Gå til innhold

Hjelp!mister mye hår.

Gjest Ka

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt masse blodprøver og vært hos hudlege.Ingenting som skulle tilsi at jeg mister så mye hår.Er ikke sånn at jeg har store flekker uten hår,men mister såpass at folk kommenterer at jeg alltid har hår på gensere,jakker,tepper...ja,overalt hjemme egentlig.Frisører kommenterer det også når de vasker håret mitt.Har noen her inne opplevd det samme og har tips til hva jeg kan gjøre selv evt teste for?Hormonnivåer er helt fine btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt masse blodprøver og vært hos hudlege.Ingenting som skulle tilsi at jeg mister så mye hår.Er ikke sånn at jeg har store flekker uten hår,men mister såpass at folk kommenterer at jeg alltid har hår på gensere,jakker,tepper...ja,overalt hjemme egentlig.Frisører kommenterer det også når de vasker håret mitt.Har noen her inne opplevd det samme og har tips til hva jeg kan gjøre selv evt teste for?Hormonnivåer er helt fine btw.

På enkelte frisørsalonger selges shampo som heter Nisim. Stoppet mitt håravfall rimelig fort. Hadde samme problem som deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt hår har du?

Mitt er 75 cm langt og jeg røyter som et uvær. Det er lange, svarte hår over alt og sånn har det vært siden jeg lot håret vokse seg langt. Langt hår blir tungt, tungt hår røyter mer, og hvis du i tillegg får lett floker, røyter du enda mer.

Jeg har vent meg til det da det ikke går ut over hvor mye hår jeg gjennomsnittlig har. Så lenge det ikke ser ut som du mister håret er det ganske normalt.

Et normalt menneske mister mellom 100 og 150 hårstrå i løpet av en dag, når håret er langt ser det veldig mye ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vasker du håret med? En del shampootyper kan være kanskje hard med hodebunnen vår. Jeg anbefaler at du prøver litt "snillere" produkter, f.eks. de uten SLS. Selv bruker jeg shampoo fra Aussie, Lush og av og til natron. Har også hørt mye bra om Einerlåg. Syns det ligger igjen mindre hår i dusjen da enn når jeg bruker andre shampooer proppfulle med kjemikalier. Tar du b-vitamin forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røyter mye for tiden,frisøren min nevnte at hver 7 år så "skiftes" håret ut,div at man kan røyte MYE!

Jeg begynte med b-vitaminer jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vasker du håret med? En del shampootyper kan være kanskje hard med hodebunnen vår. Jeg anbefaler at du prøver litt "snillere" produkter, f.eks. de uten SLS. Selv bruker jeg shampoo fra Aussie, Lush og av og til natron. Har også hørt mye bra om Einerlåg. Syns det ligger igjen mindre hår i dusjen da enn når jeg bruker andre shampooer proppfulle med kjemikalier. Tar du b-vitamin forresten?

Enig her. Jeg mistet også mye hår en periode, og byttet da produkter til noe som var litt mer nøytralt. (Jeg hadde brukt tigi bedhead, som føltes veldig sterkt parfymert.) Ble bra da jeg byttet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...