Gå til innhold

Uten tittel


Redhead

Anbefalte innlegg

Nå gjør jeg noe jeg hadde bestemt meg for aldri å gjøre. Hvorfor i all verde skal man skrive dagbok på nettet? Eller hvorfor ikke? :o

Det kribler ikke akkurat i tastaturet, men det kan jo være morsomt å prøve, og 1. desember er vel en bra dag til det?

Adventskalenderlyset står og skinner. Tv'en summer i bakgrunnen og minstemann leker og synger (akkurat nå høres han ut som Lois Arrmstrong :ler: ).

Det er mørkt enda, men mildt og det skal visst bli bra vær i dag. Så om ikke lenge går vi nok ut en tur, på leikeplassen for å treffe de andre ungene i nabolaget.

Håper KGs julekalender er oppe og går snart, tenkte å ta en titt på den før vi går ut. Skal også lage peppernøttdeig nå i morgentimene. På tide å begynne på julebaksten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke er det vinter ute, det er t.o.m. plussgrader. Men dæsken så surt og kaldt det var. Ikke regna det, men bløtt var det. Særlig i sandkassa, så det var like før jeg kasta dressen på vaks uten å ta ut gutten først.

Nå skal vi spise lunsj, har tent adventskalenderlyset så vi får litt stemning her. Kanskje jeg setter på litt julemusikk også. Seinere pakker jeg min lille håpefulle i vogna og går en laang tur. Han får sove og jeg får trim :blunke: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, første lukedagen er alltid en glad dag, iallefall for eldstemann som først i år har skjønt det der med adventskalender. I fjor hadde han kalenderen fra Jul på Månetoppen, så da fikk han jo ingen smågaver hver dag.

Har sett både The Julekalender og Nissene på låven i kveld :o . Må nok ta et valg her, kan ikke se begge deler hver dag fram til jul. Da blir det ikke noe jul her i huset :ler: .

Snart skal jeg lage meg en god kopp te (noe som minner meg på at jeg må kjøpe adventste, de smaker ekstra godt i høstmørket, i godstolen med levende lys og ei pleddbok) før jeg benker meg foran tv'en for å se Beck.

I morgen blir det baking av peppernøtter. Det er verdens beste peppernøtter jeg baker, selvfølgelig. Prøv oppskrifta og du blir overbevist :wink:

Peppernøtter

250 gr. meierismør

200 gr. sukker

- røres hvitt

400 gr. hvetemel

1 egg

1 ts sirup

1 1/2 ts natrin

1 ts kanel

1 ts ingefær

1 ts kardemomme

litt pepper

Ha egg, sirup og krydder i smør/sukkerblandingen.

Sikt i mel og natron

Elt sammen

Stekes på 160 grader i ca 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Indianlady

Hei Redhead :)

Gratulerer med dagbok måtte bare inn og hilse på deg. :D Dette blir spennende å se hvordan det går og hvor mange hilsener du får.Her er en fra meg som er en kg-venn med deg.

Du må ikke slite deg ut i jula nå og jeg legger igjen noen vitaminer og Cola så du får pepp til å stå i mot stresset.

Hils til bebisen da :):blomst:

hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Indianlady for vitaminene og colaen :D ! De gjorde nok sitt til at jeg har hatt ekstra energi i dag! Utrolig hva man får gjort bare man setter i gang :ler: .

Dagen startet godt, minsten sov til kl. 8, så da fikk jeg ligge litt ekstra jeg og. Vi kosa oss med frokost i lys fra adventskalenderlyset (som ser ut til å måtte brenne hele dagen derosm det skal være brent ned til julaften...).

Jeg tok meg en deilig og rask dusj. Rask må den være, for jeg har en liten en som gjerne vil inn i dusjen samtidig med meg. Ikke alltid det passer :ler: .

Fikk støvsuga litt, før jeg benka meg ved kjøkkenbordet for å bake peppernøtter. Med julemusikk i bakgrunnen kom jeg skikkelig i julestemning. Gelder meg veldig til jul i år jeg!

Etter lunsj dro vi på besøk til ei god venninne av meg. Alltid koselig med et slikt avbrekk i løpet av dagen. Jeg er ikke akkurat tungbedd dersom noen inviterer på kaffe.

Nå koker pastaen, kjøttsausen putrer i kasserollne og baguettene ligger i stekovnen. Så nå er det bare å vente på pappa og storebror, så blir det vel middag i dag og.

Regner med at det er en som er spent på hva han får i adventskalenderen når han kommer hjem :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Skulle vel egentlig sovet nå, men enkelte kvelder er det så vanskelig å komme seg i seng.

Er nettopp ferdig med morgendagens kalenderoppgaver i diverse nettkalendere. Bare synd jeg må vente helt til i morgen tidlig med ny oppgave i KG-kalenderen. Men noe skal man jo vente på også :wink: .

Tror jeg tar meg en tur innom snikk-snakk før jeg køyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte hoppe over en dag i kalenderen :( , lå som et annet slakt i senga og var bare såååå syk.

Rart det der, onsdagskvelden var jeg i helt fin form, la meg litt seint men det skulle da ikke ha noe å si? Våkna ut på natta kvalm som bare det, sov nesten ikke noe etterpå. Bare lå og snudde meg fra side til side.

I går var jeg helt kake. Lå og sov nesten hele dagen, vondt over alt og litt feber.

I dag var jeg ganske slapp på morgenen, men ut over dagen kom det seg og nå sitter jeg her som om ingenting har skjedd :) .

Vel, bra er det for jeg har en diger deig i kjøleskapet som jeg på kaste meg over i morgen. Skulle bakt Brune pinner i går, orka ikke i dag, men i morgen.

---------------------------------------------------------

Det er en mørk og stormfull natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når :digge::digge: nettene blir lange og kulda setter inn :digge::digge: så sier vesle musemor til :digge::digge: ungeflokken sin: :digge::digge:

Hvis :digge::digge: ingen går i fella, :digge::digge: men passer seg for den, :digge::digge: skal alle sammen snart få feire ju :digge::digge: l igjen! :digge::digge:

Heisan :digge::digge: og Hopsan og fallerallera! :digge::digge: Om julekvelden :digge::digge: da skal alle sammen :digge::digge: være gla :digge::digge:

Heisan :digge::digge: og Hopsan og fallerallera! :digge::digge: Om julekvelden :digge::digge: da skal alle sammen være gla :digge::digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen meg julestemning gitt :D .

Sååå fin sang fra bippbipp, og hyggelig hilsen fra CeNedra!

Selv er jeg kjempefornøyd nå. Er ferdig med alle julegavene :hoppe: . Skal riktignok kjøpe noen flasker vin som vi kan ha på luringa, men det krever ikke så mye planlegging.

Gavene er ikke pakka enda, men det er en morsom jobb som ikke tar så lang tid. Kjøpte frimerker for nesten tre hundre kroner i dag, så neste helg blir det julekortskriving. Da skal jeg også få sendt avgårde julegavene som må med posten.

Er nesten ferdig med bakinga også. Har bakt pepperkaker (skal bake noen til sammen med eldstemann), peppernøtter, kokosmakroner og brune pinner. Skulle egentlig ha bakt sammen med ei venninne, men måtte avlyse fordi jeg var syk. men hun får litt peppernøtter av meg, og jeg får berlinerkranser av henne. Kjekt!!

Så da gjenstår det å bake sjokoladekake, Verdens beste, Suksessterte og noe gjærbakst.

For ikke å glemme pepperkakehuset som vi skal ordne. Har kjøpt "ferdighus", så da skal jeg sette det sammen for så og pynte sammen med eldstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg en tur i byen alene, uten mann og barn. Fikk ikke gjort stort annet enn å gå til frisøren, men det var godt det :D . Deilig å bare sitte i stolen og slappe av............

Har vaska litt i dag, i morgen skal jeg nemlig ha jentekveld i heimen. Rekker ikke så mye i morgen formiddag, for da skal jeg på lunsjbesøk til ei venninne. Er det rart dagene flyr av gårde??

Bare 14 dager igjen til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det skikkelig vinter :D ! Ikke at jeg elsker all snøen, men det gjør ungene. Endelig er det noe å finne på ute, fram med akebrett og snøskuffe :ler: .

Vel, i dag blir det innedag. Holder på med brødbaking, brødene står til heving mens jeg sitter her ganske så stemmeløs foran pc'en.

Har vært forkjøla i det site, og i går kveld var jeg på besøk hos en venninne. Der ble det mye skravling og fliring, i tilleg till veldig mye røyk :o . Jeg røyker ikke selv, men alle de andre som var der gjør det, så da blir det nesten aktiv røyking på meg....

Så, da jeg våkna i dag tidlig var stemmen borte.

Skal ordne meg en varm kopp med te, må pleie stemmen og halsen litt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Peppernøtter

250 gr. meierismør

200 gr. sukker

- røres hvitt

400 gr. hvetemel

1 egg

1 ts sirup

1 1/2 ts natrin

1 ts kanel

1 ts ingefær

1 ts kardemomme

litt pepper

Ha egg, sirup og krydder i smør/sukkerblandingen.

Sikt i mel og natron

Elt sammen

Stekes på 160 grader i ca 10 min.

Fin dagbok du har! Er det greit at jeg låner oppskriften din? Mmm...

Ha en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, de peppernøttene er kjempegode!!

Bare prøv Bergenspike :D .

Skulle vel strengt tatt ikke sitte oppe nå, siden jeg må opp tidlig i morgen. Men jeg har nesten nettopp kommet hjem etter å ha vært barnevakt for ei venninne som har vært på kino.

Har lagt fram innpakningspapir, tape, bånd og navnelapper. Så er alt klart til i morgen når jeg skal pakke inn gavene til familien. De gavene som skal sendes i posten. Må huske å legge ved julekort også. Håper jeg kommer meg tidlig avgårde til posthuset.

Jeg er såå fornøyd med et buksekjøp jeg gjorde i dag. Kjempebillig bukse på H&M, og ganske stilig i tillegg. Den var rød (passer jo i jula), og lang nok til meg så da måtte jeg jo bare slå til. Skal prøve å finne meg en topp som passer, og vips! så har jeg romjulsantrekket klart :D .

*tar en siste runde på KG*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Snakk om morgenfugl!! Opp klokka 06.30 på en lørdag :Gjesp: .

Akk, ja, sånn er det når ungene ikke har lært å skille mellom hverdag og helg :ler: .

Skal snart begynne å pakke julegaver + skrive noen julekort. Godt å få sendt av gårde det som må med posten.

I kveld skal mannen min og jeg kose oss med ribbe (og det som hører til). Gleder meg :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært oppe siden klokka 6, og jeg har fått skrevet over halvparten av julekortene! Helga var over før jeg fikk sukk for meg, så noe julekortskriving ble det ikke da. Men nå er jeg godt i gang, og regner med å bli ferdig i løpet av dagen/kvelden. Så skal jeg sende alt sammen i morgen.

Ute er det helt hvitt, og i følge værmeldinga så blir det hvit jul i år. Stemningsfullt!

Nå er det vel på tide å gå ned for å vekke en liten syvsover. Etter frokost skal jeg vaske litt, så føler jeg meg litt mer effektiv :ler: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...