Gå til innhold

Gottebiten? Nei takk!

chr1989

Anbefalte innlegg

Beklager TS, her har du rotet det til selv. Normal fornuft tilsier at man sier ifra i kassene eller har kvittering før man begynner å spise "medbragt" i butikk.

Når dessuten Gottebitten har følgende skilt når man går inn i butikken http://bildr.no/view/983366

Du betalte 17 kr ekstra, lærte deg en lekse, og medarbeideren gjorde bare jobben sin.

Om det er vanskelig å lese på bildet pga den lave kvaliteten, står det: "Vännligen uppvisa kvitto i kassan vid medhavda varor!". Det er til og med en stor kvittering på bildet!

Tyder på at de har problemer med dette. (Nå kan det jo hende at du var innom en hvor de ikke har dette skiltet da, men reglene er vel den samme for hele kjeden).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så, både du og gemalen er i stillinger som gjør at dere burde vite bedre. Og mener kassapersonell ikke bare skal få opplæring i kasse og normal kundebehandling, men også spesialisere seg innen psykologi for å fange opp folk som burde vite bedre, men som handler stikk i strid med all kunnskapen de besitter?

Har du hørt ordet dramaqueen før?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...

Skumlest gjennom sidene her og skjønner frustrasjonen din. Selv om det er en stund siden nå da. Hvis man skal ta det svart på hvitt så har du tatt feil, du hadde ikke med deg kvitteringen, men allikevel.. Det var litt vel firkanta av dama bak kassa og sånn er det. Kan forstå frustrasjonen din for kvinneguiden din også, for her er det rett skal være rett og viker man bare litt fra det blir man hakka ned som bare det. Slik må man bare ta med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle tatt med deg kvitteringen, så enkelt. Jeg handler relativt ofte i Sverige selv, da på Nordby, og etter at jeg har handlet mat går jeg alltid for å kjøpe snus. Enten tar jeg med meg kvitteringen der hvor de selger snus, eller så lar jeg samboer vente på utsiden med varene. Kvitteringen legger jeg i veska uansett, også bare kaster jeg den når vi er hjemme. Er det så vanskelig å gjøre dette da? Tar verken opp plass i lommeboken eller lager rot. Handler jeg flere ting fra forskjellige butikker legger jeg kvitteringen i posen. Værre er det faktisk ikke.

Jeg har også tildigere jobbet flere år i butikk, og oppfordret ALLTID kunden til å ta med seg kvitteringen, selv i værste julehandelen, nettopp for at ikke "min" kunde skulle bli beskyldt for å stjele noe, mange kunder takket meg for dette. Når en jobber i butikk må en vise skjønn ja, men i ditt tilfelle kunne de ikke avgjøre om du hadde tatt med deg snacksen inn, eller stjålet den.

Vil forøvrig bare legge til at barnet ditt kan bli født med latente problemer hva kolesterol og hjerteproblemer angår dersom du spiser så mye usunn snacks under en graviditet.

Kilder:

http://www.aftenposten.no/helse/--Usunt-kosthold-under-graviditet-kan-skade-barnet-6569790.html

http://www.forskning.no/artikler/2008/juli/187646

Fikk btw LYST til å handle på Gottebiten neste gang jeg er i Sverige, så skal jeg tenke på deg TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Ts skjerpet seg da, tråden er gammel og ungen er vel født.<br /><br /> Anonym poster: ce227002425f16a2f2742871f8074c26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forøvrig bare legge til at barnet ditt kan bli født med latente problemer hva kolesterol og hjerteproblemer angår dersom du spiser så mye usunn snacks under en graviditet.

Kilder:

http://www.aftenpost...et-6569790.html

http://www.forskning...008/juli/187646

Dette blir jo litt for dumt. Du vet jo ingenting om hennes spisevaner, barnet får ikke noe skader av en pose snacks.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir jo litt for dumt. Du vet jo ingenting om hennes spisevaner, barnet får ikke noe skader av en pose snacks.

Tar u.pnkt i at hun kjøpte godis for 700 kr, det er mye junk for pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skumlest gjennom sidene her og skjønner frustrasjonen din. Selv om det er en stund siden nå da. Hvis man skal ta det svart på hvitt så har du tatt feil, du hadde ikke med deg kvitteringen, men allikevel.. Det var litt vel firkanta av dama bak kassa og sånn er det. Kan forstå frustrasjonen din for kvinneguiden din også, for her er det rett skal være rett og viker man bare litt fra det blir man hakka ned som bare det. Slik må man bare ta med en klype salt.

Hva faen er vitsen med å dra opp sånne gamle tråder?? Gjør du det på gøy eller? Hvordan klarte du i det hele tatt å rote fram tråden?

Du skulle tatt med deg kvitteringen, så enkelt. Jeg handler relativt ofte i Sverige selv, da på Nordby, og etter at jeg har handlet mat går jeg alltid for å kjøpe snus. Enten tar jeg med meg kvitteringen der hvor de selger snus, eller så lar jeg samboer vente på utsiden med varene. Kvitteringen legger jeg i veska uansett, også bare kaster jeg den når vi er hjemme. Er det så vanskelig å gjøre dette da? Tar verken opp plass i lommeboken eller lager rot. Handler jeg flere ting fra forskjellige butikker legger jeg kvitteringen i posen. Værre er det faktisk ikke.

Jeg har også tildigere jobbet flere år i butikk, og oppfordret ALLTID kunden til å ta med seg kvitteringen, selv i værste julehandelen, nettopp for at ikke "min" kunde skulle bli beskyldt for å stjele noe, mange kunder takket meg for dette. Når en jobber i butikk må en vise skjønn ja, men i ditt tilfelle kunne de ikke avgjøre om du hadde tatt med deg snacksen inn, eller stjålet den.

Kilder:

http://www.aftenpost...et-6569790.html

http://www.forskning...008/juli/187646

Fikk btw LYST til å handle på Gottebiten neste gang jeg er i Sverige, så skal jeg tenke på deg TS :)

Du har da ingenting med kostholdet hennes å gjøre. Kanskje de har kjøpt for ett år og har kjøpt til venner og familie. Skjerp deg!

Anonym poster: 5bbe7c9cdced338b9fb7e911f1a709e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen er vitsen med å dra opp sånne gamle tråder?? Gjør du det på gøy eller? Hvordan klarte du i det hele tatt å rote fram tråden?

Du har da ingenting med kostholdet hennes å gjøre. Kanskje de har kjøpt for ett år og har kjøpt til venner og familie. Skjerp deg!

Nei, men jeg kan kommentere så mye jeg vil når det er blitt laget ett innlegg om det på KG. Skjerp deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva TS skriver:

"Vi tok vår vanlige runde, først mat på Maxi, så godis og brus på Gottebiten."

Så da er det jo nærliggende å tro at de faktisk handlet så mye dritt til seg selv, og at det ikke var for et helt år. Bare se feks på Luksusfellen, der er det mange folk som bruker jævlig mye penger på godteri og brus hver eneste måned, og JA, de spiser det de kjøper.

Anonym poster: 3f6863e457d5a2f2b7e8832c1228852e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, så, småpiker! Oppføre seg pent! :fy_fy:<br /><br /> Anonym poster: 556acb21b23433d59074c5bd12849805

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva TS skriver:

Så da er det jo nærliggende å tro at de faktisk handlet så mye dritt til seg selv, og at det ikke var for et helt år. Bare se feks på Luksusfellen, der er det mange folk som bruker jævlig mye penger på godteri og brus hver eneste måned, og JA, de spiser det de kjøper.

Nå antar du, du vet ikke! Dessuten kan det godt hende at det er typen som er mest glad i godteri, ikke ts.

Tilbake til sak så tror jeg at ts skjønner at hun skulle tatt med seg kvittering, og har lært av det.

Anonym poster: 4a219ddfc562a999ea6d6e317dd1b7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro kjæresten og jeg til Sverige for å handle litt.

Vi tok vår vanlige runde, først mat på Maxi, så godis og brus på Gottebiten.

Vi la det vi kjøpte på Maxi i bilen, utenom en liten pose med noe mais-snacks som vi skulle kose oss med når vi plukket godteri.

Vi plukket det vi skulle og tok med noen brett med brus, som til sammen kom på rundt 700 kr, da vi kom til kassen. Jeg sa ifra til dama bak disken at: her har jeg en pose med noe mais-snacks, men den er fra Maxi, så den er allerede betalt. Hvorpå hun mener at siden de da har samme typen, så er det jo ikke sikkert jeg snakker sant, og må betale for posen der også, siden jeg ikke hadde kvitteringen (min store svakhet. Får nioa av masse kvitteringer. Blir jo så mye rot!). Den kom på 17 kr.

Jeg som da hadde varer for 700 kr, måtte betale for en pose med mais for 17 kr som jeg allerede hadde betalt for. Moro.

Det verste er vel å bli anklaget for løgn og forsøk på tyveri for 17 kr når man handler for 700!

Skulle jo egentlig bare gått fra alt og sagt at vi ikke skulle ha noe, er jo brus og godteri andre steder også. Men de får nyte de siste pengene jeg noen gang la igjen der for å si det sånn. 17 deilige kroner i ren profitt! Håper det er verdt det!

Litt sinna….

Det er noe som heter at kunden har alltid rett, selv om det ikke alltid er så ...

Men i dette tilfellet blir det for dumt. Man sitter ikke å lyver om en pose snacks til 17 kr, når man kjøper godt for 700 kr. Haha! Dummeste jeg har hørt.

Damen skulle selvfølgelg ha trodd på deg, for hvem gidder å stjele noe til 17 kr når de kjøper noe til 700 kr?

Om du hadde stjelt den, ville du ikke stått og sagt at du hadde kjøpt den på maxi.

Skjønner at de må passe på, men i dette tilfellet burde den ansatte trodd deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les hva TS skriver:

Siden TS tidligere har reklamert for nettsiden og bloggen sin tror jeg at jeg kan avkrefte at hun er noen junkfood/godis dronning..Men er jo veldig typisk KG og ta alt bokstavelig.

Anonym poster: 26e39f4c9c3f692b5e13e5f2ce14d7f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...