Gå til innhold

Hvis du hadde fått et barn med..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

knall rødt/ oransje hår, og masse fregner.. hva hadde du tenkt da, helt ærlig?

Jeg har en venninne som venter barn om noen måneder, og hun tenker en del på dette. og er redd for at barnet skal se sånn ut.

grunnen er at flere i familien til samboeren hennes har veldig rødt hår og masse fregner på en helt hvit hud.. derfor ligger det i barnets gener.

hun sier rett ut at hun virkelig ikke håper at barnet sitt blir sånn, jeg syns man skal bli glad i barnet sitt uansett og det blir hun jo såklart! Men hun er redd for at hun ikke kommer til å tenke som alle mødre gjør, sånn "mitt barn er det fineste i verden"..

Men på en måte så forstår jeg henne godt, må inrømme det.

hva mener dere?

og nei, dette er IKKE en tulletråd!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke vært redd for å ikke bli glad i barnet, men jeg hadde tenkt på om barnet kom til å bli mobbet på skolen og slike ting.

Når jeg gikk på barneskolen var det en sikker vei til mobbing å ha rødt hår eller mye fregner. Flere på skolen ble mobbet på grunn av det.

Og en kollega av meg har også fortalt at når h*n gikk på skolen ble h*n mobbet pga hårfarge, fregner, og briller i tillegg.

Det hadde vært min største bekymring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lurt veldig på hvor dette barnet kom fra, for det var ikke mitt og mannens sitt :gjeiper:

Selv om det er tabu å prate om det, så er det mødre som blir skuffet på fødestuen, eller som ikke synes sitt barn er verdens vakreste. Dette gjør dem absolutt ikke til dårlige mødre, og alle ender opp med å elske barna sine, selv om det kan ta litt tid.

Noen nevner fare for mobbing, men det vil man aldri kunne gardere seg mot. Barn vil alltid finne en "hakkekylling" i en hver gjeng, og i mange tilfeller bestemmer man seg først for hvem man mobber, for så å finne ut hvorfor (ikke at barn er fullt så utspekulerte, men det er slik prosessen kan skje i underbevisstheten). På min skole var han med rødt hår og fregner blant de populære, selv om han selvfølgelig fikk høre det en gang eller to han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lurt veldig på hvor dette barnet kom fra, for det var ikke mitt og mannens sitt :gjeiper:

Jeg vet at det ikke er dette tråden dreier seg om, men hvordan i all verden kunne du visst det? Jeg regner med det er deres barn på profilbildet ditt og ergo er ikke både du og mannen etnisk sett såpass mørke at et rødhåret barn er utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Røyskatt*

Rødt hår og fregner ligger til familien min, så det er absolutt mulighet for at den vi venter på får det. Eldste er mørkeblond, og har bare en fregne på skuldra..

Jeg syns rødlig hår og fregner er utrolig søtt, så det er helt greit om ho får det. Eneste som er litt leit med det er at jeg da regner med at ho vil ha de samme problemene som meg (selv om jeg har brunt hår) med sola og solbrenthet. Jeg må bruke over faktor 30 hele sommeren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har hørt- kan være myte!

Men iallefall, det dummeste du (alle) gjør er å tenke sånn..

En dame hatet rødt hår, å hun håpet av hele sitt hjærte at ungen ikke hadde rødt hår (fra far siden)

Da ungen var på tur ut så spurte hun om ungen var rødhåret, noe som den ikke var til hennes glede.. Men ungen manglet en arm. hu fikk som fortjent!!!!!

Om ungen har rødt/blondt hår osv spiller da vel ingen rolle. så lenge ungen er frisk!!! Synes ikke sånne skal få barn jeg!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere to siste som har svart: Har dere vært gravide selv? Er dere klar over hva alle de hormonene kan gjøre med deg? Man tenker ikke alltid rasjonelt i en slik situasjon. Selv gråt jeg i to dager da jeg ikke fikk fødeplass på det sykehuset jeg hadde søkt, selv om jeg egentlig ikke hadde noen preferanser. Det denne kvinnen trenger er støtte, ikke hån og enda mere dårlig selvtillit! Dere er bare med på å bygge opp om det enorme presset en nybakt mor kjenner for å måtte være lykkelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere to siste som har svart: Har dere vært gravide selv? Er dere klar over hva alle de hormonene kan gjøre med deg? Man tenker ikke alltid rasjonelt i en slik situasjon. Selv gråt jeg i to dager da jeg ikke fikk fødeplass på det sykehuset jeg hadde søkt, selv om jeg egentlig ikke hadde noen preferanser. Det denne kvinnen trenger er støtte, ikke hån og enda mere dårlig selvtillit! Dere er bare med på å bygge opp om det enorme presset en nybakt mor kjenner for å måtte være lykkelig.

Støtte? Fordi hun er redd for å føde et barn med rødt hår?

Nei, nå får du gi deg. Det får være måte på å forstå seg på folk. Hun bør skjerpe seg og for hennes del håper jeg hun ikke sier det høyt. Jeg velger nesten å tro at det hele er tull.

Og ja - jeg har gått gravid to ganger og født to barn. Og skrekk og gru - den ene av dem har til og med rødlig skjær i håret.

Fordi om man er gravid så trenger man ikke klikke helt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vad är det för fel på att ha rött hår och fräknar? :klo: Det enda jag skulle bekymra mig för då var att ungen skulle bränna sig i solen..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv ei med knallrødt/orange hår, litt fregner, orange øyenvipper/øyenbrun+all "kroppshår" er også orange/lyst + de rødes hår hud... Og jeg ELSKER DET! Jeg får komplemanger over alt, beundrene blikk, jeg er eeeevig takknemlig og glad for at jeg er slik jeg er, unik:)

Selv er så å si resten av hele familien rødtopper, de fleste med mye mer kobberrødt hår, myemye fregner og slikt, men vi er veldig fornøyde alle mann! Jeg og mine søsken har aldri blitt mobbet av denne grunn, men gjerne når vi er sinte: Haha, ja du er jo rødtopp så:P

, osv. Men vi har aldri blitt mobbet eller "slitt" pga dette:)

Men vet du hva, rødtopper er noe av det fineste og unike som finner, synes jeg: )Jeg synes ikke venninen din bør bekymre seg over dette:s

Synes faktisk dette innlegget var litt erhm.. jah, teit? Herregud? Redd for at hun ikke blir glad i barnet fordi det har rødt hår?!?!?

Endret av redstar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye rødt hår som det er i begge våre familier ville jeg vel blitt mer overrasket om babyen ikke hadde snev av rødskjær!

For øvrig ville jeg vel bedt den vordene moren du nevner om å ta seg kraftig sammen. Snakker om å være overfladisk! Og hvis dette var verdens viktigste sak for henne, burde hun funnet en annen far til sine barn :kjefte:

Det er ingen krise å ha rødt hår. Det er faktisk temmelig eksotisk, på en positiv måte. Barn mobber heller ikke andre barn for å ha rødt hår, med mindre fordomsfulle voksne overfører slike overfladiske og dårlige verdier til barna sine.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vad är det för fel på att ha rött hår och fräknar? :klo: Det enda jag skulle bekymra mig för då var att ungen skulle bränna sig i solen..

:jepp:

Tiltredes! Kjøp solkrem for baby i barselsgave og la henne slite med sine egne fordommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg elsket det barnet like mye som mine to blonde barn. Jeg har nemlig et barn med rødt hår og fregner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har da vel for faan ingenting med å være gravid eller ikke!!! Du må være like uvitende og egoistisk som denne dama som venter barn!!!! Jeg har selv unge på 3 år, så JA jeg har gått gravid og vet alt om hormoner.. Selvfølgelig var det ting jeg tok hardere enn andre ting og reagerte sterkere.. Men ikke om barne mitt fikk rødt hår å jeg ikke ble glad i det! Andre ting som har/ville bekymret meg mer enn det!

For å være lykkelig ??? Enn viss hun er så "uheldig" å få ett barn med rødt hår, da blir hun ikke lykkelig alikevel..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en venninne som venter barn om noen måneder, og hun tenker en del på dette. og er redd for at barnet skal se sånn ut.

grunnen er at flere i familien til samboeren hennes har veldig rødt hår og masse fregner på en helt hvit hud.. derfor ligger det i barnets gener.

hun sier rett ut at hun virkelig ikke håper at barnet sitt blir sånn, jeg syns man skal bli glad i barnet sitt uansett og det blir hun jo såklart! Men hun er redd for at hun ikke kommer til å tenke som alle mødre gjør, sånn "mitt barn er det fineste i verden"..

hva mener dere?

Jeg føler på en måte at du og din venninne er litt umodne for å få barn. Jeg syns at du, som hennes venninne, skal ta ansvar og be henne søke ekstra veiledning både før og etter at hun har fått dette barnet. Det tror jeg kan gjøre godt for henne, og jeg tror det vil være bra for barnet.

og nei, dette er IKKE et tullesvar!

Endret av Kosemose
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn bare for å ha sagt det: Rødt hår, lys hud og fregner er utrolig vakkert i mine øyne.

Fordommer mot andre menneskers utseende er forøvrig utrolig lite tiltrekkende i mine øyne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener dere?

Den her damen du forteller om fortjener ikke å bli mor i det hele tatt. Jævla skitkjerring. Hun burde heller bekymre seg for barnets hjernekapasitet, for hun bringer ikke med seg mye av det. Da får vi håpe på at faren var smartere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ble skuffet over at vesla ikke hadde rødt hår jeg... Og tar meg ennå i å tenke at rødt hår hadde vært finere enn det lyse blonde hun har... Men hun er uansett nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...