Gå til innhold

Gjort et utrolig bomkjøp over internett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Butikken sine betingelser er at jeg kan få en annen vare i butikken, men de gir ikke ute pengene tilbake. Det jeg kjøpte er virkelig av dårlig kvalitet og jeg er ikke interessert i å beholde det, samt jeg vil ha tilbake pengene mine. Jeg mottok varen denne uken her, og er IKKE fornøyd, i sin klasse er det noe av det dårligste jeg har sett.

Kan forbrukerrådet hjelpe meg her? Skal ringe dem i morgen, men vil ha folks meninger her først. Jeg ble lovet kvalitet, prisen var høy, men det som kom svarte ikke litt til forvetningene en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vel 14 dagers angrefrist på nettkjøp?

Ja, men butikken gir bare ut vare til den prisen, ikke pengene tilbake.. Jeg lurer på om de tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du har vel 14 dagers angrefrist på nettkjøp?

Noe som gjelder norske butikker. Utenlandske butikker gjelder det nok ikke i like stor grad selv om jeg har handlet fra noen britiske og amerikanske som har en svært god returpolicy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en norsk butikk, den er registrert her i landet i allefall. Men de importerer sine billige ting fra andre land i europa. Det ble jeg IKKE opplyst om da jeg handlet der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Ja, men butikken gir bare ut vare til den prisen, ikke pengene tilbake.. Jeg lurer på om de tar feil?

Angrefrist er pengene tilbake så hvis det er en norsk nettbutikk har de ikke lov å gi ny vare eller tilgodelapp dersom du krever heving av kjøpet. Du har ikke samme rettighet i utenlandske butikker.

Jeg kjøpte feil vare i en utenlandsk nettbutikk (bommet totalt da jeg bestilte) og fikk pengene returnert på mitt kredittkort da returen var godkjent av dem. Frakten må du som regel besørge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrefrist er pengene tilbake så hvis det er en norsk nettbutikk har de ikke lov å gi ny vare eller tilgodelapp dersom du krever heving av kjøpet. Du har ikke samme rettighet i utenlandske butikker.

Jeg kjøpte feil vare i en utenlandsk nettbutikk (bommet totalt da jeg bestilte) og fikk pengene returnert på mitt kredittkort da returen var godkjent av dem. Frakten må du som regel besørge selv.

Skal gjerne besørge frakten selv, men jeg vil ikke ha varene, og jeg vil ha pengene tilbake. Jeg skal ikke lage noe problemer for å si det sånn, er bare skuffet over det jeg har kjøpt, og angrer dypt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 14 dagers angrefrist på alle norske nettbutikker. Du skal ha pengene tilbake, ikke ny vare.

Sitat: 3. Angrefrist 14 dager (§11)

Kjøper har en ubetinget angrerett på 14 dager.

Kjøper behøver ikke begrunne hvorfor han ikke ønsker å kjøpe varen likevel.

Dersom selger har unnlatt å informere kjøper om angreretten i det hele tatt, utvides angreretten til ett år.

Dersom selger ikke har gitt alle opplysningene som kreves, eller har glemt å legge ved et angreskjema, utvides angrefristen til 3 måneder.

Fristen løper fra den dag kjøper mottar varen, og kjøper må gi melding til selgeren innen utløpet av den dagen fristen løper ut. Ender fristen på en lørdag, helligdag eller høytidsdag, forlenges den likevel slik at den løper ut den nærmeste virkedagen som følger etter.

Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. Dette gjelder selv om meldingen blir forsinket eller på annen måte ikke kommer riktig fram.

Alt står HER. Det står også om utenlanske butikker.

HER kan du finne alle lover om emnet.

Er de vanskelig så får du direkte mail til den du snakker med og sender det du har funnet på lovdata. Det beste er om personen leser det du har sendt samtidig som h*n er i tlf med deg slik at du bare har èn person å forholde deg til, ellers blir det fort tull hvis du må snakke med forskjellige personer hver gang du ringer. Du kan også holde samtale via mali hvis personen har egen mail adresse og ikke [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 14 dagers angrefrist på alle norske nettbutikker. Du skal ha pengene tilbake, ikke ny vare.

