Gå til innhold

Masse kronestykker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har flere hundre enkroninger, finnes det en automat i Oslo hvor jeg får vekslet dem inn? Tenker på den sånn der jeg tømmer de på et brett, stikker kortet inn i automaten, og pengene havner på kontoen?

Mener jeg har sett en sånn automat en gang, har alle banker det? Det må nevnes at jeg har bankkort fra en bank i nord-Norge, så kan ikke gå i "min egen bank", har det noe å si?

Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har konto i f.eks. Sparebank1 Nord-Norge så skal du vel kunne veksle myntene gratis hos en Sparebank1 et annet sted i landet?

Uansett, som de andre sier: De fleste banker og postkontor har slike vekslemaskiner. Er du ikke kunde i banken må du betale et gebyr for vekslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg en neve hver gang du handler i en butikk som har sånne myntmaskiner, f eks Rimi. Da slipper du gebyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I banken min er det to minibanker. Den ene er vanlig minibank, mens den andre kalles innskudd. Der heller man alle myntene på en plate, og velger konto de skal inn på.

Det koster ingenting. Kanskje det er en sånn i din bank også?

Edit: ellers kan du sikkert få spørre om å veksle et ated de har Post i butikk og slik CashGuard-maskin, men det er jo mer tungvint.

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke gebyr om du setter inn på egen konto :) i f.eks nordea er det automater du kan bruke :)

Gebyret slipper man vel bare dersom man har konto i den banken man veksler i? Sånn at hvis du veksler i Nordea så må du ha konto i Nordea for å slippe gebyr? Sånn er det i hvertfall i Postbanken som jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Forslag: kan du ikke bare opprette en konto der du bor da, så slipper du gebyrer med å overføre til kontoen din i Nord-Norge? Koster jo ingenting å opprette en konto. Og da kan du sette inn mynter via innskuddsmaskinen når du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...