Gjest Iah Skrevet 17. september 2011 #21 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg ber aldri om kvitteringer, og jeg ber de kaste den hvis jeg blir spurt om jeg vil ha en. Men de få gangene jeg har med meg varer fra en butikk inn i en annen ber jeg alltid om kvittering. Noe annet er jo rimelig korttenkt. Du får ingen sympati fra meg. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #22 Del Skrevet 17. september 2011 Er det en god jobb å anklage en god kunde for løgn og tyveri over 17 kr? Har du aldri flasker fra andre butikker i vesken når du er og handler? Har du kvitteringen fra dem? Nei. Jeg har aldri varer fra andre butikker med meg inn i en annen butikk. Har jeg mange varer, velger jeg mellom følgende løsninger: 1. Lar samboeren min stå ute å vente med varene, mens jeg er inne å handler (eventuelt omvendt), 2. Hvis det er få varer, f.eks. en flaske vann, pakker jeg den i veska. 3. Hvis det er f.eks. en is som jeg går og spiser på mens jeg handler, sier jeg ifra i kassa før jeg går inn i selve butikken. Hun gjorde jobben sin, du gjorde en feil. Bare fordi du er gravid, kan ikke alle ta hensyn til deg og behandle deg annerledes. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 17. september 2011 #23 Del Skrevet 17. september 2011 Ingen sympati fra meg heller. Du kunne tatt med kvittering og sagt ifra, ventet utenfor mens du spiste, eller du kunne ha kjøpt en pose snacks inne på Gottebiten. Så enkelt er det. At du blir sur for at hun i kassa gjør jobben sin, det blir nesten ditt problem. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #24 Del Skrevet 17. september 2011 Nei. Jeg har aldri varer fra andre butikker med meg inn i en annen butikk. Har jeg mange varer, velger jeg mellom følgende løsninger: 1. Lar samboeren min stå ute å vente med varene, mens jeg er inne å handler (eventuelt omvendt), 2. Hvis det er få varer, f.eks. en flaske vann, pakker jeg den i veska. 3. Hvis det er f.eks. en is som jeg går og spiser på mens jeg handler, sier jeg ifra i kassa før jeg går inn i selve butikken. Hun gjorde jobben sin, du gjorde en feil. Bare fordi du er gravid, kan ikke alle ta hensyn til deg og behandle deg annerledes. Er ikke snakk om å behandle annerledes. Det ble spurt hvorfor jeg gjorde det, så jeg svarte. Ville det ikke virker mer misstenksomt om jeg hadde hatt den pakket godt inn i veska? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooria Skrevet 17. september 2011 #25 Del Skrevet 17. september 2011 Når du faktisk hadde planlagt på forhånd at du skulle ta med deg denne posen inn på en annen butikk, så burde du vel vært intelligent nok til å skjønne at man tar med seg kvitteringen, med mindre du er 10 år gammel. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanta Exotic Skrevet 17. september 2011 #26 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg har en venninne som har fortalt meg at før pleide hun alltid å stjele en liten vare til rundt 20,- når hun kjøpte mye. Hun mente "Hun sparte i det lange løp" og ingen anklaget henne for å stjele hvis hun kjøpte mye.. (Syns opplegget var håpløst, bare så det er sagt. Hun sier hun har slutta med det nå) Gottebiten er jo en ganske stor butikk, og de opplever helt sikkert en del stjeling der inne, så jeg skjønner godt at de ansatte er litt nøye på det. Hvorfor sa du ikke i fra da du gikk inn? Eller tok med deg kvitteringen? Du visste jo også at det var masse snacks å få kjøpt i den butikken, så da kunne du vel bare ha funnet noe annet å knaske på der inne, for så å kjøpe det i kassa? La oss si at det stod 5-6 ungdommer bak deg i køen, og hun bak kassa hadde sagt du slapp å betale for varen. Du skal ikke se bort i fra at halvparten godisen ungdommene hadde i hendene plutselig var kjøpt i en annen butikk, og at de ville spurt om å slippe å betale. ("jammen hun foran ...") Syns kassedamen opptrette riktig, og kanskje du har lært å ta vare på kvittering hvis du MÅ ta med varer fra en butikk til en annen. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridiana Skrevet 17. september 2011 #27 Del Skrevet 17. september 2011 Jeg hadde vært enig med deg hadde jeg ikke påpekt posen da hun så ut til å overse den, og det var snakk om 17 kr. 17 kroner er 17 kroner. Når butikken selger samme vare, må du da forstå at de ikke er interessert i å risikere å gi bort en vare, det er jo helt naturlig at de tror du har tatt varen når du ikke har kvittering. Tenk om alle skulle gjort som deg, tatt med seg varer inn i butikken og forlangt at personalet skulle tro deg. Det burde være en selvfølge at man tar med seg kvittering om man tar med seg varer inn i en butikk, og ikke bare tilfeldigvis nevner det når man skal betale de andre varene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2011 #28 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) I tillegg til at du ikke gidder ta vare på kvitteringer på tross av at du vet at du må ha med deg varer kjøpt annet sted inn i en ny butikk, så har du nå: - lagt Gottebiten for hat - laget en stor tråd slik at alle andre skal hate Gottebiten og dette alt sammen for 17 kroner. Hvem er du til å anklage en butikkdame for å lage styr av en vare til 17 kroner? Endret 17. september 2011 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #29 Del Skrevet 17. september 2011 Tar du vare på kvitteringene dine etter alt (utenom kvalme "medisinen") er lagt i bilen og er som det skal? Blir ikke lommeboka di veldig full av masse kvitteringer som du ikke har bruk for da? De fleste av oss legger vel kvitteringen i lommeboken, og så rydder vi jevnlig i den (for eksempel til når vi fører husholdningsregnskap, hvis vi gjør det). Ergo ligger dagens og kanskje ukas kvitteringer i lommeboken, men ikke resten, og de færreste av oss handler vel så enormt mye på en dag at lommeboka blir kjempefull av det? Alternativt kan du legge kvitteringen i handleposen hvis du får en, så blir det enda færre som må inn i lommeboken. Kvitteringen er ditt bevis på at du har kjøpt noe. Så enkelt er det. Jeg er helt enig i at du havnet i en gråsone hvor kassadamen like gjerne kunne ha valgt å tro deg, og at det var mer regelrytteri enn optimal kundebehandling, ihvertfall sett utenfra for oss som ikke vet hva slags problemer og instrukser de har der. Men hadde du hatt kvitteringen ville du ha sluppet å være avhengig av kassadamens godvilje, og som du ser er det absolutt fordeler med det. Du tar vel allerede kvitteringer på store innkjøp du gjør, det er bare å utvide vanen til de små også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #30 Del Skrevet 17. september 2011 Wooow! Her var det mange perfekte mennesker som alltid husker kvittering! Skjønner godt frustrasjonen din jeg. Kan også være litt vimsete, det er jo ikke det samme som kriminell for det! Bra det er flere godtebutikker å ta av 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #31 Del Skrevet 17. september 2011 Wooow! Her var det mange perfekte mennesker som alltid husker kvittering! Skjønner godt frustrasjonen din jeg. Kan også være litt vimsete, det er jo ikke det samme som kriminell for det! Bra det er flere godtebutikker å ta av Det er ikke det som poenget for min del, for meg handler det om å bare innse at man har gjort noe dumt og ikke klage over butikken når det strengt tatt er ens egen feil. Hvis noe sånt hadde skjedd med meg vill jeg bare betalt og lært leksa til neste gang. Bygones. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2011 #32 Del Skrevet 17. september 2011 Wooow! Her var det mange perfekte mennesker som alltid husker kvittering! Det er det ingen som har sagt noe om. Jeg er notorisk på å glemme kvitteringer selv, men jeg tar konsekvensen av det: enten lar jeg være å ha med betalt vare inn i ny butikk eller jeg aksepterer at jeg må betale for varen nok en gang. Dersom jeg vet at jeg skal ha med meg varen inn i ny butikk klarer til og med vimsete meg å huske kvittering. Jeg bruker ikke unnskyldningen "hvem gidder ta vare på kvittering" for å henge ut butikken som krevde det. En liten forskjell, synes du ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #33 Del Skrevet 17. september 2011 Det er ikke det som poenget for min del, for meg handler det om å bare innse at man har gjort noe dumt og ikke klage over butikken når det strengt tatt er ens egen feil. Hvis noe sånt hadde skjedd med meg vill jeg bare betalt og lært leksa til neste gang. Bygones. Ja, hun gjorde en feil, men en veldig uskyldig en. Synes hun i kassen kunne sett det store bildet som hun sier... Det jo det som er kundebehandling. Å se den enkelte kunde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #34 Del Skrevet 17. september 2011 Ja, hun gjorde en feil, men en veldig uskyldig en. Synes hun i kassen kunne sett det store bildet som hun sier... Det jo det som er kundebehandling. Å se den enkelte kunde. Det er veldig opplagt at du gir deg selv støtte her TS.. Man skulle tro at man kanskje gikk litt i seg selv når alle andre mener en er urimelig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chr1989 Skrevet 17. september 2011 Forfatter #35 Del Skrevet 17. september 2011 Det er veldig opplagt at du gir deg selv støtte her TS.. Man skulle tro at man kanskje gikk litt i seg selv når alle andre mener en er urimelig. Jeg står for hva jeg mener jeg. Ellers hadde jeg lagt ut som anonym. (som mange andre her) Trenger ikke støtte i det hele tatt når jeg er sikker på hva min opplevelse var. Forventet at mange var uenig, som de fleste her inne er om man mener noe sterkt om noe. Jeg trengte bare å lufte litt frustrasjon, og det har jeg gjort Har da fått støtte andre steder enn her, og det er det som teller for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 17. september 2011 #36 Del Skrevet 17. september 2011 Er det en god jobb å anklage en god kunde for løgn og tyveri over 17 kr? Har du aldri flasker fra andre butikker i vesken når du er og handler? Har du kvitteringen fra dem? Hun anklagde deg vel strengt tatt ikke for løgn og tyveri, men sa (ifølge deg selv faktisk) at hun ikke viste om det var sant, hun viste ikke om det kom fra den butikken eller en annen butikk. Hun forsikret seg bare om at hun fikk tatt betalt for alle varer, og når dere ikke har tatt visse forhåndsregler, så må dere nesten regne med. Så ja, hun gjorde en god jobb. Hun risikerte og få en sint kunde, men hun tok heller jobben sin allvorlig og gjorde det hun skulle gjøre i en slik situasjon. Og det hender at jeg har med meg flasker eller ett eller annet slikt i veska, selvfølgelig. Men det er en viktig forskjell: JEG HAR DEN I VESKA!!!! Jeg har den ikke oppe og drikker av den. Ikke en eneste sekund mens jeg befinner meg inni butikken, har jeg den oppe av veska, rett og slett fordi jeg ikke vil at de som jobber der skal tro den er kjøpt der. Og hvis jeg har med meg noe større som ikke er plass til i veska, og som jeg ikke har kvittering på, så sier jeg alltid ifra FØR jeg går inn i butikken. Dere hadde jo kjøpt denne posen for å gå og spise mens dere plukket godteri, og da er det jo bare og regne med at sånt skjer. Den kunne jo likegodt vært derfra, som alle andre plasser. 17 kr er 17 kr, uansett om dere hadde betalt 700 fra før. Det er svinn, det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #37 Del Skrevet 17. september 2011 Wooow! Her var det mange perfekte mennesker som alltid husker kvittering! Skjønner godt frustrasjonen din jeg. Kan også være litt vimsete, det er jo ikke det samme som kriminell for det! Bra det er flere godtebutikker å ta av Hvor vanskelig er det egentlig å "huske" kvittering? Du står i butikken, betaler, får spørsmål om du vil ha kvitteringen og så sier du ja. Krever ikke mer enn det. Du trenger ikke engang å huske å spørre etter kvitteringen selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 17. september 2011 #38 Del Skrevet 17. september 2011 Nå har du fått mange svar, og alle mener du har driti deg ut. Er det så vanskelig å ta litt selvkritikk? Og som du poengterer i det uendelige - det var 17 kr. Get over it. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varpunen Skrevet 17. september 2011 #39 Del Skrevet 17. september 2011 Er det egentlig vanlig å gå rundt å småspise i en butikk? Jada ts, jeg har fått med meg at du er gravid, så jeg spør ikke deg. Jeg spør de andre? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #40 Del Skrevet 17. september 2011 Er det egentlig vanlig å gå rundt å småspise i en butikk? Jada ts, jeg har fått med meg at du er gravid, så jeg spør ikke deg. Jeg spør de andre? Vanlig vil jeg ikke si det er, men det hender noen få gjør det en sjelden gang. Har forresten jobbet i butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå