Gjest Blondie65 Skrevet 21. september 2011 #81 Del Skrevet 21. september 2011 Det har ingenting med saken om vi virket "skyldige" eller ikke. Det hadde med oppfatning av hele situasjonen å gjøre. En lege kan så absolutt stjele. Janteloven går på generelt over i KG at man ikke skal tro man er noe, derav heller ikke at man kan forvente noe av andre. For eksempel at jeg som gravid ikke kunne tro jeg kan forvente noe ekstra. Noe som egentlig blir ganske tomme ord, da jeg aldri nevnte dette til kassadamen, derav heller ikke ventet noe ekstra. Men allikevel. Det går på å pirke frem de minste ting og blåse dem ut av proposisjoner for å hakke ned på folk for det det er verdt (da generelt her inne) Jeg trot de aller fleste her reagerer på at du henger ut en butikk fordi du måtte betale for snop til 17 kr. Det er en bitte liten fillesak som du velger å fraråde alle å handle hos Gottebiten for. Det er ganske drøyt. Du gir deg ikke heller - du forventet nok blendende tårefull sympati, og opplever det motsatte- Og da forsvarer du deg og bringer inn momenter i saken som ikke har noe her å gjøre, bare fordi du selv gjorde en tabbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 22. september 2011 #82 Del Skrevet 22. september 2011 Får nioa av masse kvitteringer. Blir jo så mye rot!). Den kom på 17 kr. Dette har du påført deg selv. Har du etter dette endret din svakhet til styrke og takker alltid ja til kvitteringer?? Eller har du ikke lært noe? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 22. september 2011 #83 Del Skrevet 22. september 2011 Er det en god jobb å anklage en god kunde for løgn og tyveri over 17 kr? Har du aldri flasker fra andre butikker i vesken når du er og handler? Har du kvitteringen fra dem? Jeg har ALLTID kvitteringer med meg. Alltid. Skjønner butikken godt jeg, jeg hadde nok gjort det samme om jeg jobbet der. Jeg forlater aldri en butikk uten kvitteringen. Kaster den når jeg kommer hjem, da er jeg ferdig med handelen den dagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #84 Del Skrevet 22. september 2011 Selv om TS dypest sett har skylden selv, så er det jo samtidig utrolig svak kundebehandling. Jeg tar alltid vare på kvitteringer, så for meg er det ikke engang et potensielt problem, men det har nå skjedd endel ganger at jeg har blitt spurt om varer jeg har hatt med i butikken. Da har jeg alltid sagt at det er kjøpt en annen plass, og ekspeditørene har alltid slått seg til ro med dette. Dersom noen hadde krevd kvittering av meg hadde jeg aldri handlet der igjen, rett og slett fordi jeg ikke setter spesielt pris på at man insinuerer at jeg er en tyv. At hun kjøpte for 700 kroner gjør bare dette enda mer groteskt. Hvis det var meg ville jeg ikke bare blitt irritert for insinuasjonen om tyveri, jeg hadde blitt ekstra irritert over at noen mistenkte meg for å stjele så lite. Reaksjonene til en del folk her inne tyder på at snopehungeren er så stor at man ender opp med å beskytte snopepusheren sin. Omtrent som mange narkomane altså. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Big Skrevet 22. september 2011 #85 Del Skrevet 22. september 2011 TS, du fremsår som den mest umodne brukeren jeg har lest noe fra på årevis. Du har flere ti-talls personer i tråden her som er enige om at du har gjort en feil - hvorfor kan du bare ikke slå deg til ro med det? Måten du sutrer og argumenterer på minner om en tenårig hormonbombe. I.o.m at du er gravid er det kanskje det du er, men du fremstår så usympatisk som overhode mulig. Inkludert i de innleggene du logger ut for å støtte deg selv som anonym bruker. At du skryter på dere høyere utdanning gjør det hele bare enda dummere. Tankene er med en gang 1) En utdannet person kan umulig være så teit, eller 2) Om de faktisk er utdannet, skremmende hvor umoden det går ann å være på det sosiale plan samtidig som man faktisk er faglig sterk. Er du like kranglete i dagliglivet som du fremstår her håper jeg du kan gå i deg selv før ungen din begynner å snakke. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #86 Del Skrevet 22. september 2011 Må si du dreit på draget der, TS. Om jeg hadde jobbet i den butikken hadde jeg nok gitt deg tvilen til gode, men du hadde også blitt diskutert på bakrommet etterpå.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 22. september 2011 #87 Del Skrevet 22. september 2011 Joda Mr Big, utdannede folk kan være fehoder de også. Har desverre møtt endel av de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #88 Del Skrevet 22. september 2011 Må si du dreit på draget der, TS. Om jeg hadde jobbet i den butikken hadde jeg nok gitt deg tvilen til gode, men du hadde også blitt diskutert på bakrommet etterpå.. Kanskje du heller skulle diskutert hvor bra det er med kunder som kjøper for 700 kroner og dermed holder deg i jobb? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 22. september 2011 Forfatter #89 Del Skrevet 22. september 2011 Mr. Big: Jeg trenger som tidligere sagt ikke å støtte meg selv som AB. Kan man ikke spore via ett eller annet? Jeg stoler ikke på AB jeg. AB: Godt at noen forstår i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BezzerWizzer Skrevet 22. september 2011 #90 Del Skrevet 22. september 2011 Dette er min første post på KG. Det er helt utrolig at dere tastaturterrorister faktisk er så smålige at dere ikke er istand til å vedkjenne dere sakens kjerne. Dere regelryttere og firkantede ignorante sjeler driver kun hundsing med TS der hun prøver å fremstille en situasjon der konduite (google det, jeg gidder ikke forklare deg det) bør benyttes. Det kalles service, for enhver butikk som har kunder, må faktisk yte kundeservice. Det er helt utrolig at det er så få av dere som faktisk ser dette perspektivet. Kundeservicen har en utrolig påvirkning, og alle som driver forretningsutvikling tar en titt på kundeservicen for å se hvordan kundene møter bedriften. Jeg trenger ikke forklare eller fortelle dere hvor sterk en negativ omtale vil ha på en bedrift. Ta deg selv, du kommer garantert (som denne TS har gjort) fortelle om negative opplevelser til dine nærmeste (slik som opplevelsen til TS), enn at du ble "utsatt" for god kundeservice. Hele tråden er i seg selv et klasse eksempel på at negativ markedsføring er vanvittig mye sterkere. Enhver butikkeier er interessert i positiv omtale og positiv opplevelse med den butikk han/hun bedriver. Det er så vanskelig å få spredd positiv omtale gjennom nettverk, at man er nødt til å ta denne holdningen på alvor i den daglige driften av en bedrift. Det betyr at enhver som sitter i kassen har et enormt ansvar for å gjøre kundeopplevelsene så gode som mulig. Det er ikke snakk om at "kunden alltid har rett", for nei, kunden har ikke alltid rett, men hvordan du fremlegger at kunden faktisk har feil, har veldig veldig mye å si her. Det finnes noen som er flinke til å gi tilbakemelding, og det er de som ikke er så flinke. Det handler om å møte folk med respekt. Til og med politifolk må behandle narkomane med medmenneskelig respekt. Hvorfor skal man anta at noen er tjuvradd, når det handles for 700 kroner OG det i tillegg blir opplyst om for kassearbeideren om at det eksisterer en ussel pose verdt 17 kroner, vitner for meg om at TS hadde ingen intensjon om å lure unna noe. Og selv om TS kanskje ikke ville fått denne passert uansett, så kan man legge frem en "fordi" når man sier at TS er nødt til å betale for denne posen. "Fordi" er også et av de store stikkordene innen markedsføring, der antall salg øker betraktelig ved bruk av "fordi" i nettsider eller markedskampanjer (hvordan og hvorfor er en annen diskusjon). Det samme gjelder for små barn som trenger en forklaring til hvorfor de ikke kan få oppføre seg som de gjør. Får man ikke forklaring, vil det heller ikke ,forekomme noen læring og det forventede resultatet av barnets handling vil være grobunn for fortvilelse og forvirring og vil resultere i mange tilfeller i skrik og aggresjon. Men jeg vil trekke frem et annet eksempel også. Hadde jeg handlet for 50 000 kroner i en møbelbutikk og dermed hadde fått servert 400 kroner i utkjøring av møblene, så hadde jeg sagt til butikken at de kunne glemme hele kjøpet. Ikke at jeg ikke hadde hatt råd til disse usle 400 kronene, men rett og slett av den grunn at jeg forventer en viss behandling når man faktisk benytter den butikken og legger igjen såpass mye penger. Samme gjelder med gottebiten. Legger man igjen kroner 700, så forventer man virkelig ikke å bli behandlet som en tjuvradd med skumle intensjoner om å lure unna godis