Gå til innhold

Uten tittel


Redhead

Anbefalte innlegg

Dagbok ja, :oops: , virker ikke akkurat slik. Tenkte at jeg iallefall skulle rekke å skrive en el. to ganger pr. uke, men nå ser det ut som det blir en til to ganger pr. mnd.

Men, sånn er det vel når man begynner å jobbe igjen og får det travelt både her og der. Må jo ha litt tid sammen med ungene i helgen og om ettermiddagen. Nå har det også vært ekstra travelt både på jobb og hjemme den siste tida, så jeg har bare rukket å sett innom KG av og til.

Ellers så har jeg det jo bare bra da. Trives med å være tilbake i jobb og ungene trives i barnehage og hos dagmamma. Har faktisk mer overskudd også nå, i forhold til i høst da jeg gikk hjemme. Men så samarbeider vi godt også da, mannen min og meg, når det gjelder både ungestell og husstell. Kvelden har vi stort sett fri, bortsett fra en og annen klesvask.

I morgen har jeg fri, da skal minsten og jeg bare kose oss sammen. Har ikke lagt noen planer, vi får se det litt an. Både hvor lenge vi sover (les: hvor tidlig han våkner :ler: ) og hvordan været er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vært en skikkelig kosedag. Åpen barnehage sammen med minsten, og der traff jeg en gammel venninne som jeg ikke har sett på lenge :D .

I tillegg til å kose meg med ungene, har jeg også fått rydda og støvsuga litt. Og så kjøpte jeg meg en svært bukett med hvite og orange tulipaner i byen i dag. De står og lyser opp i stua og minner om våren som kanskje snart kommer (i alle fall om et par mnd.)

Snart kommer mannen min hjem fra jobb, og like etter det (når kveldsmaten og legginga er over) blir jeg henta av et par venninner. Da skal vi ut å spise et lite bedre måltid og skravle om alt mellom himmel og jord. Gleder meg :hoppe: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp titt innom før jeg drar på jobb.

Det var kjempetrivelig i går. Selv om jeg ikke kjente alle som vi var sammen med. Alltid kjekt å bli kjent med nye mennesker.

Nå må jeg få litt klær på minsten og pakke sekken hans før jeg leverer han til dagmamma.....og der gikk hele frokosten hans i gulvet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vanskelig med dagbok!!

Klarer nok ikke å holde denne oppdatert daglig. Hadde håpet på ukentlige oppdateringer, men den gang ei!

Vel. travelt er det, men jeg har det fint jeg da :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leker ungene fint sammen i stua, jeg har nettopp satt en bolledeig og tar meg et lite frikvarter foran pc'en.

Har vaska en hel haug med klær i dag, inkludert et par nye sengetrekk som jeg tenkte å legge på senga i kveld. Delig å legge seg i rene sengeklær i et skikkelig utlufta soverom.

Mange har vinterferie denne uka, men her i huset er det jobbing og barnehage. Blir vel ikke før eldstemann begynner på skolen at vi tar oss noen dager fri. Men jeg klager ikke, tida går jo så fort at snart er det påske :) .

Nå skal jeg bare vente på at bolledeigen har heva seg ferdig. Regner med at det blir boller til kveldsmat her i huset i kveld :ler: . Da blir jeg populær da tenker jeg :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. takk for hilsen i min lille dagbok.

Ser ut som om du har det koselig hjemme... Fått gjort husarbeid og greier og greier.. Hmm. Burde gjort noe jeg og men jeg er så lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Joda, vi har det koselig hjemme :) , men det er ikke alltid at husarbeide blir prioritert. Når det blir gjort har jeg alltid kjempegod samvittighet :ler: .

Med to aktive gutter må man nok gjøre husarbeid litt oftere ser jeg, men pytt, pytt, jeg vil nå heller kose meg med dem :) .

Trivelig med hilden fra deg, Liv :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Endelig en pause i husarbeidet som jeg prøver å få unna før 17. mai. Heldigvis vasker mannen min det meste av huset, ellers hadde vi vel ikke kommet i mål

Gleder meg til i morgen. Men gruer til å ha bunaden på. Prøvde den i går, og det går helt fint å stå i den. Den strammer nok desto mer når jeg sitter.

Ekstra ille er det at det ikke er mer enn et par år siden jeg fikk sydd den ut, og da satt den som støpt. Trodde ærlig talt ikke jeg kom til å legge så mye mer på meg, men akk o ve!! :o :veldigsur:

Da jeg badet ungene i kveld satt jeg som vanlig på krakken inne på badet mens jeg tørket dem etter tur. Døra sto oppe og jeg kom til å kaste et blikk i speilet som henger i gangen.

Åhh, hvilken ulekker dame jeg så i det speilbildet :hår: !

Jeg er jo veldig klar over at jeg ikke er noen sylfide, men jeg har heller ikke sett meg i speilet sittende, og slett ikke i profil.

Vel, dette avgjør saken. Nå blir det slutt på alle godsakene som ligger og flyter og frister meg. Er en svak sjel, har i alle fall vært det i høst og vinter.

Skal prøve å begynne et nytt og bedre liv uten å sette meg for høye mål. Men klarer jeg å la vær snopspisingen + å bevege meg litt mer så er jeg da i gang.

Vekta bryr jeg meg fint lite om, den jeg har viser forskjellig hver gang. Men linbuksene jeg brukte i fjor sommer kunne jeg godt tenke meg å få på meg igjen. Det er da et mål så godt som noe?

Skulle jeg falle for fristelsen så setter jeg meg på krakken nede i gangen og ser på speilbildet mitt :ler: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag i dag, og siden sist har det blitt lite snopspising gitt!

Vel, litt kake på 17. mai, men bortsett fra det bare litt sjokolade i går. HAr ikke spist potetchips i det hele tatt, og det pleier jeg å være ram på!

Har egentlig ikke savna det heller, siden det ikke har vært kjøpt inn.

Litt dårlig vær, men jeg skal ut å gå i dag. Tar turen samtidig med at minsten skal sove. Så får jeg vogna med meg samtidig. Greit med litt motstand.

Ellers går livet opp og ned. Mest ned for tiden. Det er tungt å være på jobb (eller å komme seg på jobb), men jeg synes faktisk det er tungt å være hjemme de ekstra fridagene vi har hatt i mai. Det blir så mye krangling..... :-( .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...