Gå til innhold

Hvor blir det av mensen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg begynner å lure litt her nå!

Jeg har relativt stabile sykluser på 26 dager. Er ganske sikker på at jeg fikk mensen den 09.08 sist. Nå har jeg hatt murringer siden rundt 09.09, men ingen mens dukker opp! :sur:

Brystene er ømme (som de pleier rundt menstider) og i går hadde jeg noen så fryktelige krampetak at jeg rett og slett måtte legge meg ned. Men nei, fremdeles ingen TR.

Jeg har hatt nattuke på jobben nå, kan det være med å påvirke/forskyve syklusen? Og om det har, hvorfor har jeg i såfall alle disse mens symptomene uten mensen?

Jeg pleier dessuten alltid å få 1-2 kviser rett før mensen, disse har jeg fått, og kvittet meg med for lengst, og var sikker på at TR skulle komme :tristbla:

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke er gravid, da vi har hatt lite sex denne perioden, og de gangene vi har hatt det har vi stort sett brukt kondom.

Noen som vet noe lurt? Skal jeg bare fortsette å vente? Blir jo smårar av dette! :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gidder ikke kjøpe en test når jeg med største sannsynlighet ikke er gravid.

Er det ingen andre som har vært borti dette, eller som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig ut som du kan være gravid. Ta en test, så du er helt sikker på at du ikke ender opp som meg og må til med abortnemd etter tolvte uke. Tro meg, det vil du ikke. Jeg var superstabil som syttenåring og man kunne nesten stille klokka etter min mens. Men den uteble og jeg følte meg akkurat sånn som du beskriver. Ta testen.

Testen koster nesten ingenting, kjøp topakk så du kan teste dobbelt. Blir den positiv, dra til legen med en gang. Ønsker du å ta abort er det utrolig viktig å få tatt det så tidlig som mulig for at du skal slippe mye slit seinere. Ønsker du barn, null stress.

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Minya! Jeg er som sagt ganske sikker på at jeg ikke er gravid, men begynner å bli litt stressa nå, så kommer til å kjøpe en test i dag.

Om jeg er gravid blir det nok abort, er derfor jeg stresser litt nå. Men kan bare ikke skjønne at det kan dreie seg om graviditet etter så lite sex :overrasket:

Men om jeg evt er gravid, hvor vanskelig er det å få gjennomført en abort etter uke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan bare ikke skjønne at det kan dreie seg om graviditet etter så lite sex :overrasket:

Nei, det skjønner jeg at du ikke skjønner, for hadde du skjønt det hadde du skjønt at du kan bli gravid av bittelittegranne sex også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Minya! Jeg er som sagt ganske sikker på at jeg ikke er gravid, men begynner å bli litt stressa nå, så kommer til å kjøpe en test i dag.

Om jeg er gravid blir det nok abort, er derfor jeg stresser litt nå. Men kan bare ikke skjønne at det kan dreie seg om graviditet etter så lite sex :overrasket:

Men om jeg evt er gravid, hvor vanskelig er det å få gjennomført en abort etter uke 12?

Har du hatt sex kan du være gravid.

Dersom du skulle hatt mensen for en uke siden er du nok max 4 uker på vei, så du har ganske god tid til å finne ut om du vil ta abort eller ikke.

Det er også mulig mensen er borte fordi du stresser med at den skal komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange helt like tråder om samme tema her inne... Det som går igjen er følgende:

Vi kan ikke vite om du er gravid eller ikke, eller hvorfor du ikke får mensen. Ta en test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan bare ikke skjønne at det kan dreie seg om graviditet etter så lite sex :overrasket:

Jeg hadde selv ett eneste samleie rundt eggløsning og ble gravid på den måten.

Abort etter uke 12 er mye vanskeligere fordi du først på gjennom flere undersøkelser hos gynekolog, så må det opprettes en abortnemd som gjennom minst en samtale med deg skal avgjøre om du får innvilget å ta abort allikevel. Nemda består i en lege og psykolog som spør hvorfor du vil ta abort og hvorfor du ikke kan ta vare på barnet du bærer på.

Dette har ført til psykiske senskader for meg, jeg sliter med å gå til legen og får angst hver gang jeg skal til gynekologen. Så for all del, gjør noe med det og ikke bare fornekt at du kan være gravid.

Husk også at når de regner hvor mange uker du er på vei, regner de fra siste mens, og ikke fra den uken du hadde eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til; begynn på p-piller eller en eller annen form for beskyttelse som ikke er kondom. Da slipper du å gå gjennom dette en gang til seinere fordi dere ikke vil bruke kondom hver gang.

Viser det seg at du er gravid og tar abort, kan du begynne på et nytt p-pillebrett samme kveld som aborten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...