Gå til innhold

Sykt sår!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Ofte når jeg har sex med kjæresten, blir jeg fort sår. Det føles ut som huden nesten sprekker opp, spesielt den huden som er bak selve ulvet - om noen skjønner? Der blir jeg utrolig fort sår. Noen andre som har det problemet?

Virker som den huden er ganske langt frem, så når han trenger seg inn så kommer han borti den huden. Den ligger på en måte bak og delvis over..litt vanskelig å forklare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, skrivefeil: Ulve= hullet

Skrevet

Jeg har også det problemet, og blir veldig sår samme hvor våt og klar jeg er, og samme hvor mye glidemiddel som brukes. Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg ikke kan bli det..hjelp

Skrevet

Smør dere med jordnøttolje så ofte dere kan; minst hver morgen og kveld, helst også etter hvert dobesøk

Skrevet

jeg hadde også det problemet i en preiode. kjæresten min smurte meg med oliven olje både utanpå og inne i skjden det gjorde at huden blei mjuk og fekk godt med fuktighet. vi brukte også olivenoljen når vi hadde sex av og til når jeg hadde store smerter det hjalp. :)

Skrevet

Syns det høres ut som sopp. Ta en Canesten-kur så tenker jeg det blir bedre.

Skrevet

Jeg har det på samme måte, hvis du mener rett nedenfor skjedeåpningen, eller litt under?? så han kommer borti med kuken når han tar den inn og ut (lol) og det gjør voooondt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det på samme måte, hvis du mener rett nedenfor skjedeåpningen, eller litt under?? så han kommer borti med kuken når han tar den inn og ut (lol) og det gjør voooondt.

Ja, det er akkurat der jeg mener!Er nok fordi han kommer borti ja, men det er jo liksom ingenting jeg kan gjøre for å unngå det, og da blir jeg jo bare sår :\

Skrevet

Syns det høres ut som sopp. Ta en Canesten-kur så tenker jeg det blir bedre.

Har litt sopp på utsiden...men tok en canesten-kur og det ble ikke bedre :\ Brukte bare kremen da..har jo ikke sopp inni, så tenkte at de stikkpillene ikke var noe vitsi å ta. Kanskje jeg bare skal ta en full kur og se om det bedrer seg?

Skrevet

Kan være sopp ja, lurer på om jeg har det litt og. Du bør ikke bruke canesten for mye da, man kan bli sår av det, for det tørker ut slimhinnene. Så du kan jo evt dra til legen og få diflucan etc

Skrevet

Har litt sopp på utsiden...men tok en canesten-kur og det ble ikke bedre :\ Brukte bare kremen da..har jo ikke sopp inni, så tenkte at de stikkpillene ikke var noe vitsi å ta. Kanskje jeg bare skal ta en full kur og se om det bedrer seg?

Selvfølgelig har du sopp inni også. Det kommer innenfra. Ta stikkpiller også du :)

Skrevet

Kan være sopp ja, lurer på om jeg har det litt og. Du bør ikke bruke canesten for mye da, man kan bli sår av det, for det tørker ut slimhinnene. Så du kan jo evt dra til legen og få diflucan etc

Når jeg tenker etter, så kan det hende det er canestenen som har gjort at jeg har blitt så sår. Har brukt det litt sånn nå og da, når jeg har merket at soppen er aggresiv (den ble aldri helt borte, når jeg brukte den slik det stod på pakken). Ingen andre soppmidler jeg kan få uten resept, altså?

Skrevet

Selvfølgelig har du sopp inni også. Det kommer innenfra. Ta stikkpiller også du :)

Aha, jammen da prøver jeg stikkpillene og ser om det bedrer seg med det :)

Skrevet (endret)

Det er noe som heter Pevaryl, men det er vel samme greie som canesten (?) eller det er kanskje andre virkestoffer i det? jeg aner ikke.

Jeg synes diflucan fungerer mye bedre enn canesten, også er jeg livredd for å få vestibulitt av canesten :gjeiper: , så tar heller diflucan da. Men man kan bli ganske kvalm og dårlig av det. Også fucker det opp bakteriebalansen i kroppen, så man bør ta melkesyrebakterier i tillegg.

Uansett, skal man bruke canesten, så må man bruke det som det står i pakningsvedlegget, hvis man slutter for tidlig kan man ha tatt knekken bare på den mildeste soppen, og den mest agressive er igjen.

Endret av shirelle
Skrevet

Akkurat samme pleide å skje med meg før, hva om han fingrer/sleiker deg eller noe sånn at du kommer før dere har sex? Hjalp på meg :)

Skrevet

Det kan også hende at den hudfolden (populært kalt mellomkjøttet) er litt stram eller ligger litt langt opp mot skjeden på deg. Jeg hadde det samme problemet da jeg var yngre, bruk av glidemiddel hjalp og i dag er jeg ikke like stram og sliter heller ikke med å bli sår annet enn når det blir for mye sex i løpet av kort tid :P Jeg har ikke født barn, så den har heller ikke blitt utvidet på den måten.

Hvis ikke den siste soppkuren fjerner problemet helt, er det sannsynligvis dette.

Jordnøttolje som nevt tidligere er også en fin ting, gjør det til en kosestund sammen med kjæresten, der han gnir mellomkjøttet inn med olje, en til to uker senere vil du merke at den blir mer elastisk (ikke slapp!) og du vil unngå å bli sår og få masse rifter. :)

Skrevet

Det kan også hende at den hudfolden (populært kalt mellomkjøttet) er litt stram eller ligger litt langt opp mot skjeden på deg. Jeg hadde det samme problemet da jeg var yngre, bruk av glidemiddel hjalp og i dag er jeg ikke like stram og sliter heller ikke med å bli sår annet enn når det blir for mye sex i løpet av kort tid :P Jeg har ikke født barn, så den har heller ikke blitt utvidet på den måten.

Hvis ikke den siste soppkuren fjerner problemet helt, er det sannsynligvis dette.

Jordnøttolje som nevt tidligere er også en fin ting, gjør det til en kosestund sammen med kjæresten, der han gnir mellomkjøttet inn med olje, en til to uker senere vil du merke at den blir mer elastisk (ikke slapp!) og du vil unngå å bli sår og få masse rifter. :)

Åh, takk for tipset ang jordnøttolje! Tror nok den er litt ekstra stram hos meg, samtidig som den ligger såpass langt frem at jeg er ekstra utsatt for sår og rifter der. Skal definitivt begynne å bruke den oljen :) Får man kjøpt det på helsekosten?

Tror faktisk jeg kanskje har sopp i tillegg til det "hudproblemet". Utfloden er tykk og kremhvit, men ikke "klumpete" slik man gjerne sier man får av sopp. Den lukter heller ikke vondt. Minner mer om litt tørr yoghurt (slik som yoghurten som er på yoghurtbegerets lokk.

Men nå venter jeg mensen om fire dager, bør jeg heller vente med soppkuren til etter mensen? Eller bør jeg hoppe over mensen mens jeg går på kuren(bruker p-piller)? Eller kan jeg bruke kuren mens jeg har mensen (men tenekr det kanskje blir litt kinking med tanke på stikkpiller)

Skrevet (endret)

Går helt fint an å kjøre soppkur mens du har mensen, så lenge du bruker tampong.

Anbefaler også Ellen-tampongene du får på apoteket, de inneholder melkesyrebakterier som hjelper mot kløe i skjeden om du har for vane å bli tørr. De er relativt dyre, 40kr + for bare åtte tamponger, men totalt verdt det. De skal også sitte inne lenger enn de vanlige fire timene som vanlige tamponger er anbefalt, for da får melkesyren tid til å virke. Derfor er de også midt i blinken til å sove med om du synes bind er ekkelt.

Jordnøttolje får du både på helsekost, new-age, eksotiske butikker og noen få apoteker. Har til og med sett dem i en vanlig dagligvare en gang, men den var stor med veldig stort utvalg.

Slik du beskriver utfloden din høres det ut som den er helt normal.

Ifølge *insert lassevis med kroppen din og pubertet-foldere her* skal frisk utflod være melkehvit og luktfri. For meg lukter frisk fitte med frisk utflod nesten som en blanding av mel og vann. Litt søtlig, men ikke ekkelt.

Endret av Minya
Skrevet

Min lukter litt...syrelig..tror jeg. Smaken aner jeg ikke, men tipper kjæresten hadde reagert hvis det plutselig begynte å smake helt forferdelig ekkelt. Grunnen til at jeg tror jeg har sopp, er fordi det danner seg et belegg i trusa (alá yoghurtlokk-yoghurt) når utfloden har ligget en liten stund. Kommer såpass mye at jeg merker det liksom..det blir vått, men det går ikke igjennom klærne da.

Har dessuten tørr hud på utsiden som klør, og det kan etterhvert danne seg små hudflak som det går ann å rive av..e på ish, høres jævlig ekkelt ut, men ja det er nå slik det er da.

Tror jeg bare skal prøve den canesten-kuren, å få bukt med problemet en gang for alle.

Men må kjæresten min også behandles? Leste på nettet at det er sjeldent soppen smitter over til gutten? Noen som vet? :

Noen menn får en sjelden gang soppinfeksjon på penishodet/under forhuden. Det er sjelden at sopp fra skjeden smitter til partneren, og partner uten symptomer trenger ingen behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...