Gjest "gjest" Skrevet 17. september 2011 #21 Del Skrevet 17. september 2011 Folk prøver å normalisere overvekt, blant annet i kommentarfeltene i nettavisene. Det har ikke kommet deg i hu at folk kanskje sier bare sine ærlige meninger? At de faktisk synes at kvinner med pupper og lår er best, f.eks? Vi blir på den ene siden fortalt av reklamebransjen at tynn er pent, Blir vi det? Trodde det var Hollywoodfruer og modeller som var greia, ikke norsk reklamebransje. men det politisk korrekte er å godta alle som de er, at former er naturlig, at det bare er pent med litt ekstra her og der. Niks vennen, det er god folkeskikk å godta alle som de er. Uansett om de har ti kilo for mye eller ti kilo for lite. Og former er naturlig på en kvinnekropp. Det er det som gjør oss til kvinner. Bare spør alle de jentene som slanket bort puppene og deretter fikk operert inn ett nytt sett pupper. Det er mye mer akseptert å kritisere tynne jenter for å være for tynne, enne det er å kritisere tykke jenter for å være tykke. Nei, det er det så visst ikke. Da vi alle sammen er klar over hva som er den sosiale aksepterte kroppen. Og det er ikke den med 10 kg for mye. Nei, vi sier ikke til tykke folk at de er tykke. Men tynne folk, de får stadig høre at de må se å få lagt på seg, og at det ikke er fint å være så tynn...... Tror du ikke de vet det de også? Kanskje vi skal bli enige om at å kommentere folks kropper generelt er en uting? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullskje Skrevet 17. september 2011 #22 Del Skrevet 17. september 2011 kjæresten min tenner ikke på tjukke jenter og syns det er kvalmt at jenter lar seg forfalle i forhold og etter graviditet (ja, noen ting kan man ikke noe for, men den forbanna slitte joggebuksa og utvaska rosa t-skjorta kan man alt for) Jeg har stilt meg samme spørsmål så mange ganger, hvorfor det er akseptert at folk komenterer min kropp og sier "nå må du se å legge på deg, du kommer til å blåse vekk", men hadde jeg sagt det samme tilbake om at de må se å slanke seg så de ikke dør av fedme så ville jeg blitt halshugget ! men jeg er bestemt på at den neste som komenterer min kropp på en negativ måte skal få høre akkurat hva jeg mener om deres kropp også. Det de fleste sånne jenter som komenterer i den dur som "mannen min tenner ikke på sånne jenter!" skulle visst at jo visst faen gjør de det, men for å slippe ditt sure trynet og at du setter deg på han så unngår han å fortelle deg sannheten! Syns det er helt forkastlig at det er sånn, like frekt å komentere kroppen til noen på en negativ måte enten de er tjukke eller tynne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 17. september 2011 #23 Del Skrevet 17. september 2011 Det er sånn over alt....men de fleste tenker det, og sier ikke så mye høyt. Vi er en nasjon med overvektige mennesker, og dermed prøver vi å normalisere dette.... Hvor bor du`? For jeg ser altså da ikke så mange overvektige mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heelandhose Skrevet 17. september 2011 Forfatter #24 Del Skrevet 17. september 2011 Men kjære deg, ser du på kommentarfeltene under kjendissladderen på vg.no for å finne ut hvordan verden fungerer og hva som er politisk korrekt for tida?! Ikke rart jeg ikke kjenner meg igjen... Blant annet ja. Der kommenterer folk flest hva de synes om ting. Hvor ofte har du sett store oppslag der blader og aviser skriver om hvor feite noen har blitt, og utdyper dette videre i artikkelen, og trekker fram alle farene med å være så feit? Victoria Beckham, Teri Hatcher, Madonna....listen kan gjøres lang over alle de kvinnene som blir hengt ut som sykelig tynne, stygge, ute av stand til å føde barn, osv. Alle vet at tynne jenter er mest sexy, og det benytter reklameverdenen seg av, men det politisk korrekte er å synes at syltynne jenter er stygge,og bør slanke seg, mens feite jenter bør lære å like seg selv som de er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #25 Del Skrevet 17. september 2011 Det er sånn over alt....men de fleste tenker det, og sier ikke så mye høyt. Vi er en nasjon med overvektige mennesker, og dermed prøver vi å normalisere dette.... Tro du meg, folk sier det høyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #26 Del Skrevet 17. september 2011 Det er sånn over alt....men de fleste tenker det, og sier ikke så mye høyt. Vi er en nasjon med overvektige mennesker, og dermed prøver vi å normalisere dette.... Om du går utfor døren så ser man at både ekstremt undervektige og kraftig overvektige blir uglesett. Ingen sier høyt, "hei tynna, på tide å legge på seg", og ingen sier "hei tjukka, på tide å slanke seg". Med mindre de mangler sosial intelligens. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 17. september 2011 #27 Del Skrevet 17. september 2011 Det er da ingen hemmelighet at Norge (og verden) blir feitere og feitere, "gjest". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirali Skrevet 17. september 2011 #28 Del Skrevet 17. september 2011 Man får dårlig samvittighet hvis man sier til en jente at "du er så tykk, du burde prøve å slanke deg litt. Du blir mye finere da". Men det er langt fra så ille å si "du er så tynn, du burde prøve å legge på deg litt, du blir så mye finere da". Det jeg ikke skjønner er hvorfor noen mener de har noe med andres vekt å bestille i det hele tatt? Hvorfor skal man egentlig si til noen at "du ville sett bedre ut om du gikk ned/opp"? Jeg ville blitt ufattelig fornærmet om noen andre enn legen min sa jeg burde gå ned, og slik prakket sin subjektive mening av hva som "er pent" eller ikke ned over halsen på meg. Når det er sagt må jeg påpeke at jeg sitter på "feil" side av bordet: jeg er selv overvektig, så jeg kan bare snakke fra mitt ståsted. En av grunnene, tror jeg, til at det er "mer greit" å snakke slik til tynne mennesker er at de som daglig blir fortalt, både direkte og indirekte, at de er idealet, de som er fine, de som er attråverdige. Overvektige spiller sjelden hovedrollene i serier, viser frem vårmoten i Paris etc. At noen da sier "du ville vært finere om du gikk opp litt" er da ikke like sårende, for da er det jo bare å skru på TV og se at du er nærmere idealet enn andre. En svært enkel forklaring, helt klart, og sikkert ikke bulletproof, men jeg tror det kan ha mye med saken å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 17. september 2011 #29 Del Skrevet 17. september 2011 Alle vet at tynne jenter er mest sexy, og det benytter reklameverdenen seg av, Vet alle at tynne jenter er mest sexy? Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du terper på reklamebransjen, fordi det er en bransje som kun er fokusert på å tjene penger og er ikke opptatt av kvinnekropp eller kvinnehelse i det hele tatt. Du er klar over at i mange samfunn så er 29kg+ på en kvinnekropp det de lengter etter mest. Jeg vet det ikke. men det politisk korrekte er å synes at syltynne jenter er stygge,og bør slanke seg, Hæææ? Driver du og røyker sokkene dine? mens feite jenter bør lære å like seg selv som de er... Vel, jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg synes at mennesker som har godtatt seg selv (uansett hvordan de ser ut) er mest sexy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #30 Del Skrevet 17. september 2011 Fordi de naturlig tynne er i mindretall, og fordi dette idealet dermed er ganske uppnåelig for mange, veldig mange som man tror er naturlig tynne jobber VELDIG hardt for å være nettopp det, eks Fotballfrue, som trener som en gal og lever hele livet sitt på diett.Dermed fremstår det å være tynn som en livsfornektelse, å leve på streng diett, slanke seg etc., noe negativt. Dessuten er dette et tidsepokeideal, ikke noe absolutt ideal, i gamle dager var det ansett som stygt å være for tynn eller skikkelig tynn, kvinnene i missekonkurranser veide ca 15 kilo mer gjennomsnittlig på 70- tallet for eks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 17. september 2011 #31 Del Skrevet 17. september 2011 Det er da ingen hemmelighet at Norge (og verden) blir feitere og feitere, "gjest". Sant, men jeg ser sjeldent kraftig overvektige mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 17. september 2011 #32 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg må si jeg har omvendt opplevelser ang dette. Sier man noe i det heletatt på eks dette forumet så får man "du er sikkert feit og stygg" mitt i trynet. Man kan vist ikke si noe negativt om en jente når hun er tynn(uansett om diskusjonen handler om utseende og ikke hennes vekt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #33 Del Skrevet 17. september 2011 Sant, men jeg ser sjeldent kraftig overvektige mennesker. Fordi mange holder seg innendørs på grunn av frekke mennesker. Har flere av de i 100+kg klassen i familien, så det vet jeg litt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 17. september 2011 #34 Del Skrevet 17. september 2011 Media viser stadig bilder av syltynne modeller, og fremstiller dette som et ideal, fordi de vet at det er slike jenter menn liker. Likevel fylles kommentarfeltene under slike artikler med angrep på de tynne jentene, der man kan lese ting som "å være så tynn er stygt" "mannen min blir avtent av å se sånne jenter" eller "det er ikke normalt å være så tynn". Skulle noen derimot være så uheldig å komme med en negativ kommentar angående vekten til en jente som er overvektig, blir han umiddelbart halshugget. Det å være overvektig er det politisk korrekt å synes er ok. "Vær fornøyd med den kroppen du har" "Hvis mannen din ikke godtar deg som du er, så er han ikke noe ha samle på" "Det er normalt å være så overvektig" er kommentarer man leser. Hvorfor er det sånn at kraftig overvekt skal man akseptere og synes er helt ok,og for all del ikke si at slanking er nødvendig, mens det er helt akseptert å si til en tynn jente at hun er stygg, at hun bør legge på seg osv.? Det er nå DIN mening. Du kan ikke si du vet fasitten på hva menn liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 17. september 2011 #35 Del Skrevet 17. september 2011 Vel, jeg for min del driter i hva slags jenter menn liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 17. september 2011 #36 Del Skrevet 17. september 2011 Etterhvert som verden blir tykkere og tykkere så kan ingen feite folk påberope seg å bli mobbet lengre, for de er jo i flertall! De har også fordelen at de kan sette seg på de tynne hvis de lager bråk. Med mindre de tynne rekker å løpe fra dem da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 17. september 2011 #37 Del Skrevet 17. september 2011 Etterhvert som verden blir tykkere og tykkere så kan ingen feite folk påberope seg å bli mobbet lengre, for de er jo i flertall! De har også fordelen at de kan sette seg på de tynne hvis de lager bråk. Med mindre de tynne rekker å løpe fra dem da Veldig interessant vinkling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 17. september 2011 #38 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg er overvektig men ønsker både tynne og tykke velkommen inn i verden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 17. september 2011 #39 Del Skrevet 17. september 2011 Kveldens leksjon blir å være stolt av deg selv uansett hvordan du ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #40 Del Skrevet 17. september 2011 Kveldens leksjon blir å være stolt av deg selv uansett hvordan du ser ut. Bortsett fra hvis du er overvektig, for da forsøker du bare å normalisere det og smitte andre. Sånn er det, for det står det i kommentarfeltene på vg.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå