AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #1 Del Skrevet 17. september 2011 Er det den uka etter du har hatt mensen det er minst sjangse for å bli gravid når du har hatt sex? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 17. september 2011 #2 Del Skrevet 17. september 2011 Er det den uka etter du har hatt mensen det er minst sjangse for å bli gravid når du har hatt sex? Uka etter mensen er for de aller fleste den uka det er størst sannsynlighet for å bli gravid. Gravid kan man bli når som helst i syklusen. Men har man kontroll på eggløsning gjennom temping finnes det sikre perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pialill Skrevet 17. september 2011 #3 Del Skrevet 17. september 2011 Du får eggløsning ca 14 dager etter mensen. Da vil du være fruktbar i 4-5 dager om jeg ikke husker helt feil. Det du må tenke på er at om du har sex rett før eggløsning kan sperm holde seg i live i opptil 5 dager inni deg, eller noe i den dur. Så sex før eggløsning er risky. Det har vel også vært dokumenterte tilfeller der kvinner har fått eggløsning av sterke orgasmer. Så ingen dager er vel i bunn og grunn sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #4 Del Skrevet 17. september 2011 For jeg hadde mensen for en uke siden. Og i går når jeg var sammen med kjersten min rotet vi litt, og det var like før vi hadde samleie, men før han tok den i meg sa jeg at jeg ikke ville enda. Det var ganske nært men den var ikke i meg. Er det en sjangse for at jeg kan bli gravid da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aspera Skrevet 17. september 2011 #5 Del Skrevet 17. september 2011 For jeg hadde mensen for en uke siden. Og i går når jeg var sammen med kjersten min rotet vi litt, og det var like før vi hadde samleie, men før han tok den i meg sa jeg at jeg ikke ville enda. Det var ganske nært men den var ikke i meg. Er det en sjangse for at jeg kan bli gravid da? Det er veldig lite sannsynelig. Jeg ville ikke vært bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #6 Del Skrevet 17. september 2011 Det er veldig lite sannsynelig. Jeg ville ikke vært bekymret. okei, flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2011 #7 Del Skrevet 17. september 2011 Du får eggløsning ca 14 dager etter mensen. Da vil du være fruktbar i 4-5 dager om jeg ikke husker helt feil. Det du må tenke på er at om du har sex rett før eggløsning kan sperm holde seg i live i opptil 5 dager inni deg, eller noe i den dur. Så sex før eggløsning er risky. Det har vel også vært dokumenterte tilfeller der kvinner har fått eggløsning av sterke orgasmer. Så ingen dager er vel i bunn og grunn sikker. Lnk? Eggløsning er en lang prosess, hvor egget må modnes, og så blir det sluppet. Orgasme ol påvirkninger kan kanskje "riste løs" et egg, men det vil enten kun fremskynde det med noen timer, eller så vil det være et umodent egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 17. september 2011 #8 Del Skrevet 17. september 2011 Det er en myte at orgasme gir eggløsning. Dette er det forsket på, og det eneste som er funnet er at dersom man har et modent egg kan en orgasme fremskynde eggløsningen med noen få timer. Som brukeren over meg skriver er modningen av et egg en lang prosess, så det finnes ikke noe som helst som kan gi spontan eggløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inga Skrevet 17. september 2011 #9 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg har blitt gravid to dager etter jeg var ferdig med mensen så man kan aldri si aldri. Finnes vel egentlig ingen helt 100% sikre dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå