AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #1 Del Skrevet 14. september 2011 Jeg har fått cosylan fordi jeg hoster og har brukt det før jeg legger meg siden fredag. Men jeg blir ikke trett og holder det gående til langt på natt. Er det normalt eller reagerer alle forskjellig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 14. september 2011 #2 Del Skrevet 14. september 2011 Det kan være flere grunder til at man reagerer paradoksalt på medikamenter (i dette tilfeldet ethylmorfin), men dette er ikke helt unormalt. Jeg regner med at du heller ikke tar så store doser. Ingen reagerer helt likt på et gitt preparat. Jeg synes ikke du skulde bekymre deg for dette, men er du allikevel urolig, skal du spørre legen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #3 Del Skrevet 14. september 2011 Ts igjen. Tar bare 5 ml om kvelden og ikke på dagen selv om det står at jeg kan ta opptil fire ganger daglig. Jeg har slitt med et rusproblem og har hørt at man kan reagere med rusfølelse av andre preparater enn det man var avhengig av. Jeg merker at jeg blir avslappet, at angsten slipper og at jeg blir glad og våken. Jeg tar ikke mye på grunn av tilvenningsfaren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 14. september 2011 #4 Del Skrevet 14. september 2011 Det høres fornuftig ud. Hvis du tidligere har hatt et rusproblem, er jeg lidt skeptisk til at du har fått Cosylan, men det får legen din svare for nødvendigheden av. Det forklarer i hvert fald i stor grad at du føler deg mere våken av dette. På grund av ditt tidligere rusproblem, vil jeg anbefale at du heller ud resten av flasken når du ikke trenger den mer. Da slipper du å ha en "fristelse" stående i medisinskabet. Tilvenning til morfinpreparater kan gå veldig fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2011 #5 Del Skrevet 14. september 2011 Det høres fornuftig ud. Hvis du tidligere har hatt et rusproblem, er jeg lidt skeptisk til at du har fått Cosylan, men det får legen din svare for nødvendigheden av. Det forklarer i hvert fald i stor grad at du føler deg mere våken av dette. På grund av ditt tidligere rusproblem, vil jeg anbefale at du heller ud resten av flasken når du ikke trenger den mer. Da slipper du å ha en "fristelse" stående i medisinskabet. Tilvenning til morfinpreparater kan gå veldig fort. Jeg har hatt samme fastlege i ti år og får også utskrevet 25 sobril hver 8.uke, men jeg må møte opp til time og vise at jeg er rusfri og at det er progresjon i livet og hverdagen min. Jeg skal levere inn resten av cosylanen til apoteket. Hvis du var lege eller farmasøyt, ville du visst at man ikke skal helle medisiner i toalettet eller vasken, men takk for rådet om å ikke oppbevare sterke medisiner jeg ikke trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vettel Skrevet 14. september 2011 #6 Del Skrevet 14. september 2011 Annen årsak til at man kan føle seg mer våken er fordi luftveiene blir frier av cosylan. Som jo er grunnen til at man bruker det. Kroppen får mer luft/oksygen, og man føler seg piggere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 14. september 2011 #7 Del Skrevet 14. september 2011 Jeg har hatt samme fastlege i ti år og får også utskrevet 25 sobril hver 8.uke, men jeg må møte opp til time og vise at jeg er rusfri og at det er progresjon i livet og hverdagen min. Jeg skal levere inn resten av cosylanen til apoteket. Hvis du var lege eller farmasøyt, ville du visst at man ikke skal helle medisiner i toalettet eller vasken, men takk for rådet om å ikke oppbevare sterke medisiner jeg ikke trenger. Det vet jeg godt - men jeg vet også at chansen for at en pasient kvitter seg med et medikament er mindre hvis man sier "levér det ind på apoteket", end hvis man sier "held det ud / kast det." Og jeg har selv flere ganger heldt metadon som er beslaglagt fra narkomane pasienter i avdelingens toilett, med avdelingsledelsens velsignelse, og bivåned av "synderen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest otrivin Skrevet 14. september 2011 #8 Del Skrevet 14. september 2011 Jeg merker jeg får puste bedre og derfor letter den "sløve" følelsen. Men av vanlig morfin derimot? HELT KAKE!!!!!! Så det er sikkert helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå