Gå til innhold

Uten tittel

Redhead

Anbefalte innlegg

Ahhh, nå er jeg helt gåen i høyrehanda, har skrevet ferdig alle julekortene! Yes, Yes, Yes!! :hoppe:

Hadde egentlig tenkt å sende julebrev i tillegg, men det ble til at jeg skrev ganske mye til hver enkelt på baksiden av kortet. Er det rart at hånda verker?! I morgen skal de avgårde med posten, i god tid før jul.

Deilig å være ganske i rute. Mangler bare et par småting nå + bake litt, så blir det jul i huset i år også. Eh, ja, skulle visst ha vaska vinduene :oops: , ser jo snart ikke ut :ler: . Men det er egentlig fort gjort. Får se i morgen dersom det ikke regner for mye. Kan jo uansett vaske de på innsida.

Det har vært en rolig ettermiddag sammen med guttene mine. Jeg skrev litt julekort mens de leika seg. Skomakergata så vi sammen, og etter barnetv spiste vi kveldsmat sammen. Begge to la seg tidlig og sovna fort, så da fikk jeg kosa meg meg The julekalender før mannen min kom hjem fra jobb. Avslutta tv-kvelden med Crossing Jordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidlig oppe i dag, men det er utrolig godt med litt tid for seg selv en mørk morgenstund. Regnet siler ute (hvor blir julestemningen av nå tro??), og jeg gruer meg til jeg må til byen i dag.

Minsten skal til legesjekk og vi må ta buss. Frister lite, men må man så må man. Tar med meg alle julekortenen så får jeg i alle fall sendt de avgårde.

Nå skal jeg smøre en skive eller to til den sovende prinsen min, før jeg går ned og vekker han. Stakkar, får ikke sove så lenge han vil, men skal vi rekke alt vi må gjøre før bussen går så bare må han stå opp. Heldigvis er han ikke morgengretten :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en vidunderlig ettermiddag :D . Dro til byen selv om regnet silte ned. Fikk brukt masse penger :oops: . Men så kjøpte jeg kjempefin julegave til mannen min også da. Kanskje litt kjedelig med bukse og genser, men det var sååå stilig!! Håper han blir fornøyd.

Kjøpte også gave til meg selv fra ungene. Egentlig mannen min som skal gjøre det, men jeg fant noe jeg likte veldig godt så da så :wink: .

I hele høst har jeg vært på jakt etter sko (finsko), og endelig i dag fant jeg paret jeg kunne tenke meg. Nå er jeg veldig fornøyd med meg selv :ler: ! Siden jeg bruker 40 i str. ville jeg gjerne ha noen som ikke virker for lange. Ergo er sko med laang spiss foran uaktelle. Så da jeg kom over et par svarte enkle sko, med liten og lav hæl, smale foran uten å være for lange, måtte jeg jo bare slå til. 450,- er ikke så værst pris heller.

Traff en gammel venninne på en av butikkene og tok en kopp kaffe med henne etter at handlinga var unnagjort. Ikke noe stress, og en trivelig prat som avslutning gjør godt :rosasmil: .

Men hvordan skal jeg klare å vente til ut i januar med flere episoder av Nikolaj og Julie??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mannen min og eldstemann vært i skogen og hugget verdens flotteste juletre! Gleder meg til å pynte det, og til å se hvordan det blir med 100 bittesmå lys :D .

Vi har pynta pepperkakehuset og det ble kjempeflott. Masse Nonstopp og taket er dekt med marshmellows. På lillejulaften skal jeg sette noen nisser rundt huset, så blir det bebodd også :ler: .

Begynner å bli ferdig med nesten alt til jul. Gjenstår litt vasking (tok en del i dag) + at jeg skal bake noen kaker i morgen. Håper jeg blir ferdig med detmeste i løpet av morgendagen slik at lillejulaften blir mer en kosedag med pynting av huset og treet.

I kveld hadde minsten høy feber og han er skikkelig forkjøla. Håper virkelig ikke at han blir syk nå. Vi skal heldigvis bare være hjemme de nærmeste dagene og på julaften, så jeg håper han kvikner til. Det er ille når så små er syke, særlig siden han ikke kan fortelle oss om han har vondt noe sted. I går natt hosta han fælt, men vi har heldigvis ikke hørt noe til nå i kveld. I morgen skal vi bare kose oss og slappe av, så får husarbeidet vente til kvelden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto opp klokka 6 i dag og fikk dusja og stelt meg før minsten våkna. Dvs. jeg hadde både spist og lest avisen før han ga lyd fra seg.

Heldigvis hadde han ikke like mye feber som i går, men matlyst har han ikke. Spiste kun en halv yoghurt til frokost, det var det eneste jeg fikk i han. Heldigvis drikker han mye vann.

Etter å ha kost på fanget i nesten en time, begynte han å leke så smått. Så nå har jeg fått bakt to kaker :D . Eller dvs. gulrotkaka som jeg nettopp tok ut av ovnen var rå inni :( . Det har aldri skjedd før!! Orker ikke bake en til nå, venter til i kveld. Håper det går bedre med sjokoladekaka som står i ovnen for øyeblikket.

Minsten går og stuller for seg selv, babler og synger. Men du og du så forkjøla han er, stakkars liten :trøste: .

Snart tid for lunsj, og etterpå vil han kanskje sove litt. Får se hva jeg finner på da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig med rolige morgener. Kjenner ikke noe julestress i det hele tatt, og om det blir litt av det i kveld så er det vel noe som hører med :ler: .

Har nettopp satt brøddeig, og minsten (som bare er forkjøla nå, heldigvis) sitter og leker mens han av og til kaster et blikk bort på tv'en og Julemorgen.

Pinnekjøttet står i vann. Jeg skal koke det i kveld, og i morgen stetter jeg det under grillen i steikovnen like før servering. Da blir det kjempegodt :D ! Skal ordne kålstappen også i kveld, så blir det ikke så mye matlaging i morgen.

I kveld når ungene har lagt seg, skal vi sette opp treet. Og mens mannen min er ute for å levere gaver + avtale tid med julenissen :wink: , skal jeg pynte treet. Det er så trivelig å pynte juletreet, ser litt på Grevinen og hovmesteren og tar meg et glass rødvin.

I morgen er det julaften! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er julaften (og nesten hele jula) over for denne gang. For aller første gang siden vi fikk barn hadde vi julenisse. Jeg var veldig spent på hvordan eldstemann (som tidligere var livredd nissen) ville reagere, men han tok det på strak arm. Hilste pent på nissen :ler: , ba han med opp i stua, tok i mot et par gaver og ga nissen klem da han gikk. Ikke redd i det hele tatt :D .

Tidligere på dagen kosa vi oss med tv, clementiner og julegrøt med mandel.

Begge guttenen fikk julestrømpe men minsten på snart 1 1/2 ville bare ha clementinen som var i strømpen. Sjokoladen spytta han ut, det var visst ikke noe godt nei :ler: .

Ellers i jula har vi vært på ett middagsbesøk, har hatt familiebesøk i et par dager, hadde noen venner på middag i går og i ettermiddag kommer noen andre venner på besøk. Koselig å treffes når alle har fri og det ikke blir sammen stresset som ellers.

I dag skal vi til byen en tur. Må bytte noen julegaver + handle inn til middag for resten av året og første helga av 2004. På lørdag skal vi ha vennefest med en gjeng som ikke har vært samla på ei stund. Det ser jeg fram til med stor glede. Sitte leeenge ved middagsbordet med god mat og drikke, og bare prate sammen om alt og alle.

Ha ei fortsatt god jul alle sammen, nå er det bare få dager igjen av 2003....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seint i seng i natt, skravla med ei venninne og drakk deilig Irish Coffee 8) . Tildig oppe sammen med to morgenfugler, men jeg er ikke så veldig trøtt, enda :ler: .

Ute ligger snøen tykk og bare venter på unger med akebrett og ski. Tror det blir en deilig utedag når det bare blir lyst.

Men først skal det bli deilig frokost, med varm sjokolade, rundstykker og godt pålegg. Foreløpig er det bare ungene og jeg som er våkne, men mannen min og overnattingsgjestene våre står vel opp om ikke lenge.

Årets siste dag, rart å tenke på. Tida har gått veldig fort dette året, nesten litt for fort. Håper jeg får tid til å stoppe opp innimellom i året som kommer, slik at små ting som skjer i hverdagen kan få mer betydning enn det de vanligvis gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg klar for et nytt år :ler: ! Har nettopp lagt inn regninger som forfaller på nyåret, så nå er det ingen regninger i mappen vår. Jeg har rydda i A-planen min og "satt inn" et helt nytt år. Bare fødselsdagene er skrevet inn i det nye, i tillegg til noen kurs som jeg vet jeg skal være med på. Et nytt spennende år sammen med to viltre gutter som skal lære nye ting.

Snart kommer mannen min og eldstegutten hjem med pizza. Det blir lettvint mat akkurat nå, i kveld blir det lammelår med godt tilbehør :D .

Ingen raketter, bare stjerneskudd. Mer enn nok for meg :ler: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2004!!

Feiret nyttårsaften stille og rolig sammen med mannen min. Begge ungene sov seg gjennom rakettoppskytinga utenfor huset. Helt utrolig at de klarte det, sånn som det bråkte og smalt :ler: .

Det usedvanlig stille og rolig i gata, det er mørkt i mange hus fremdeles, sikkert mange som ikke har stått opp enda.

I dag er egentlig dagen da jula blir rydda bort her i huset. Men i år gjør vi et unntak. Skal ha middagsgjester seinere i dag, og da skal treet og all pynten få stå. Vi skal også ha fest på lørdag, så da tror jeg nesten at jeg venter til søndag med å pakke vekk jula. Treet vårt er nemlig så fint at jeg har lyst til å ha det stående litt lengre :ler: .

Ungene går i pysjen enda, må vel få på dem noe klær før besøket vårt kommer i alle fall.

GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår Redhead:)

Ja, er den ikke stilig :D !? Men din avatar er jo sååå elegant!

I går hadde vi vennefest i heimen. Det ble så vellykka og trivelig. Masse god mat, god vin og et laangt måltid. Skravla og lo :ler: !

Det var veldig lenge siden vi alle var samla på den måten, og gjestene satte veldig stor pris på initiativet vårt.

Fikk sove leeenge i dag, og da jeg kom opp var alle kopper og kar vaska (både av maskinen og for hånd av mannen min).

Snart skal mannen min og ungene ut for å base i snøen, mend jeg skal begynne å kaste ut jula. I ettermiddag skal vi ha pepperkakehusknusing sammen med noen naboer. Eldstemann gleder seg noe helt enormt :ler: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipp, snapp, snute så var jula ute!!

Nå er all julepynten pakka i esker og satt vekk. Juletreet står på verandaen og fryser uten lys og pynt :ler: , juledukene er lagt i poser og kransen på døra er tatt ned.

Det eneste som gjenstår nå er å bytte ut julegardinene med de som hang der før, så har jeg tre julestjerner som jeg enda ikke har klart å ta livet av. Amaryllisen synger på siste verset og skal i søpla i morgen tror jeg.

Deilig å få stua si tilbake i normale tilstander, selv om det var veldig koselig med julepynta hus.

Pepperkakehuset gikk i tusen knas i ettermiddag til stor glede for alle ungene som var her :ler: , men jeg tror marshmellowsen på taket var litt hard og seig, nonstopen falt nok mer i smak :ler: .

Nå skal gubben og jeg se Kopps på dvd.

I morgen er det klart for barnehagen for eldstemann, og han gleder seg skikkelig til å se kompisene igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje elegant, men bedre å være sexy enn fiiisefiiin...

Og Kopps!! Den er genialt hysterisk morsom. Jeg på kinoen holdt på å falle av stolen, tisse på meg og sprute brus utover dem foran meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopps var kjempeartig, et bra valg av film!!

I kveld har jeg holdt meg beskjeftiget med diverse papirarbeid og opprydding. Prøver å tenke på alt annet enn at jeg skal på jobb i morgen. Dvs., jobben er ikke noe å grue seg for, men minsten skal ha sin første dag hos dagmamma helt alene og tanken på det gjør litt vondt i hjertet :( .

Nå går det sikkert bra, i alle fall etter noen dager, men jeg tenker på det hele tiden....

Sukk! Får lage meg en varm kopp te før sengetid.

Så må jeg huske på alt jeg må ta med til dagmamman...+ finne fram klær til eldstemann som skal i barnehage. Han trives heldigvis kjempegodt og var lykkelig over at juleferien var over i dag tidlig :ler: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei uke på jobb, og alt har gått så bra!

Minsten ser ut til å finne seg til rette hos dagmamma, og da kan jo mamma bedre konsentrere seg om jobben :D.

Utrolig hvor trøtt jeg har vært om kvelden siste uka. Får håpe det kun er en overgang. Det er jo litt av en overgang å plutselig måtte stå opp tidlig for å ordne seg selv, og ungene. Dvs., jeg ordner minsten så tar pappa i huset seg av eldstemann. grei arbeidsfordelign og vi slipper stress.

I dag skal vi i bursdag. Heldigvis en formiddagsbursdag, søndag ettermiddag og kveld blir ganske dyrebare nå når jeg har begynt å jobbe. Greit å ha det meste klart til uka starter uten at det skal bli så sein kveld.

Så får vi se om jeg rekker å skrive mer her inne i dagboka før neste søndag :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så ble det mandag før det ble noen nye skriblerier i dagboka. Utrolig så travelt det blir når man begynner å jobbe igjen :D . Men det går seg vel til. Er ganske opptatt på fritida også, en del kveldsjobbing hjemme, så KG har ikke akkurat vært noe fast tilholdsted. Men jeg er innom omtrent daglig og sjekker forholdene :ler: .

Akkurat i dag er jeg kjempeforkjøla og tett i pappen, så vi er to som går her og snufser. Kaldt er det ute, så det er like greit å holde seg inne.

Deilig med en dag der ingengting er planlagt. Vasker litt klær og pusler rundt.

Det er jo forholdsvis tidlig enda så vi får se hva dagen bringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...