I Grosny Skrevet 15. september 2011 #41 Del Skrevet 15. september 2011 Nei, men det er typisk SVere å tilrane seg goder og overlate regningen til andre. Kan du dokumentere det? Statistikk? Fordommer? Er du sikker på at politisk parti er en faktor som spiller inn i det hele tatt. Kanskje grunnen er en helt annen. Han er mann, og han er vakker. Det er typisk vakre mannfolk å være drittsekk. Jeg tror egentlig trikkekontrollørene bør spørres hvis man skal kunne skille ut spesielle mennesketyper i forhold til sniking. Det kan godt tenkes at topp-politikere generelt sniker mer enn andre, fordi man trenger normalt spisse albuer for å nå til topps. Men kanskje det er typisk miljøbevisst SV´er å reise kollektivt? Og reiser man mye kollektivt, så vil billettsurr lett kunne oppstå før eller senere. Jeg bruker altfor ofte bil, og ble nylig tatt for snikparkering (hadde ikke fått med meg at det var sone P-forbud i Sandvika). Hvis jeg hadde kjørt kollektivt ville jeg ikke snikparkert. Stemmer du på meg dersom jeg stiller til valg? Jeg er ganske ærlig, men ikke bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. september 2011 #42 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg trodde at det var tull at han lo og sa at han har sneket før, inntil jeg så det nå på TV2Nyhetskanalen. Det minner mistenkelig mye om gavene, afganske tepper, klokker m.m. som visse statråder mottok, uten å betale skatt. Disse statsrådene fra AP og Senterpartiet, var de SV´ere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. september 2011 #43 Del Skrevet 15. september 2011 For en idiotisk kommentar. Det er da ikke tvil om at dette er pinlig oppførsel fra Solhjells side, og jeg stemmer hverken Frp eller SV. Tabbe 1: med viten og vilje gå på ubetjent vogn, når man vet det er noe galt med Flexus-kortet. Tabbe 2: unnskylde seg med at "mennesker gjør feil, det er vanlig". Tabbe 3: flire mens han forteller at han har fått bot for dette før. Pinlig, rett og slett. Pinlig er nok ett dekkende ord. Det er pinlig å bli tatt i kontroll, og samtidig bli hengt for hele landet. Hvordan hadde du taklet det. Med litt nervøs fleiping? Det var tabbe å si at han hadde fått bot før, hvis han ikke ble spurt om det direkte. Gutten har dummet seg ut, men ingen har dødd. Jeg er imot å angripe personer og politikere for småtterier. Skal man kritisere SV, så får man heller kritisere realpolitiske ting. Jeg kan f.eks kritisere SV for at de ikke innfører gratis buss og trikk. Derfor har jeg rett til å snike på trikken. Liv og lære! Allikevel betalte jeg billett , var det uetisk og inkonsekvent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 15. september 2011 #44 Del Skrevet 15. september 2011 Har du aldri gjort noe ulovlig selv? Har du aldri sneket på trikken, eller f.eks glemt igjen månedskortet på jobben? Det grådighetsbildet er direkte tullprat. Sv´ere er ikke mer grådige enn sine konkurrenter. Kjenner du Bård Vegar personlig, siden du kan uttale deg med sikkerhet om hans grådige personlighet. Dette er jo en typisk hendelse , som bare skjer i farten. Han burde da følge reglene og kjenne dem eller ? Det bør ifølge deg alle politikere kunne til fingerspissene . Men dette er en filleting , jeg tror ikke han driver å sniker på fast basis . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. september 2011 #45 Del Skrevet 15. september 2011 Han burde da følge reglene og kjenne dem eller ? Det bør ifølge deg alle politikere kunne til fingerspissene . Men dette er en filleting , jeg tror ikke han driver å sniker på fast basis . Jeg sier ikke at alle politikere bør kunne alle regler. Det er urealistisk. Men derimot så liker jeg å forenkle regler generelt, slik at man slipper å bryte for mange. I denne politikken tror jeg vi to står sammen. Du får nok ikke helt tak på mitt politiske ståsted, fordi jeg ikke står stille, men ser at det dukker opp interesante innspill fra både det ene og det tredje partiet. Det at han faktisk hadde ett kort , som han ikke klarte å oppdatere, viser vel egentlig at han er en som baserer sin bussing på å betale. Jeg er imot heksejakt på folk pga av småtabber, uansett politisk parti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #46 Del Skrevet 15. september 2011 Nei, men det er typisk SVere å tilrane seg goder og overlate regningen til andre. Kan du dokumentere det? Statistikk? Fordommer? Å tilrane seg goder til seg og sine allierte, og overlate regningen til andre er det som kjennertegner SV-politikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. september 2011 #47 Del Skrevet 15. september 2011 Å tilrane seg goder til seg og sine allierte, og overlate regningen til andre er det som kjennertegner SV-politikk. Jeg synes ikke dette er noe særegent kjennetegn, og har heller ikke nok data til å kunne se at SV er verre eller bedre enn andre partier på den måten. Det overrasker meg at du sitter på slik viten. Men jeg tviler på det du hevder, og ser fram til at du kommer med skikkelig dokumentasjon. Jeg tror nok at du kan finne politikere av den kategorien du kritiserer i mange partier, og mener at det er veldig tilfeldig at det er Sv´ere du har dårlige erfaringer med. Men jeg stusser altså på at du trekker fram SV her, fordi SV i veldig begrenset grad er i posisjon til å kunne tilrane seg goder. For å være i posisjon må man nemlig ha flertall, eller i det minste være i flertallssamarbeid. Som kjent er det i all hovedsak Ap, H og Frp som har posisjoner. De som internasjonalt er kjent for å tilrane seg større verdier er tilfeldigvis plassert godt ute på høyre fløy. Jeg snakker da om gjengen rundt Boris Jeltsin, som har blitt sinnsykt rike på tilegning av offentlige verdier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2011 #48 Del Skrevet 15. september 2011 For en idiotisk kommentar. Det er da ikke tvil om at dette er pinlig oppførsel fra Solhjells side, og jeg stemmer hverken Frp eller SV. Tabbe 1: med viten og vilje gå på ubetjent vogn, når man vet det er noe galt med Flexus-kortet. Tabbe 2: unnskylde seg med at "mennesker gjør feil, det er vanlig". Tabbe 3: flire mens han forteller at han har fått bot for dette før. Pinlig, rett og slett. Jeg sa ikke at han ikke gjorde det eller at det ikke er pinlig. Men stiller spørsmål ved om det er dekning for å si at det er "Typisk SVer". I så fall er du velkommen til å dokumentere antall pinlige saker for de enkelte partiers politikere opp mot hverandre. Gjerne som søyle- eller kakediagram. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. september 2011 #49 Del Skrevet 15. september 2011 Jeg sa ikke at han ikke gjorde det eller at det ikke er pinlig. Men stiller spørsmål ved om det er dekning for å si at det er "Typisk SVer". I så fall er du velkommen til å dokumentere antall pinlige saker for de enkelte partiers politikere opp mot hverandre. Gjerne som søyle- eller kakediagram. Morris Mini Cooper opplegget til Jens var jo mer pinlig da. Bankkontoen til Ditleff-Simonsen i Sveits er også av større pinlighetsgrad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå