Gå til innhold

Kongen har kreft!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

Ja, de sa det, men så leste jeg at en jus-professor sa at så lett vr det ikke, for så lenge han ER i landet (kan det løses ved at de tar permisjonen i utlandet da?) så er ikke statsråd gyldig uten at han er tilstede, så det kan han ikke ta perm fra, Statsråd altså, men at representasjon selvsagt kunne reduseres/droppes.

Men, hvem vet, Slottet sa han skulle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Felicity
Vi har jo nettopp fått fastslått i denne tråden at alle vi vet om som har fått kreft har fått operasjon like fort, så i dette tilfellet er det ingen fordel å være konge.

......... så da er det løgn at flere mennesker har dødd i helsekø i påvente av kreftbehandling..... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han må på slottet en time eller to på fredagen, så har han da ganske bra permisjon for det?? Jeg vet ikke hvor mye han må forberede seg såklart, men ettersom regenten aldri blander seg inn i politiske saker så trenger han da vel ikke lese sakspapirer grundig heller? Tror ikke veto er så aktuelt i disse dager.

......... så da er det løgn at flere mennesker har dødd i helsekø i påvente av kreftbehandling.....

Har du en lenke hvor dette påvises som et problem? Folk dør i helsekøer i Norge, ja, men mitt inntrykk er at dette ikke gjelder kreft i særlig grad. Helsekøene er vel lange først og fremst for de som ikke har livstruende sykdommer. Kjipt å ha dårlig kne i ett år før du prioriteres, men det dør man da altså ikke av. Fastlegen søker om innleggelse for pasienten, sykehuset mottar søknaden og setter prioritetsgrad på den (1-4). Samtidig er jeg ganske sikker på at forskjellige avdelinger har forskjellig prioritetsgrad når det gjelder budsjettpenger. De som jobber med akutt sykdom har veldig korte ventelister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Joda, det er sant det, jeg mente ikke at det var et PROBLEM at han måtte i statsråd altså, men bare påpeke som et "motstykke" til påstanden om at det var en fordel at han var Konge, denne kreftsyke mannen.

Jeg kan ikke påstå at INGEN mennesker har dødd i ventelistekø for kreftoperasjon, men alle jeg vet om, og alle som alle andre her inne har nevnt at de vet om, har jo fått slik operasjon svært fort. Så, han får ikke "snike i køa" pga den han er, kongen, men kronprisnregenten må altså i et møte hver fredag, mens andre fedre i permisjon ikke pålegges noe slikt. Ikke at dette er noe jeg ser på som et problem på noen måte, men altså bare et motstykke til påstanden om at det var bra han var kongen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Felicity

Kjære vene, beklager jeg tok feil. Her i Norge får man den hjelpen man trenger når man trenger den. Ingen dør i påvente av behandling og alle kreftpasienter får de operasjonene de trenger i rett tid.

Det er jammen meg godt at vi har et 100% fungerende helsevesen i Norge....................... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

min far, min onkel og min farmor har hatt kref igjen og igjen.. de har alle fått operasjon raskt..

siden kreft er en type sykdom som spres, vil de ikke bli satt i kø..

mange sitter i helsekøer og plages av det.. men ikke kreftpasienter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

......... så da er det løgn at flere mennesker har dødd i helsekø i påvente av kreftbehandling..... :-?

Joda, det har skjedd, men folk dør av andre ting også.

Men det har vel lite med kongen å gjøre? Hos han ble jo kreften oppdaget, slik det blir hos mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreft regnes som en akutt sykdom, som krever øyeblikkelig hjelp. Dvs så raskt som mulig.

omtrent som blindtarmbetennelse, da blir man heller ikke satt i kø.

Bare sånn på siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...