Gå til innhold

Shoppestopp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Carleigh-Ann

Jeg er med, og har ikke shoppet på lenge :) Har ikke råd til å shoppe før i januar. Sparer nemlig til ferien min. Har nesten ikke penger til mat engang.

Kanskje vi kan dele noen råd også?

I dag har jeg brukt 0 kr. Fikk middag av faren min :) Ellers har jeg handlet inn mat for hele uka. Skal ikke kjøpe meg så mye som en pepsi max før fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg brukt 0 kr, mobilen litt men det er fast pris i måneden innefor en viss grenses bruk, har bakt eplekake og boller og fryst ned.

Edit: Og jeg har spart 500 kr på en dampmopp som jeg ikke kjøpte på salg over nett idag.

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg brukt 0 kr, mobilen litt men det er fast pris i måneden innefor en viss grenses bruk, har bakt eplekake og boller og fryst ned.

Edit: Og jeg har spart 500 kr på en dampmopp som jeg ikke kjøpte på salg over nett idag.

Veldig bra :) Kjøpte ett par ting på ebay igår, så idag blir første dagen for min del.

Ja, går fort mye penger i matbutikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en kollega som bestmte seg for null shopping- i ett helt år. Ingen nye klær, sko osv.

Det står det respekt av.

14 dager skjønner jeg ikke helt vitsen med. Er man en selverklært shopoholiker, bør man vel jobbe litt med egne holdninger og handlingsmønster over lengre tid enn et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matpakke er lurt ja :)

Noen venninner som ville ha meg med på peppes idag, men jeg spurte om vi ikke heller kunne lage pizza hjemme, så da kommer de til meg istedenfor, og alle har meg seg litt :) Så da blir det pizza og kaffe, men mye billigere om vi skulle spist ute!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matpakke er lurt ja :)

Noen venninner som ville ha meg med på peppes idag, men jeg spurte om vi ikke heller kunne lage pizza hjemme, så da kommer de til meg istedenfor, og alle har meg seg litt :) Så da blir det pizza og kaffe, men mye billigere om vi skulle spist ute!

Så bra! Og det er jo kjempekoselig å samles hjemme også! :)

Kjøpte 2 melkepakker og 1 oppvaskkost idag. Føler meg litt gnien.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvorfor må folk alltid gjøre seg anonyme for å være spydige?

Jeg skal være spydig helt uten å være anonym: det er virkelig noe galt fatt med noen når de lager seg shoppestopp for 12 dager. For det første eies ingen ambisjoner overhodet og for det andre er det svært svært tydelig at man har for mye penger mellom hendene.

Men det blir jo spennende å se hvordan dette går da. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være spydig helt uten å være anonym: det er virkelig noe galt fatt med noen når de lager seg shoppestopp for 12 dager. For det første eies ingen ambisjoner overhodet og for det andre er det svært svært tydelig at man har for mye penger mellom hendene.

Men det blir jo spennende å se hvordan dette går da. :popcorn:

Så bra, jeg er trøtt på anonyme brukere!

Som sagt tidligere så kjøper de aller fleste ting hver dag som de ikke trenger bruke penger på. Som kaffe, lunsj, sjokolade og brus.

Man ser det ikke som mye penger, men det forsvinner i det store sluket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Så bra, jeg er trøtt på anonyme brukere!

Som sagt tidligere så kjøper de aller fleste ting hver dag som de ikke trenger bruke penger på. Som kaffe, lunsj, sjokolade og brus.

Man ser det ikke som mye penger, men det forsvinner i det store sluket. :)

Jeg anser ikke slike ting som shopping, selv om det kommer inn under høyt forbruk. Shopping anser jeg som klær, interiør, sko, reiser, parfyme - TING. Det var det mitt svar var basert på.

Og husholdningsartikler som oppvaskkost, toalettpapir og dagens middag anser jeg iallefall ikke som shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anser ikke slike ting som shopping, selv om det kommer inn under høyt forbruk. Shopping anser jeg som klær, interiør, sko, reiser, parfyme - TING. Det var det mitt svar var basert på.

Og husholdningsartikler som oppvaskkost, toalettpapir og dagens middag anser jeg iallefall ikke som shopping.

Du kaller det høyt forbruk, og jeg kaller det unødvendig shopping. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser ikke slike ting som shopping, selv om det kommer inn under høyt forbruk. Shopping anser jeg som klær, interiør, sko, reiser, parfyme - TING. Det var det mitt svar var basert på.

Og husholdningsartikler som oppvaskkost, toalettpapir og dagens middag anser jeg iallefall ikke som shopping.

Det er klart at disse tingene må man jo ha, men jeg hvertfall har en tendens til å dra på butikken å kjøpe kylling fileet, selvom jeg kanskje har fisk i fryseren. Og når jeg er på butikken, blir det ofte noen tyggispakker, ett blad osv.

Så det er den type shooping, + at jeg ikke legger skjul på at jeg kan shoppe på andre måte og, men ikke i det ekstreme.

Og jeg er åpen for å ikke shoppe i mer enn 12 dager. Men en start er en start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, hva jobber dere med siden dere har råd til å shoppe så ofte og syns det er lenge å ikke kjøpe klær ol. på bare 14 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen av oss som har sagt noe om KLÆR. Det er forresten lov å lese mer enn kun overskriften når man svarer i en tråd. :)

Endret av LilleCa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på, dog utvider den til den 4. oktober!

Har en frisørtime om ti dager men den bestilte jeg for en måned siden så det får ikke telle denne gangen.. :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på, dog utvider den til den 4. oktober!

Har en frisørtime om ti dager men den bestilte jeg for en måned siden så det får ikke telle denne gangen.. :sukk:

Er med på 4. oktober! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...