Gå til innhold

Jeg liker dansk språk

Drizzt

Anbefalte innlegg

Er det noe sted i Norge hvor man kan lære seg dansk? Kurs eller noe annet ...

Den personen som teller i videoen er ikke dansk! Don't repeat after her! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vanskelig å se (lese).

Unødvendig??

Jeg elsker dansk! Mannen min er derfra så jeg har delvis lært meg å snakke (!) dansk ved å ta etter han og det begynner å bli bra :-)

Tallsystemet er forøvrig ikke så vanskelig bare man kommer inn i det :-)

20 - tyve

30 - tredve

40 - før

50 - halvtreds

60 - treds

70 - halvfjerds

80 - firs

90 - halvfems

Også sier de det på 'gamlemåten', f.eks er 55 'fem og halvtreds' og 87 'syv og firs'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig??

[...]

Jeg synes bare det er merkelig at han følte for å "oppklare" at han ikke er dansk, når alt han har gjort er å bytte t ut med d (og ikke alltid på riktige steder, heller). Men jo, det var nok unødvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er fortrydeligt, hvis denne debat skal dreje sig om hvorvidt det var nødvendigt eller ikke, at jeg preciserede at jeg ikke er dansker. Grunden til jeg preciserede, er slet og ret at der er mange som har spurgt mig, hvorvidt jeg er dansker eller ikke, fordi jeg skriver tæmmeligt bagstræbersk. Så har jeg måske laved nogle fejl, men så skal man da hellere ikke lade det hæfte ved vores diskussion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger dansk, selv om det til tider er litt vanskelig å forstå. =P

Har verdens beste danske samboer, og snart halvdansk baby, så er vel litt inhabil... :rodmer:

Elsker Danmark! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger dansk, selv om det til tider er litt vanskelig å forstå. =P

Har verdens beste danske samboer, og snart halvdansk baby, så er vel litt inhabil... :rodmer:

Elsker Danmark! ^^

Og Fyn er jo skjønn, Raven!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dansk godt - og synes det er enkelt å lese. Som talespråk er det noen ganger vanskelig å forstå dansk - men dette er jo avhengig av hvilke dialekter som snakkes.

Som sangspråk er jeg ikke altfor begeistret for dansk, det er et eller annet med vokalenes plassering i munnen som går galt... :forvirret:

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...