Gå til innhold

Syk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skriver dette innlegget, fordi jeg rett og slett hvet ikke hvem andre jeg skal hendvende meg til. Jeg og kjæresten min har begge i flere månder følt oss dårlige, med vi hvet ikke hva det kan komme av.

Symtomene er som oftest svimmelhet, smerter i hode og mage, trøtthet, nedsatt appetitt og ganske ofte oppblåst mage. Jeg har gått og fått meg testet hos fastlegen min. Men det eneste som kom frem, var at jeg hadde litt lite jern i blodet. Men i følge han, var det snakk om en så lite forskjell, at jeg ikke hadde noe å beskymre meg for.

Før var jeg altid den sporty jenta, som ikke kunne sitte stille. Mens nå er alt blitt snudd på hode. Jeg skjenner at det for hver dag, blir bare verre. Så jeg lurte rett og slett på om noen har noen ideer på hva som feiler meg :(

Er lei av å sitte på sofaen, og føle meg syk!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker også inneklima, ettersom dere begge har samme symptomer. Det virker ikke logisk at dere skal ha fått samme sykdommen samtidig eller at dere ikke tåler samme type mat. At en av dere reagerer på noe dere spiser, javel, men at den andre også reagerer virker lite sannsynlig. På denne sidenleser jeg blant annet følgende:

Hodepine, Unormal trøtthet, Astma/allergier, Rennende øyne,Kløe/eksem/rød hud/hudirritasjoner, Irriterte slimhinner/også mage-tarm slimhinner, Overfølsomhet, Gjentatte infeksjoner, Nedsatt immunforsvar

Det kan muligens passe med det du beskriver?

Har dere flyttet til en ny (kjeller)leilighet i løpet av de siste månedene/siste året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenker på er kosthold og innemiljø...?

Er ikke så mye inne pga skole og jobb. Så jeg er meste av tiden opptatt. Noe som også fikk meg til å tenke på mye stress og sånt. Men når det gjelder kosthold så må jeg innrømme at jeg byttet det helt om for ca. 1 år siden. Men om det var noe galt med det, så regner jeg vel med at legen ville komme frem til det. Eller hva???? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være mye rart... Kanskje dere har muggsopp i huset?

Kan du huske om dere hadde en liten periode hvor dere var enda dårligere? Det kan f.eks være kyssesyken dere har fått, og det kan ta laaang tid å bli frisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med svimmelhet, nedsatt appetitt og trøtthet hørtes ut som kyssesyken, men det kan like gjerne være at alt stammer fra at du har lagt om kostholdet. Nå spørs det jo hva du har lagt det om fra og til. :) Men hvis ikke kjæresten din har lagt om kostholdet sitt også, så stemmer det jo neppe.. Bytt lege om du ikke føler at h*n hører på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kan være mye rart... Kanskje dere har muggsopp i huset?

Kan du huske om dere hadde en liten periode hvor dere var enda dårligere? Det kan f.eks være kyssesyken dere har fått, og det kan ta laaang tid å bli frisk.

jepp, kan kanskje det!!!!

Endret av Maria M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Utolig nokk, syntest faktisk at jeg har en ganske sterk imunforsvar. Var bare litt snufsete og sår i halsen 1-2 ganger i løpet av hele vinteren her i Norge. Pluss en liten matforgifning da jeg var på ferie i utlandet.

Da kommer jeg ikke på flere........ :gjeiper:

Den matforgiftninga i utlandet kan ha vært en mageparasitt som er resistent også, men jeg regner med du har nevnt dette til legen din, sånn at de har tatt blodprøve for å se etter dette, og evt. en avføringsprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den matforgiftninga i utlandet kan ha vært en mageparasitt som er resistent også, men jeg regner med du har nevnt dette til legen din, sånn at de har tatt blodprøve for å se etter dette, og evt. en avføringsprøve?

Faktisk så har jeg ikke sagt noe om matforgiftningen til legen. Men den avføringsproblemet jeg hadde der og da.....er ikke av det samme som jeg har nå :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så har jeg ikke sagt noe om matforgiftningen til legen. Men den avføringsproblemet jeg hadde der og da.....er ikke av det samme som jeg har nå :lete:

Det har ikke så mye å si, hvis det først er èn type "bakterier" i maten som gjør deg dårlig, så er det gjerne noen flere typer der også. Dermed kan du ha fått i deg egg fra diverse parasitter samtidig som du fikk magesjau. :) Og dette sier jeg ikke for å skremme deg, det skjer ikke ofte at folk kommer hjem med latente/ resistente parasitter i magen - MEN det er jo greit å opplyse legen din om at du har vært dårlig i utlandet. Spørs jo også hvor du var i utlandet. Jeg kom hjem med stygge parasitter i magen fra Kambodsja. :fnise: Morsomt...

Mageparasitter vil uansett ikke dekke alle symptomene dine. Men det kan jo hende at symptomene som mageparasitter gir tilsammen, gjør at du generelt føler deg dårlig også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...