AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #1 Skrevet 15. september 2011 Vet dette er veldig individuelt, men jeg veide 67 kg før graviditeten, og veier nå 76 kg i uke 23. Er 174 cm høy. Synes det er mye å ha gått opp 9 kg allerede. Hva synes dere? Jeg spiser sunt og trener 2 ganger i uken både styrke og kondisjon, så håper jo det kan hjelpe på at jeg ikke går opp unødvendig mye. Noen med erfaringer?
Thinkerbelle Skrevet 15. september 2011 #2 Skrevet 15. september 2011 Kan desverre ikke gi deg noe eksakt svar da det er første gang jeg selv er gravid, men jeg har iallefall hørt at mange som går opp mye i starten, kan gå opp mindre senere:) Uff syns dette med vekt er skummelt selv, man vet jo aldri hvordan kroppen reagerer og hvordan alt utvikler seg, og ikke minst, hvordan det blir når babyen kommer ut.. Noen sier amming hjelper, mens andre igjen legger på seg:)
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #3 Skrevet 15. september 2011 Noen legger på seg mye i starten, andre mest på slutten. Og atter noen i midten. Jeg la på meg 8-9 kg totalt.
lille-lure Skrevet 15. september 2011 #4 Skrevet 15. september 2011 jeg er i uke 37 og har lagt på meg 23 kg. jeg ser ikke stor eller feit ut da det er gjvnt fordelt, og en kan se at det er mye vann. jeg har annlegg for å få mye vann i kroppen så regner med at det er noen kg fett, men mest vann. ikke bekymre deg for dette. hos meg har det forelt seg gjevnt foruten på ryggen og sidene. har litt, men ikke mye!
Thinkerbelle Skrevet 15. september 2011 #5 Skrevet 15. september 2011 Noen legger på seg mye i starten, andre mest på slutten. Og atter noen i midten. Jeg la på meg 8-9 kg totalt. Hvordan fordelte det seg da?? I forhold til når i svangerskapet de kom?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #6 Skrevet 15. september 2011 TS her. Ok, jeg føler heller ikke at jeg har blitt så mye større. Bare mage og pupper, og sikkert litt jevnt fordelt overalt. Vekten øker, men får vel bare la være å tenke så mye på det så lenge man lever sunt. Takk for svar.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #7 Skrevet 15. september 2011 Gikk opp 20kr første gang og 16 kg andre gang. Husker jeg følte meg fin, og trodde det bare var magen... men nå når jeg ser bilder ser jeg jo at jeg var en flodhest! Tror hormonene gjør at man føler seg fin uansett. Godt at det bare er for en periode!
Gjest frøken am Skrevet 15. september 2011 #8 Skrevet 15. september 2011 Er i uke 27 og har hittil gått opp 13 kg. Det synes ikke! Større pupper og mage. Ellers er det ganske flott fordelt Jeg tenker ikke på det i det hele tatt, mye renner vekk i mosjon og amming etter fødsel
Gjest Minimi Skrevet 15. september 2011 #9 Skrevet 15. september 2011 Jeg har gått opp 16 kg. Noe jordmoren min mener er heeelt på gjennomsnittet (noe som forøvrig må taes med en klype salt, hun mener nemlig alt er heeelt normalt og heeelt gjennomsnittlig). Jeg veide 50kg i utgangspunktet og folk sier (alt for ofte) til meg "du har jo bare magen du" men nei, ungen veier (takk Gud) ikke 16kg så er litt andre steder også, men ikke noe som andre ser tydeligvis Kiloene har kommet så her: Tallene i parantes er antall kg over utgangspunktet uke 8 (+2) uke 13(+3,2) uke 18(+4) uke 22(+7) uke 26(+8,8) uke 31(+11) uke 35(+13,4) uke 38(+16) Har 0 på ødemer, så ikke mye vann i kroppen..
ebitt Skrevet 15. september 2011 #10 Skrevet 15. september 2011 Uke 29 og har lagt på meg ca 4 kg. tipper det går raskere oppover nå - matlysten har økt betraktelig de siste dagene
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #11 Skrevet 15. september 2011 Hvordan fordelte det seg da?? I forhold til når i svangerskapet de kom? AB her. De første 4 kg kom i første trimester, så og si ingen vektøkning i andre trimester. De siste 5 kom i tredje trimester. Normalt stor unge.
Teriyaki Skrevet 15. september 2011 #12 Skrevet 15. september 2011 Jeg er 32 uker på vei, og har vel gått opp ca. 14-15 kg. Kjedelig, men sånn er det. Satser på at det ikke blir så veldig mange mer, at jeg klarer å holde meg under 20 kg i alle fall.
Teita Skrevet 15. september 2011 #13 Skrevet 15. september 2011 Jeg er snart. 36 uker på vei og har gått opp nesten 25 kilo. Veide 53 før graviditet. La på meg enormt mye og fort i 2. Trimester, og så stoppet det opp litt. Går ikke noe særlig opp nå. Jeg har ikke en jevnt fordelt vekt slik de andre over her forklarer. Her er det lårene, rumpa og hoftene som har est ut. Nå skal det sies at jeg har mye vann i kroppen! Ødem på 2, men tror det nærmer seg 3 nå. Er ikke enig med AnonymBruker over her. Hormonene mine får meg IKKE til å se bra ut! Føler meg helt forferdelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå