Eliza Doalot Skrevet 14. september 2011 #1 Del Skrevet 14. september 2011 Er det noen som vet om det er mulig å beholde en hormonspiral (Levonova)lengre enn 5 år? Saken er at min snart "går ut på dato", og selv om vi har en plan om å starte prøving på barn nr 2 om ikke så lenge, passer det litt dårlig å starte på den tiden jeg egentlig skal ta den ut. Jeg kommer uansett ikke til å sette inn en ny spiral eller starte på noen annen form for hormonprevensjon, og ingen av oss er heller veldig fristet til å styre med kondom. Dermed hadde det jo vært supert om spiralen jeg er så fornøyd med kunne sitte bare noen måneder lenger! Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 14. september 2011 #2 Del Skrevet 14. september 2011 Kan ikke tenke meg at det har noe å si. Den slutter nok ikke å virke på dagen 5 år etter at du satte den inn Regner med at produsenten legger inn god margin når de sier at den er sikker i 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 14. september 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 14. september 2011 Nei, at den slutter å virke på dagen tror nok ikke jeg heller... Og om så skulle være er det ikke non krise om jeg skulle bli gravid. Bare litt upraktisk. Det som evt bekymrer meg ("bekymrer" i mangel av et bedre ord - jeg er egentlig ikke så veldig bekymret)er om det øker faren for infeksjoner eller tilsvarende, eller dersom jeg skulle bli gravid, vil spiralen medføre en fare for fosteret? Jeg tror vel egentlig ikke at et par måneder skulle spille noen rolle, men det hadde vært fint å høre andres erfaringer uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 14. september 2011 #4 Del Skrevet 14. september 2011 Ring legen/gynekologen og hør hva han sier. Jeg tipper de sier det er helt greit med noen måneder, men at de ikke vil at du f.eks. skal gå et helt år ekstra. Når jeg googler litt kjapt ser det ikke ut som at folk fjerner spiralen om de blir gravide med spiral, så da regner jeg med det ikke er noe særlig fare for fosteret. Lykke til! Håper du finner utav det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå