......

Ja... det tenkte jeg og.

God råd og mye fritid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke shoppet siden... Jeg fikk stipend på vgs. Der ble jeg kastet ut i 2009 så dere er nok utkonkurrert uansett. Hehe, neida. Har jo kjøpt regntøy da til 79 kr for barn! Im håt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg henger meg også på. Nå er det jo bare 1 uke til 4. oktober.. men siden kontoen begynner å bli svært skrapt og det ikke er lønning før den 12. så tar jeg utfordringen med å bruke det vi har i skapene fram til 4. oktober :) så da er det vel bare å hive seg rundt å bake litt brød og se gjennom fryseren hva vi skal ha til middag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke shoppet siden... Jeg fikk stipend på vgs. Der ble jeg kastet ut i 2009 så dere er nok utkonkurrert uansett. Hehe, neida. Har jo kjøpt regntøy da til 79 kr for barn! Im håt!

Morsom du. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er nok shoppestopp'en litt mer langvarig enn frem til 1. oktober, jeg tenker heller frem til nyttår. Jeg kommer til å kjøpe julegaver og unne meg og familien god julemat, og jeg kommer til å kjøpe det nødvendigste av klær og utstyr til barna, så shoppestopp for min del betyr at jeg ikke skal kjøpe ting til meg selv de neste 3 månedene. Noen som tør å slenge seg med på den eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men jeg er også glad i å shoppe. Derfor lager jeg meg en liste over hva jeg trenger/kan unne meg hver måned, og holder meg til den. Et eksempel på utdrag fra listen:

- Ett blad

- En bok

- Fire take away-kaffe

- En porsjon sushi

I tillegg har jeg en egen liste over klær, interiør og fritidsutstyr jeg trenger. Rydder i skapene hver sesong og lager en liste etter behov. Dette hjelper iallfall meg å unngå impulskjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...