for 20 spenn. Sånn virker ikke verden dessverre, det er og forblir ubeskrivelig rævaservice uansett hvordan man vrir og vender på det. Gjemme deg bak "regler" og "retningslinjer" når det kommer til 17 kroner, så blir faktisk tapt inntekt svært mye mer når TS har fortalt 10 av sine nærmeste om den behandling TS fikk da hun fikk. Ta 700 kroner som videre eksempel, så har da denne butikken tapt 7000 kroner. Og om disse igjen forteller videre til 10 andre per stk, så begynner vi å snakke om relativt mye penger som eventuelt butikken har potensiale i å miste. Er det da verdt å gi 1 enkelt kunde en dårlig opplevelse i butikken for 17 kroner? I think f... not. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #91 Del Skrevet 22. september 2011 Gjemme deg bak "regler" og "retningslinjer" når det kommer til 17 kroner, så blir faktisk tapt inntekt svært mye mer når TS har fortalt 10 av sine nærmeste om den behandling TS fikk da hun fikk. Ta 700 kroner som videre eksempel, så har da denne butikken tapt 7000 kroner. Og om disse igjen forteller videre til 10 andre per stk, så begynner vi å snakke om relativt mye penger som eventuelt butikken har potensiale i å miste. Er det da verdt å gi 1 enkelt kunde en dårlig opplevelse i butikken for 17 kroner? I think f... not. Helt ærlig så virker det ikke som Gottebiten mister så mange kunder som følge av denne tråden. Mange har påpekt at kassedama gjorde jobben sin, og at det faktisk er en grunn til at hun krevde at TS skulle betale de 17 kronene. Kjipt for TS ja, og kassedama kunne sagt det på en hyggelig måte, men det endrer ikke det faktum at hun har full rett til å kreve enten kvittering eller betaling. Hva eksempelet ditt angår later det tvert imot til at Gottebiten kan få FLERE kunder som en følge av dene tråden. Tror jaggu jeg tar meg en tur på Gottebiten og handler litt i helga, jeg! Høres ut som et ryddig og seriøst sted. Takk for tipset! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #92 Del Skrevet 22. september 2011 Kanskje du heller skulle diskutert hvor bra det er med kunder som kjøper for 700 kroner og dermed holder deg i jobb? Det spiller da absolutt ingen rolle hvor mye man har handlet for. Kunder som forventer spesialbehandling fordi de har handlet for mye er de verste altså. Kunder er kunder og behandles likt uansett! Og så er ikke akkurat det å handle godteri for 700 spenn noe å være stolt av heller, bare så det er sagt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #93 Del Skrevet 22. september 2011 Er det bare meg eller er det flere som brått fikk følelsen av at Bezzerwizzer er samboeren til ts som har kommet sin kjære til unnsetning? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #94 Del Skrevet 22. september 2011 Er det bare meg eller er det flere som brått fikk følelsen av at Bezzerwizzer er samboeren til ts som har kommet sin kjære til unnsetning? Det var det første som slo meg! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BezzerWizzer Skrevet 22. september 2011 #95 Del Skrevet 22. september 2011 Helt ærlig så virker det ikke som Gottebiten mister så mange kunder som følge av denne tråden. Mange har påpekt at kassedama gjorde jobben sin, og at det faktisk er en grunn til at hun krevde at TS skulle betale de 17 kronene. Kjipt for TS ja, og kassedama kunne sagt det på en hyggelig måte, men det endrer ikke det faktum at hun har full rett til å kreve enten kvittering eller betaling. Hva eksempelet ditt angår later det tvert imot til at Gottebiten kan få FLERE kunder som en følge av dene tråden. NR 1 Les mitt innlegg på nytt, og denne gangen litt mer fokus enn skumlesning. Det har ingenting med DENNE tråden å gjøre. Det har med å gjøre denne muntlige viralen som oppstår når en person har fått en negativ handleopplevelse. Denne viralen er et kjent fenomen innen markedsføring og forretning. Det vet du og, og ikke gjør deg dummere til at også du klarer å forstå det. Hva denne tråden angår, tror jeg de færreste her tenker to ganger på denne tråden når de er i svinesund for å handle godis. NR 2 Hva folk bruker penger på, i denne henseende godis, har du ikke en dritt med. Hva dette godteriet er til er heller ikke din sak. Og at du i det hele tatt bringer opp at du ser hånlig på 700 kroner verdt i godteri, sier bare det meste om at du er på heksejakt etter noen å rakke ned på for å styrke ditt eget selvsentrerte ego. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BezzerWizzer Skrevet 22. september 2011 #96 Del Skrevet 22. september 2011 Det spiller da absolutt ingen rolle hvor mye man har handlet for. Kunder som forventer spesialbehandling fordi de har handlet for mye er de verste altså. Kunder er kunder og behandles likt uansett! Og så er ikke akkurat det å handle godteri for 700 spenn noe å være stolt av heller, bare så det er sagt. Det har faktisk litt å si hvor mye penger man legger igjen i en butikk. Det har med lojalitet og kundeforhold. Du legger igjen mer penger om du har et godt forhold til butikken. Ikke tro noe annet engang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 22. september 2011 Forfatter #97 Del Skrevet 22. september 2011 Er det bare meg eller er det flere som brått fikk følelsen av at Bezzerwizzer er samboeren til ts som har kommet sin kjære til unnsetning? Haha. Det snakket han faktisk om i går, men jeg sa det ville bli teit og gjennomskuet, så skvatt egentlig litt her da jeg så de nye innleggene. Han er faktisk ute og jobber for øyeblikket, så det ville forundret meg om han hadde hatt tid til det nå BezzerWizzer: Det må jeg si... Godt med litt støtte i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BezzerWizzer Skrevet 22. september 2011 #98 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Haha. Det snakket han faktisk om i går, men jeg sa det ville bli teit og gjennomskuet, så skvatt egentlig litt her da jeg så de nye innleggene. Han er faktisk ute og jobber for øyeblikket, så det ville forundret meg om han hadde hatt tid til det nå BezzerWizzer: Det må jeg si... Godt med litt støtte i alle fall Det er mer støtte til hvordan kundehåndtering skal gjøres, enn noen personlig støtte til deg personlig. Du tar bare ikke med deg varer med i butikken uten kvittering eller iallefall sier ifra på forhånd. Men tross det, så er kundebehandlingen horribel. Denne type kundebehandling er gammeldags og peker til målorientering istedet for verdiorientering, hvilket er uhyre viktig innen forretningsstrategi. Litt for mange butikker tenker kroner og øre før de tenker kunderelasjonsbygging. Du vil heller at samme kunden kommer tilbake og bruker nye "700" kroner i den samme butikken neste måned. Det er verdibygging på grunnlag av målorientering der man har en langsiktig tankegang. Dessverre var ikke din tankegang like langsiktig når det kom til å ta med varer inn i butikken. Men behandlingen du fikk, synes jeg overhodet ikke du fortjente. Men det verste her, er denne hånlige motbøren du møter på dette forumet fra "anonyme". Stakkarslige sjeler som skjuler seg bak en anonym bruker. BezzerWizzer, høyt utdannet mann fra hovedstaden, med forbrukeratferd, forretningsutvikling og strategi som hovedfokus. Endret 22. september 2011 av BezzerWizzer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shakalaka Skrevet 22. september 2011 #99 Del Skrevet 22. september 2011 Ganske ny her inne, og har ikke lest alt, men er enig i at det var korttenkt av hun bak kassa å handle som hun gjorde.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 22. september 2011 #100 Del Skrevet 22. september 2011 Den ansatte har garantert en regelbok å følge. Hun fulgte reglene, trådstarter gjorde ikke. Ergo har den ansatte sitt på det tørre. Jeg handler ikke jevnlig i Sverige, men neste gang jeg er over der kommer jeg ikke til å omgå Gottebiten pga at trådstarter her måtte betale dobbelt for snop til kroner 17,- fordi hun ikke maktet å forstå at man må ha med seg kvittering for betalte varer man tar med i neste butikk. Om det er god eller dårlig service fra Gottebiten sin side er helt uvesentlig her. Hvis trådstarter og kjæreste mente at servicen på Gottebiten var så elendig burde de lagt fra seg alle varene til kr 700 og gått uten å kjøpe noe. Da hadde de stått for det de mente. Men det er mye kjekkere å sitte på internett å kvasifundere over god kundeservice, kvasireklameverdi etc. Selv ville jeg, hvis jeg følte meg så forulempet av å måtte betale om igjen kr 17 heller kontaktet Gottebiten sentralt fremfor å lage en gnåletråd på internett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå