Gå til innhold

Seponering av Cipralex og bruk av melatonin

Heritære

Anbefalte innlegg

Jeg har nå 100% seponert Cipralex etter ett års bruk. Gikk fra 15 mg, ned til 10 og så 5 mg før jeg da etter en total seponeringstid sluttet etter 2 mnd.

Nå 14 dager etterpå sliter jeg mye med søvnen og svimmelhet. Noe kvalm også. Har lest meg til at dette kan være typisk reaksjon når man seponerer. Spørsmålet mitt er da, hvor lenge varer dette og hvorfor reagerer jeg bare med svimmelhet når jeg er aktiv. Merker ikke noe når jeg sitter. Kvalmen kommer og går uansett.

I tillegg så fikk jeg av legen for 14 dager siden en 3 ukers kur med melatonin for å hjelpe på søvnen da jeg har problemer med innsoving. Første uka gikk helt greit, men nå synes jeg ikke det hjelper i det hele tatt.

Noen som sliter med de samme problemene eller må jeg igjen til legen :( ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig. Så lenge du ikke kjenner på en begynnende depresjon/angst så er det ikke nødvendig å starte opp igjen med Cipralexen. Disse symptomene kan faktisk vare opp til 6 mnd. Men jeg vil tro at de forsvinner om en stund.

Forsøk å ikke tenke så mye på det og fokuser heller på at du er frisk! :) Jeg skjønner det er ekkelt med svimmelheten/"elektriske"støtene, men det går over.

For søvnen sin del så er det nok slik at de fleste blir "immun" mot tablettene etter en stund. Du får sove det lille du sover og så retter det seg nok opp etterhvert. En ting du kan gjøre er å trene til du omtrent sovner av utmattelse. Det er det eneste som funker på meg.

Gratulerer med et null-pille-liv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig. Så lenge du ikke kjenner på en begynnende depresjon/angst så er det ikke nødvendig å starte opp igjen med Cipralexen. Disse symptomene kan faktisk vare opp til 6 mnd. Men jeg vil tro at de forsvinner om en stund.

Forsøk å ikke tenke så mye på det og fokuser heller på at du er frisk! :) Jeg skjønner det er ekkelt med svimmelheten/"elektriske"støtene, men det går over.

For søvnen sin del så er det nok slik at de fleste blir "immun" mot tablettene etter en stund. Du får sove det lille du sover og så retter det seg nok opp etterhvert. En ting du kan gjøre er å trene til du omtrent sovner av utmattelse. Det er det eneste som funker på meg.

Gratulerer med et null-pille-liv! :)

Tusen takk :)

Jeg har allerede mye mer energi når jeg sluttet med tablettene, orker mer og er ikke dagtrøtt hele tiden. For ikke å snakke om å endelig føle sexlyst igjen *lol*.

Jeg tenker ikke så mye på svimmelheten til at det trykker meg ned. Eneste er at jeg merker jeg helst vil kjøre minst mulig bil inntil det gir seg. Jeg har sånn karusell svimmelhet så jeg mister fotfeste når jeg står og det rare er at jeg bare får det når jeg aktiverer meg. Det varer da litt etter at jeg har satt meg ned og jeg føler stolen gynger. Ikke verst å ha rus uten alkohol *hehe*, men Cipralexen har gitt meg livet tilbake så nå starter neste fase :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...