Sitat: 3. Angrefrist 14 dager (§11)

Kjøper har en ubetinget angrerett på 14 dager.

Kjøper behøver ikke begrunne hvorfor han ikke ønsker å kjøpe varen likevel.

Dersom selger har unnlatt å informere kjøper om angreretten i det hele tatt, utvides angreretten til ett år.

Dersom selger ikke har gitt alle opplysningene som kreves, eller har glemt å legge ved et angreskjema, utvides angrefristen til 3 måneder.

Fristen løper fra den dag kjøper mottar varen, og kjøper må gi melding til selgeren innen utløpet av den dagen fristen løper ut. Ender fristen på en lørdag, helligdag eller høytidsdag, forlenges den likevel slik at den løper ut den nærmeste virkedagen som følger etter.

Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. Dette gjelder selv om meldingen blir forsinket eller på annen måte ikke kommer riktig fram.

Alt står HER. Det står også om utenlanske butikker.

HER kan du finne alle lover om emnet.

Er de vanskelig så får du direkte mail til den du snakker med og sender det du har funnet på lovdata. Det beste er om personen leser det du har sendt samtidig som h*n er i tlf med deg slik at du bare har èn person å forholde deg til, ellers blir det fort tull hvis du må snakke med forskjellige personer hver gang du ringer. Du kan også holde samtale via mali hvis personen har egen mail adresse og ikke [email protected]

Tusen takk! Jeg kommer til å bruke dette her for alt det er verdt. Jeg fikk ikke beskjed om NOEN form for angrerett. Det kom ingen skjema med i pakken, det kom ikke papirer med i det hele tatt. Jeg skal sende mail og skrive det som du hentet fra Lovdata og si at jeg skal ha pengene tilbake, sånn er det. De kan gjerne få varen sin, samme for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan kreve å få pengene tilbake dersom det er en norsk nettbutikk. Behøver ikke å få

Kopiert fra angrerettloven.

§ 1. Virkeområde

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

§ 15. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg

Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Forbrukeren skal tilbakeføre varen innen rimelig tid. Dette må gjøres selv om forbrukeren ikke har fått det han eller hun har krav på å få tilbakebetalt fra selgeren.

Er varen sendt gjennom posten eller en annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte eller leveres til selgeren. Dersom selgeren ikke har ordnet med hensiktsmessig returpakning gjelder bestemmelsen i fjerde ledd.

Er varen levert på annen måte, skal forbrukeren enten stille varen til selgerens rådighet for avhenting på det stedet den ble mottatt eller levere eller sende den til selgeren.

Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet.

Forbrukeren plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres til selgeren, men kan i stedet betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren.

Dersom forbrukeren har gitt melding til selgeren om at varen kan hentes i henhold til fjerde ledd og dette ikke skjer innen 3 måneder fra meldingen er mottatt, tilfaller den forbrukeren vederlagsfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne "butikken" virker jo ikke helt seriøs.

Ikke finnes firmaet om man søker i Brønnøysundregistrene eller på Purehelp. Ikke finnes adressen deres på noe kart, i alle fall verken kartene på finn, gule sider eller 1881. Og de kaller seg både fashionlove og fashionwithlove på en gang.

Den eneste kontaktinformasjonen de oppgir (som jeg kan se, i alle fall) er en gateadresse som ikke finnes. Man kan altså verken ringe eller maile dem, og det er heller ikke mulig å finne ut om det er et norsk foretak. I tillegg er betingelsene deres helt i tåka.

Dette smaker "TV2 hjelper deg" lang veg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å melde dette til Tv2 hjelper deg som et tips i allefall, dersom den dama ikke svarer meg. Om dere ser på finn.no, så ser dere maaaange annonser fra de folkene. Gjerne "supermodernesko" fra ditt og datt til enten 499 eller lignende priser. Det viser seg faktisk at skoene blir sendt fra en privatadresse et sted i utlandet, og jeg tipper at de i innkjøp ikke kostet mer enn kanskje 60-80kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...