Gå til innhold

Onkel døde i dag


Perelandra

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp snakket med min kusine og fått vite at faren hennes, som var bror til Pappa, døde i formiddag. Onkel var over 80 og har hatt kreft i flere år så dødsfallet var ingen overraskelse, men det er vondt likevel. Han var godt forberedt på å dø og var ikke redd for det. Da tenkte han mer på dem som måtte bli igjen.

Sist jeg så han var han tydelig svekket av sykdom, men hadde likevel godt humør. Han satt ute og nøt en av de få fine varme dagene vi hadde i sommer. Jeg tenkte da at dette besøket kanskje ville bli det siste, og dessverre ble det også det.

Kjære Onkel, takk for alle gode minner!

Takk for at du alltid var så blid og positiv, for dine morsomme historier, for alle sangene du har sunget for oss og for alle familiesamlingene hjemme hos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsener!

Onkel fikk en verdig og fin død. Han sovnet stille inn med flere av sine nærmeste hos deg. Selv om han har vært syk ei stund, er dette likevel en slik død jeg tror de fleste av oss kan ønske seg. Han ble gammel og var hjemme det meste av tida før han døde.

Det er heller ikke så lenge siden min kjære Pappa døde. Selv om han også var gammel, og døde fredfullt, vekker Onkels bortgang minnene om da Pappa døde til live igjen. Pappa og Onkel var ganske ulike personer, men de hadde god kontakt hele livet. Jeg satt hos Pappa da han døde og så selv at han ble borte. Like rolig som når et levende menneske sovner inn, like rolig sovnet pappa inn i døden. Det var en sterk opplevelse jeg alltid vil bære med meg. Både Pappa og Onkel ble over 80 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...